• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip moterims reikia papuošalų, taip vyrus traukia žaislai, ir visai nesvarbu, penki metai jam ar penkiasdešimt, jei tik turės galimybę, visuomet papildys savo kolekciją nauju praktinės vertės neturinčiu ir dažnai itin brangiai kainuojančiu daiktu. Tai gali būti bet kas: modernus kalnų dviratis, profesionalus fotoaparatas, nardymo įranga, ginklas, žvejybos reikmenys, motorinė valtis, sportinis motociklas ar automobilis. Tiesa, daugumai vyrų prieš tai tenka atlikti sumanumo ir didžiulių pastangų reikalaujančią užduotį – įtikinti antrąją pusę, kad toks pirkinys žūtbūt reikalingas.

REKLAMA
REKLAMA

Jei vyrams kyla keblumų tenkinant nenumaldomą poreikį įsigyti vieną ar kitą „žaislą“, tai turi būti ir kompanijų, savo produkciją gebančių pateikti taip, kad pirkimo užduotis gerokai palengvėtų. Puikus to pavyzdys yra mažiausias BMW gamoje 1-os serijos modelis. Nors akcentuojamas mažylio sportiškumas, dinamiškumas, vairavimo malonumas, o naujausiuose reklaminiuose leidiniuose peršama idėja, kad toks hečbekas tinka ir stilingam, aktyvų gyvenimo ritmą propaguojančiam vyrui, visų pirma, šis automobilis orientuotas į dailiosios lyties atstoves. Pasirodo, kartais įmanoma suderinti ir visiškai skirtingus klientų poreikius.

REKLAMA

Skirtas moterims, tačiau subalanduotas vyrams

BMW Compact (E46) (nuotr. Gamintojo)BMW Compact (E46) (nuotr. Gamintojo)

Tiesą sakant, 1-os serijos hečbekas nėra pirmasis BMW modelis, skirtas būtent moterims. Šia specifine pirkėjų grupe vokiečių koncernas rimtai rūpintis pradėjo dar 1993 m., kuomet rinkoje pasirodė pirmasis 3-ios serijos E36 kėbulo pagrindu sukurtas „Compact“. Europoje mažasis hečbekas buvo puikiai perkamas, o kitose pasaulio rinkose, pavyzdžiui, Šaurės Amerikoje BMW apskritai nebuvo populiarus, todėl rinkodaros skyriaus specialistai turbūt patys buvo nustebinti to, koks pavykęs buvo naujasis jų produktas. 2000 m. pirmąjį „Compact“ pakeitė E46 3-ios serijos modelio pagrindu sukurtas hečbekas, kuris buvo gaminamas ketverius metus, o pastarojo modelio pamaina tapo 1-os serijos mažylis. Nuo savo pirmtakų jis skyrėsi visiškai nauju dizainu, o bendra komplektacija bavarams vėl buvo labai sėkminga – antraisiais gamybos metais buvo parduota beveik 150 tūkst. automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

Kokia 1-os modelio sėkmės paslaptis? Visų pirma, C segmente jis unikalus tuo, kad yra klasikinės komponuotės automobilis, t.y. priekyje išilgai sumontuotas variklis suka galinius ratus. Tokia konstrukcija kartu su beveik idealiu 50:50 santykio svorio paskirstymu priekinei ir galinei ašims, nedidelį neamortizuotą svorį turinti puiki pakaba su dvigubomis svirtimis priekyje ir daugiasvirte konfigūracija gale lėmė, kad automobilis posūkiuose buvo pavyzdingas ir valdymas teikė malonumą vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW 135i (nuotr. Gamintojo)BMW 135i (nuotr. Gamintojo)

Kad tai neeilinis šeimyninis hečbekas patvirtina ir faktas, kad galingiausia trejų durų versija 130i su 258 AG galios varikliu nuo 0 iki 100 km/h galėjo įsibėgėti per 6 sekundes. Taip pat, šiame modelyje buvo pristatytas ir galingiausias tūrio kategorijoje 2,0 l dyzelinis motoras. Šio du skirtingo dydžio turbokompresorius turinčio variklio galia siekė 204 AG, o sukimo momentas – 400 Nm. 1-os serijos modeliai su šiais varikliais beveik niekuo nenusileido galingiausiai benzinu varomai šio automobilio versijai. Dar smagiau vairavimo entuziastams pasidarė, kai 2007 m. pasirodė ir kupė bei kabrioletas, mat į juos jau buvo montuojamas ir 3,0 l 306 AG galios motoras.

