Pasakyti ką nors įdomaus ir originalaus apie naują „Toyota“ modelį yra ilgų apmąstymų, susikaupimo ir improvizacijos reikalaujanti užduotis. Taip yra todėl, kad beveik visi šios markės automobiliai funkcionuoja pavyzdingai racionaliai ir yra pritaikyti masiniam vartojimui, todėl jiems praktiškai neįmanoma pritaikyti jokių epitetų – nei teigiamų, nei neigiamų. Formuoti markės charakterio niekas kol kas neskuba. Priešingai – tokie reklaminiai klipai, kaip JAV rinkai skirto „Yaris“, kuriame pranešėjas tiesiog konstatuoja, kad „Tai yra automobilis!“ leidžia manyti, jog koncerno vadovybę tenkina dabartinė situacija.
Markė, kuriai nereikalingas įvaizdis
Tai, kad „Toyota“ neturi aiškiai išreikšto markės įvaizdžio ir vadovaujasi nerašyta filosofija, jog automobilis neprivalo būti kažkas daugiau nei transporto priemonė, visai netrukdo klientams. 2010 m. su maždaug 8,42 mln. pasaulio rinkose japonams parduotų automobilių pagaliau pavyko aplenkti amerikiečių gigantą „General Motors“ ir oficialiai tapti didžiausiu automobilių gamintoju. Prieš rinkoje pasirodant naujausiam „Yaris“ modeliui, nuo 1999 m. „Toyota“ visame pasaulyje buvo pardavusi daugiau nei 5,5 mln. mažųjų hečbekų ir sedanų.
Modelio kartos keičiasi pagal tradicinį automobilizmo industrijoje šešerių metų ciklą ‒ 2005 m. pasirodžiusi pamaina jau buvo pastebimai didesnis, patrauklesnis ir geriau įrengtas automobilis. Trečios kartos modelis buvo tobulinamas ta pačia kryptimi, o kaip mums pabrėžė „Toyota“ atstovai, jei ankstesni „Yaris“ mažyliai buvo orientuoti į moteris, tai dabar gamintojas stengėsi įtikti visiems jaunesnio amžiaus pirkėjams.
Kas patinka jaunimui?
Tam, kad būtų patrauklus jauniems pirkėjams, visų pirma, naujas modelis turi pakenčiamai atrodyti. „Yaris“ dizaino pasikeitimas keičiantis kartoms buvo kardinalus ir nors nepažįstamai pasikeitęs hečbekas tapo daug patrauklesnis, jis iš liko pernelyg blankus tam, kad išsiskirtų gatvėje.
2009 m. „Toyota Yaris“ (nuotr. Gamintojo)
„Toyota Yaris“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Naujos kartos mažylis pirkėjus pasitiko dar kartą visiškai pasikeitęs. Ypatingai tai pastebima automobilio priekyje, kuris vizualiai atrodo šiek tiek žemesnis, taip pat jame atsirado aštresnės linijos, pastebimai didesnė apatinė oro įsiurbimo anga. Tai suteikė „Yaris“ šiek tiek to sportiško agresyvumo, kurio trūko ankstesnės kartos modeliui. Tai pat automobilis atrodo šiek tiek didesnis, nors jo matmenys patiko labai nežymiai. Hečbekas tapo 100 mm ilgesnis ir 30 mm platesnis, bet 20 mm žemesnis, o bendras kėbulo plotis nepasikeitė.
Galinės dalies dizainas labai primena tam pačiam koncernui priklausančios į jaunesnius pirkėjus orientuotos „Scion“ markės modelius. Tokio stiliaus pasirinkimo idėja gera, bet jis ne itin vykusiai derinasi su tuo, ką matome priekyje, todėl galutinis rezultatas ‒ neišbaigtas. Apatinė priekinio naujojo „Yaris“ buferio briauna dabar yra nusileista žemiau nei siekia vidutinio lietuviško stovėjimo aikštelės bortelio aukštis, todėl jei būsite neatidūs nuolatos kur nors „kabinsitės“ apačia. Ir nors į betoną brūkštelėsite tik guminę priekinio buferio apsaugą, bet daug triukšmo sukeliantis kontaktas – nemalonus.
Viduje – lyg vienatūris
Didžiausias mažojo hečbeko koziris, kaip buvo, taip ir liko – įspūdinga interjero erdvė. Jei magijos triukai būtų ruošiami pagal automobilių pavyzdžius, „Yaris“ interjeras galėtų tapti vienu iš numerių. Įsėdus į automobilį greitai atrodo tiesiog neįtikėtina, kad šis hečbekas yra vos B segmento atstovas ir jo kėbulo ilgis nesiekia keturių metrų. Toli į priekį pastumta apatinė priekinio stiklo briauna ir 1,25 metro siekiantis bendras salono aukštis sudaro solidaus dydžio vienatūrio įspūdį.