REKLAMA

Didžiausi pirmtako trūkumai

Kalbant apie vairavimo entuziastus senasis „pirmukas“ buvo puikus automobilis, tačiau turėjo ir rimtų trūkumų. Visų pirma, tiek srities profesionalai, tiek ir markės garbėjai kone vienbalsiai pripažino, kad modelio dizainas – siaubingas. Tai puikiai iliustruoja ir faktas apie kilusias diskusijas, kad hečbeko dizainas turbūt estetiškai netgi mažiau malonus akiai nei itin prieštaringų vertinimų sulaukę 6-os ir 7-os serijos modeliai tuometinio vyriausiojo dizainerio „padabinti“ vadinamosiomis „banginio uodegomis“.

REKLAMA

Antra problema buvo erdvės galiniams keleiviams trūkumas, dėl to, daugelio ekspertų teigimu, trejų durų 1-os serijos hečbekas buvo visiškai beprasmiškas automobilis. Nusiskundimų susilaukė ir automobilio interjeras, kuris palyginus su aukštesnės klasės modeliais buvo spartietiškas. „Klientai, kurie anksčiau vairavo 5-os serijos modelius panašaus komforto tikėjosi ir iš šio automobilio“, ‒ taip mums pirkėjų lūkesčius įvardijo oficialaus BMW atstovo Lietuvoje „Krasta Auto“ pardavimų vadovas Aurimas Meliauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Permainos siekiant tobulybės?

Šių metų vasarą buvo pristatytas naujos kartos 1-os serijos modelis, kurį mes bandėmė vėlyvą rudenį. Įspūdžiai ir rezultatai – nevienareikšmiai ir prieštaringi. Kol kas klietams siūlomas tik penkerių durų hečbekas dviem skirtingomis 1,6 l benzininio ir trimis atnaujintomis 2,0 l dyzelinio variklio versijomis. Kėbulas pastebimai išsipletė: pailgėjo 85 mm, praplatėjo 17 mm. Aukštis tiesa, liko nepakitęs, tačiau dėl platesnės tarpvežės priekyje ir gale automobilis atrodo žemesnis.

REKLAMA

Peržiūrint gamintojo pateikiamus duomenis galim pastebėti, kad keleivių pečiams skirta erdvė priekyje ir gale padidėjo atitinkamai 14 ir 24 mm, vietos alkūnėms sumažėjo 23 ir 3 mm, taip pat nežinia iš kur atsirado papildomi 52 mm priekyje sėdinčių keleivių galvoms. Bavarų konstruktorius galima pagirti už tai, kad palyginus su pirmtaku naujasis modelis beveik nepriaugo svorio, o bagažinė padidėjo 30 l ir dabar teoriškai joje telpa 360 krovinių.

REKLAMA

1-os serijos BMW išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)1-os serijos BMW išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Ankstesniojo 1-os serijos modelio išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Ankstesniojo 1-os serijos modelio išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Apie pasikeitimus galima kalbėti ir daugiau, tačiau potencialūs 1-os serijos BMW pirkėjai praleisdami modelio aprašymą dėmesį visų pirma turi atkreipti į dizainą. Situacija šioje srityje visai nepagerėjo, veikiau priešingai – tapo dar blogesnė. Senasis hečbekas atrodė nevienalytis, lyg sulipdytas iš keleto skirtingų automobilių, deja, tokia yra ir jo pamaina. Galima pasidžiaugti tik tuo, kad naująjį modelį sunku supainioti su pirmtaku, tačiau susidaro toks įspūdis, kad hečbeko koncepcija BMW dizaneriams yra visiškai nesuvokiamas dalykas. Apžiūrint automobilį nevalingai pradedame eiti aplink jį ratu – tokia reakcija natūrali, ieškojome taško, iš kuriuo žvelgiant hečbekas atrodytų gerai, tačiau neradome. Galbūt galinė dalis atrodo neblogai, tačiau ji niekaip nedera su automobilio priekiu, taigi šį kartą išsiversime be komplimentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teigiamų pokyčių taip pat yra

Viduje situacija pastebimai geresnė. Žvelgiant į aukščiau pateiktą interjero nuotrauką lengvai galima supainioti su aukštesnės klasės modelio vidumi. Būtent toks ir buvo interjero dizainerių tikslas – šiek tiek pakeisti interjero stilių, jo detalizaciją, nežymiai patobulinti plastiko detalių tekstūrą ir atspalvius. Be to, standartinės įrangos sąraše atsirado nedidelis centrinis monitorius, o versijų su automatinėmis dėžėmis pavaros keičiamos naujo stiliaus pavarų perjungimo svirtimi. Atlikta buvo ne tiek ir daug, tačiau kryptingai ir nuosekliai viską apgalvojant, todėl interjeras atrodo prabangesnis.

REKLAMA

1-os serijos BMW interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)1-os serijos BMW interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Ankstesniojo 1-os serijos modelio interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Ankstesniojo 1-os serijos modelio interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kaip abejotiną sprendimą galima paminėti masyvesnį centrinį tunelį tarp priekinių sėdynių. Jis atrodo solidžiau, tačiau užima daugiau erdvės nei ankstesniame modelyje, o vietos šiame automobilyje norėtųsi kuo daugiau. Taip pat, jei „ant popieriaus“ erdvės padidėjimas salone žymus, tai realybėje jis nėra toks ryškus. Nors priekyje erdvės pakanka, tačiau galinėsė sėdynėse sėdintys keleiviai gali pasijusti it suspausti. Tiesa, pagerėjo matomumas visomis kryptimis, o ypač tai pastebima žvelgiant per galinį stiklą bei stebint šoninio vaizdo veidrodėlius, kurie senajame modelyje buvo miniatiūriniai.

REKLAMA

Ar būtina rinktis automatinę transmisiją?

Prieš pradedant kalbą apie automobilio elgesį kelyje, derėtų atkreipti dėmesį į pavarų dėžės pasirinkimą. Visų penkių skirtingų variklių versijų bazinėse komplektacijose montuojama šešių laipsnių mechaninė transmisija, pavyzdžiui, 118i modelis su 170 AG galios benziniu varikliu, kuris 100 km/h pasiekia per 7,4 s ir, remiantis gamintojo pateikiamais duomenimis, 100 km/h vidutiniškai sunaudoja 5,8 l degalų. Be papildomos įrangos šis modelis kainuoja 98,5 tūkst. litų. Galima rinktis automatinę greičių dėžę, kuri yra naujoji 8 laipsnių BMW transmisija, tačiau tai papildoma įranga ir kainuoja maždaug 7,5 tūkst. litų.

REKLAMA
REKLAMA

1-os serijos BMW interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)1-os serijos BMW interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Mažiausias BMW modelis pastebimai pabrango. Pigiausios dyzelinės versijos 116d kaina pakilo vos 1,5 tūkst. litų, o mūsų bandytas variantas 118i yra brangesnis beveik 10 tūkst. litų. Nors BMW markės atstovų Lietuvoje teigimu, už šią kainą klientas gauna daugiau papildomos įrangos, tačiau už tokią sumą norėtųsi daugiau nei vien tik elektronio diferencialo blokavimo, automatinės „start/stop“ bei variklio užvedimo be rakto funkcijų, šešių garsiakalbių stereo sistemos ar trijų zonų kondicionieriaus.

Charakteris – beveik nepakitęs

Kalbant apie vairavimo malonumą, 1-os serijos BMW šiame segmente vis dar neturi sau lygių. Esant žemiems sūkiams nedidelio, vos 1,6 l darbo tūrio benzininio variklio skleidžiamas garsas primena dyzelinį agregatą, tačiau vos pažvelgus į tachometrą, kuriame raudonoji sūkių riba nurodoma ties 7000 aps./min galima spėti, kad reikalą turime su 170 AG galios smagiai besisukančiu motoru. Tiesa, automatinė pavarų dėžė nors ir veikia be priekaištų, neleis iki galo pasinaudoti visomis jo galimybėmis. Taigi jei mėgstate dinamišką vairavimo stilių galbūt verta pagalvoti apie klasikinę mechaninę transmisiją.

REKLAMA

1-os serijos BMW išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)1-os serijos BMW išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

O visa kita sureguliuota išties pavyzdingai. Tiesa, norėtųsi, kad vairas būtų ne toks „laisvas“, ypač važiuojant didesniu greičiu, nes grįžtamasis ryšys yra puikus, o kai priekinių ratų pasukimas šiek tiek nestabilus, posūkiuose yra kiek sunkiau suvaldyti automobilį. Dalį kaltės galima suversti minšto mišinio žieminėms padangoms, tačiau netgi pasirinkus „sport+“ vairavimo režimą vairas yra pastebimai per lengvas. Taip pat, net nuspaudus mygtuką, kuris žymi, kada dinaminė stabilumo kontrolė yra išjungta, įspėjamieji jos signalai apie potencialiai sukibimą galinčius prarasti ratus mirga prietaisų skydelyje, taip balškydami ir gąsdindami vairuotoją.

Vairuotojas į valdymą įtraukiamas mažiau

Užmiestyje smagiai pasivažinėtinėra tinkamas ir sportinis-automatinis greičių dėžės režimas, nes  net laikant aukštesnius sūkius, pavaros keičiamos toli nuo raudonosios ribos ir šiek tiek vėluoja. Todėl BMW transmisijoje yra puikiai veikiantis rankinis pavarų keitimo režimas, kuris veikia nepriekaištingai. Tad jei esate nusiteikę dinamiškam važiavimui, automobilį posūkiuose galite stabdyti varikliu.