„Toyota Yaris“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Praeitos kartos modelio interjeras (nuotr. Gamintojo)
Vienas iš būdų, kuriais buvo pasiektas toks įspūdis – maksimalus keleivius supančios erdvės „išvalymas“ nuo bet kokių pašalinių objektų. Centrinė konsolė kaip ir priekinis panelis apsiriboja viršutine vairo lygyje esančia dalimi, o centrinis tunelis vos pakilęs nuo grindų. Taip pat, buvo atsisakyta ir masyvių priekinių durų rankenų. Greta įspūdingos realios salono erdvės, toks išplanavimas sukuria laisvesnio judėjimo, papildomo ploto įspūdį ‒ panašiai kaip kambarys kuriame yra mažiau baldų vizualiai atrodo didesnis.
Apskritai, visas „Yaris“ salonas yra iki skausmo minimalistinis, plastiko apdailos detalės nebrangios ir kietos, bet neverta daug tikėtis iš automobilio, kurio bazinė komplektacija kainuoja maždaug 41 tūkst. litų. Nėra jis ir labai praktiškas – trūksta daiktadėžių smulkmenoms, tiek ir gale sėdintiems keleiviams skirtų puodelių laikiklių. Sveikintinas pasikeitimas – prietaisų skydeliai įprastinėje – kairėje – pusėje. Senajame modelyje jis bus sumontuotas centre ir nors „Toyota“ dievagojosi, kad prie tokio novatoriško sprendimo priprasti tereikia laiko, vairuotojai jo taip ir nepamėgo.
Apie tai, kas įdomiausia
Salono įranga yra neabejotinai pati įdomiausia „Yaris“ pusė. Visų pirma, „Toyota“ dizaineriams pavyko realiai pademonstruoti, kad vairuotojas nebūtinai turi jaustis taip, lyg sėdėtų kosminiame laive. Kalbame apie mygtukus, kurių hečbeko salone yra neįprastai mažai, bet jų visiškai pakanka valdyti visoms įrangos funkcijoms. Dar įdomesnis dalykas yra pati automobilio komplektacija. Bandomojo „Linea Sol“ įrangos lygio modelio bazinė komplektacija ganėtinai kontrastinga.
„Toyota Yaris“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Pavyzdžiui, jame įrengta multimedijos įranga su 6,1 colio lietimui jautriu ekranu ir galinio vaizdo kamera, bet galinių durų langai valdomi mechaniškai. Yra „Bluetooth“ laisvų rankų įranga ir USB jungtis mp3 grotuvui, bet bagažinės dangtis pagamintas iš nebrangaus veltinio, įdiegtas pavarų perjungimo indikatorius, tačiau automobilis „apautas“ plieniniais ratlankiais. Tokio keisto „komplekto“ kaina siekia 56 tūkst. litų, navigacinė sistema taip pat sąlyginai nebrangi ir kainuoja šiek tiek daugiau nei du tūkst. litų.
Toks „Toyota“ pasirinkimas logiškas – daugeliu atvejų užimtos bus tik priekinės sėdynės, o žmonės jau neįsivaizduoja gyvenimo be didesnio ar mažesnio kompiuterio kiekviename žingsnyje. Visgi reikia pažymėti, kad nebrangus, multimedijai valdyti skirtas kompiuteris veikia lėtokai ir vaikštant per meniu lietimui jautrus ekranas trumpoms akimirkoms užtemsta. Mechaniškai valdomas oro kondicionierius taip pat nėra itin galingas ir jei ne žiemos sąlygoms skirta „power heat“ funkcija, laukiant, kol šiltas oro srautas eis visu pajėgumu, būtų galima kaip reikiant sušalti.
Skirtas slankioti po miestą
Įsitaisyti vairuotojo vietoje galima labai patogiai, matomumas visomis kryptimis puikus, o prietaisų valdymas itin paprastas. Automobilio vairavimas yra nuobodus ir visiškai neįtraukia vairuotojo. Taip yra ne dėl nepakankamai galingo variklio ‒ bandomajame automobilyje sumontuoto 1,4 litro darbo tūrio motoro išvystomos maksimalios 90 AG visiškai užtenka. Iš dalies tai lemia puikiai čia deranti šešių laipsnių mechaninė transmisija, kuria pavaras keisti nors ir nėra taip lengva kaip norėtųsi, tačiau perdavimo skaičiai parinkti labai gerai. Intensyviai įsibėgėti „Yaris“ padeda ir nedidelė inercija – automobilio svoris siekia 1115 kg.
„Toyota Yaris“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Vairuoti „Yaris“ pastangų reikia itin nedaug, taip pat ankštose vietose naudingas yra ir nedidelis jo apsisukimo spindulys. Antra vertus, visas mažylio valdymas išlaikė pernelyg B segmento modeliui būdingo „moteriško“ lengvumo valdyme. Akceleratorius yra visiškai nejautrus, pastebimai didelę „laisvą eigą“ turi ir stabdžių pedalas, todėl nurodyti automobiliui daryti kažką staigiai praktiškai neįmanoma. Valdymas tikslus, bet grįžtamosios reakcijos labai trūksta, todėl su šiuo automobiliu važiuoti greitai nėra prasmės.
Miesto „vaikas“
Norėdami išprovokuoti hečbeką parodyti nors šiek tiek „charakterio“, bandėme išjungti stabilumo kontrolę, bet ji veikia taip, kad vos priekiniai ratai praranda sukibimą su keliu, visos elektroninės pagalbos vėl įsijungia. Įdomiai veikia ir elektroninis akceleratorius – lėtai judant nukėlus koją nuo pedalo jis lieka aktyvus ir automobilio greitis nekrenta. Vidutinės bandomojo važiavimo degalų sąnaudos galbūt ir neatitinka gamintojo nurodomų 3,9 l/100 km, tačiau 5,2 l taip pat neblogas rodiklis.
Kietoka „Yaris“ pakaba nesuteikia ramaus ir komfortiško važiavimo. Jei riedant pagrindinėmis miesto gatvėmis tai yra mažai pastebima, tai užmiestyje keleivių nugaros gali kaip reikiant kentėti, juolab kad sėdynės taip pat kietos. Komforto lygį žemyn taip pat numuša ir prasta garso izoliacija – dyzelinio variklio darbą galima girdėti daug garsiau nei to norėtųsi, pernelyg aukštas yra ir aerodinaminio triukšmo lygis. Apskritai, „Yaris“ yra tikra miesto transporto priemonė, kasdieniniam maršrutui namai-darbas įveikti jis tinka puikiai, o didesni atstumai ir greičiai – ne jo sritis.
Konkurentai visur aplinkui
B segmentas, kuriam priklauso ir „Yaris“ yra ta niša automobilių industrijoje, kurioje automobiliai parduodami milijonais, todėl į kurį gamintoją pirštu bedursite, jo produkcijos sąraše rasite nediduką miesto hečbeką. Konkurentų yra daug, visi jie „rimti“, o situaciją apsunkina dar ir tai, kad šiame segmente itin stiprūs yra ir į pirmaujančius bendrame kontekste šiaip nepretenduojantys Prancūzijos ar Italijos automobilių gamintojai.
„Volkswagen Polo“ (nuotr. Gamintojo)
Visų gamintojų siaubias B segmente šiuo metu yra „Volkswagen Polo“. Vienas geriausių pavyzdingos vokiškos kokybės egzempliorių dabar yra išvaizdesnis nei bet kada anksčiau, o pigiausia dyzelinė versija kainuoja maždaug 46 tūkst. litų. Tokią pat sumą tekstų pakloti ir už vieną populiariausių pastarojo meto prancūziškų modelių „Peugeot 207“, o ne mažiau smagus ir madingas trečios kartos „Renault Clio“ kainuoja tūkstančiu litų daugiau. Taip pat nederėtų pamiršti ir vairavimo malonumą suteikiančių „Mazda 2“ ir „Ford Fiesta“ dvynukų, stilingojo „Citroen C3“, erdvių ir praktiškų „Honda Jazz“, „Nissan Note“ ar „Hyundai ix20“.
Išvados:
„Yaris“ reklama, kurią minėjome straipsnio pradžioje taip pat puikiai tinka ir viso naujo modelio aprašymui apibendrinti. „Ar turite akis, kurios mato, kuomet yra atmerktos? Ar kartais kur nors vykstate, o kitais atvejais iš kažkur išeinate? Galbūt jums reikia „Yaris“? ‒ toks yra trumpo klipo tekstas. Nestandartinis komplektavimo sprendimas, į gerąją pusę pasikeitęs dizainas ir pastovaus greičio palaikymo sistemą iš dalies atstojantis „kvailiojantis“ elektroninis akceleratorius turbūt būtų arčiausia to, kam būtų galima pritaikyti apibūdinimą „įdomu“. „Yaris“ nesistengia būti nei sportiškas, nei stilingas, nei prabangus, tai tiesiog transporto priemonė miestui. Nuobodus, bet puikiai pagamintas, patikimas, erdvus ir aprūpintas naujausia multimedijos įranga ‒ toks yra automobilis, kurį „Toyota“ skiria jaunimui.
Mums patiko:
Erdvus interjeras
Ekonomiškas dyzelinis variklis
Lengvas automobilio valdymas
Mums nepatiko:
Kieta automobilio pakaba
Prasta garso izoliacija
Mechaninės greičių dėžės pavarų perjungimas
Taip pat skaitykite:
Balsas.lt testas: „Range Rover Evoque“ – visuotinių aistrų objektas
Balsas.lt testas: naujoji BMW 1 serija, arba kaip apgauti žmoną