REKLAMA

Iš esmės automobilio charakteris išliko nepakitęs, tačiau nutolimas nuo vairuotojo vis dėlto pastebimas. Sunku įvardinti dėl ko – eletroninio vairo stiprintuvo, naujų stabilumo kontrolės sistemų, šiek tiek pakitusios važiuoklės ar naujos greičių dėžės, o galbūt visko karu, tačiau mažuoju hečbeku sunku pasitikėti taip, kaip jo pirmtaku. Senasis modelis buvo paprastesnis ir sugebėjo išlikti „arčiau vairuotojo“.

1-os serijos BMW variklio skyrius (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)BMW 118i variklio skyrius (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Antra vertus, kita naujos kartos modelyje pastebimų permainų pusė ta, kad dabar šis modelis gali atstoti ir nediduką kruizerį užmiesčio kelionėse. Geriau atrodantis ir gausiau įrengtas interjeras, daugiau erdvės ir pastebimai komfortiškesnė važiuoklė lemia tai, kad užmiestyje nusistačius norimą greitį galima ramiai mėgautis kelione. Trumpai tariant, automobilis tapo santūresnis, rafinuotesnis ir labiau civilizuotas, t.y. dar per žingsnį priartėjo prie pirkėjų moterų, kurioms iš esmės ir yra skirtas. Skirtingi bandomojo automobilio vairavimo stiliai drastiškai keičia degalų sunaudojimo sąnaudas – važiuojant agresyviai jos gali siekti beveik 11 l/100 km, o ramus riedėjimas užmiesčio keliu vos  5,6 l/100 km.

REKLAMA

Konkurentai – nuo „Volkswagen“ iki „Lexus“

Kalbant apie automobilio konstrukciją, reikėtų pažymėti, kad galiniais ratais varomas 1-os serijos BMW hečbekas yra vienintelis toks modelis ne tik premium, bet ir visame itin plačiame ir gausiai užpildytame C segmente. Didžiausias konkurentas , be abejo, yra „Audi“ A3. Jis galbūt nėra toks sportiškas ir puikiai subalansuotas, tačiau versija su 160 AG galios, 1,8 TFSI varikliu ir automatine septynių laipsnių transmisija kainuoja maždaug 96 tūkst. litų arba beveik 10 tūkst. litų mažiau nei analogiškos komplektacijos BMW modelis. Įdomu tai, kad pats koncernas kaip vieną pagrindinių konkurentų įvardina ir „Volkswagen Golf“, didžiausią dėmesį kreipdamas netgi ne į 88 tūks. litų kainuojančią 210 AG varomą GTI versiją, o standartines, tačiau gerai sukomplektuotas versijas.

Svarbus, tačiau konkurentų nuolat nuvertinamas žaidėjas šiame segmente yra ir „Volvo C30“. Šis stilingas, maždaug 96 tūkst. litų kainuojantis hečbekas neturi sau lygių kalbant tiek apie išorės, tiek ir apie interjero dizainą, tačiau, jei automobilio pirkimo sprendimą lemia vyro nuomonė, dažnai pasirenkamas geriau pažįstamas, patikimesnis vokiškas modelis. Nereikėtų pamiršti ir ekstravagantiškojo hibridinio „Lexus“ hečbeko.

REKLAMA

Išvada:

Įsivaizduokite, kad šeimai reikalingas antras automobilis. Taip pat, tarkime, kad jį visų pirma vairuos žmona, o jūsų finansinė padėtis tokia, kad galite leisti sau žvalgytis į premium segmentą. Tuomet viskas labai paprasta ‒ tiesiog reikia imti ir paklausti būsimos naujojo automobilio vairuotojos, kokie yra jos poreikiai. Greičiausiai ilgame saraše, kurį ji pradės vardinti, bus tokie punktai kaip: nedideli automobilio gabaritai, lengvas valdymas, daug durų, hečbeko kėbulas, graži spalva, komfortas, automatinė pavarų dėžė, nedidelės degalų sąnaudos, savaitgalio pirkinius galinti talpinti bagažinė ir pakankamai dideli veidrodėliai.

Vyras, kuris šiuo atveju užima tik geranoriško patarėjo poziciją, greičiausiai nori, kad automobilis taip pat būtų pakankamai galingas, dinamiškas ir puikiai valdomas, pageidautina toks, su kuriuo negėda būtų pasirodyti draugams. Sunkiausia užduotis šiuo – sulaikyti kylantį vaikišką nekantrumą ir ramiu veidu abejingai rodant į kompiuterio monitorių ištarti: „Brangioji, pažiūrėk, koks mielas hečbekas.“

Mums patiko:

Puikiai subalansuota važiuoklė

Geriau atrodantis, komfortiškesnis interjeras

Automobilio charakterį atitinkantis benzininis variklis

Mums nepatiko:

Nelienalytis išorės dizainas

Erdvės galinėse sėdynėse trūkumas

Ne toks tikslus kaip pirmtako valdymas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų