Stilinga miesto dama turi nuolatos atnaujinti garderobą, papuošalų ir aksesuarų kolekcijas, kosmetiką ir parfumeriją bei nepamiršti prižiūrėti šukuosenos. Greta viso to taip pat vertėtų reguliariai keisti automobilius, juk jų technologijos ir dizainas taip pat keičiasi. Svarbiausia, viską daryti laikantis ar bent per daug neatitrūkstant nuo vyraujančių mados tendencijų.
„Audi Q3“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Apie kilmingojo mažylio kilmę
O tendencijos automobilių industrijoje yra tokios, kad padidinto pravažumo modeliai ir toliau linkę „mažėti“. Laisvos rinkos ekonomikos sąlygomis bet kurios srities produktų vystymąsi viena ar kita kryptimi diktuoja pirkėjai, kurie orientuojasi į turimas pajamas, poreikius, gyvenimo sąlygas. Kalbant apie automobilių sektorių, sunkmetis pagaliau atnešė čia tokį elementarų supratimą, kad nebūtina pirkti patį didžiausią ir galingiausią modelį. Padidinto pravažumo automobilius daugiausiai renkasi miestų gyventojai, tačiau ir jų supratimas, kad toks modelis nebūtinai turi būti tokio dydžio ar atrodyti taip, lyg galėtų pervažiuoti nedidelį hečbeką, atėjo pamažu, premium segmente taip pat.
Pirmąjį iš prabangių SUV modelių 1997 m. pristatė „Mercedes-Benz“, tai buvo maždaug 4,6 metro ilgio M-klasės atstovas. Neilgai trukus kilo ir kompaktiškų padidinto pravažumo modelių populiarumo banga ir šį kartą pirmieji pristatyti savo modelį rinkai suskubo bavarai - 2003 m. pasirodė „BMW X3“. Nepaisant prieštaringai vertinamo dizaino, automobilis sulaukė didžiulio populiarumo visame pasaulyje ir paskatino konkurentus greičiau paruošti savo modelius.
„BMW X1“ (nuotr. Gamintojo)
„Audi Q3“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Padidinto pravažumo modelių populiarumas auga, o jų mažėjimo tendencijos išlieka. Pačių mažiausių krosoverių nišoje BMW šiuo metu turi du modelius – tai 2009 m. pasirodžiusį X1 ir su pastaruoju modeliu daugelį mazgų besidalijantį „Mini Countryman“, kuris rinkai buvo pristatytas 2010 m. „Audi“ atstovai nuo BMW atsilikę dvejais metais mažiausią gamoje krosoverį pristatė šiemet. Taigi kol kas Q3 yra mažiausias sportiškosios „Volkswagen“ koncerno atšakos modelis.
Nepigus aksesuaras
Visą „Audi Q3“ aprašymą iš esmės galima sutalpinti į dviejų, geros ir blogos, naujienų pateikimo stiliaus formą. Bloga naujiena yra ta, kad kol kas siūlomi tik du dviejų litrų darbo tūrio turbokompresoriniai varikliai. Tiesa, abu jie – tiek 2,0 l TFSI benzininis, tiek ir 2,0 l TDI yra tie agregatai, kuriuos „Audi“ klientai ir kituose modeliuose renkasi dažniausiai, be to siūlomi du skirtingos galios abiejų variklių variantai, bet komplektavimo pasirinkimas apribojamas taip, kad su mažesnės galios varikliais kol kas siūlomos tik mechanininės šešių laipsnių pavarų dėžės, o su galingesnėmis – tik septynių laipsnių „S-tronic“ automatinės.
„Audi Q3“ su 2,0 l darbo tūrio TDI varikliu (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Gera naujiena ta, kad viena iš keturių siūlomų versijų neturi „Quattro“ keturių ratų pavaros. Taip, tokio automobilio pravažumas žiemą gerokai prastesnis, tačiau tai leido gamintojams pasiūlyti pigiausią versiją už maždaug 103 tūkst. litų. Šiame modelyje montuojamas dyzelinis variklis ir, jeigu palygintume jį su dyzeliniu bazinės komplektacijos Q5, kainuoja 22 tūkst. litų mažiau.
Idėja – kupė ir SUV hibdridas
Nusivilti nauju vokiečių automobilių dizainerių darbu tiems, kurie kasmet laukia iš jų ko nors naujo ir originalaus, tenka nuolatos. Metams einant pagrindinė „Audi“ problema kalbant apie automobilių dizainą išlieka ta pati – praktiškai neįmanoma atskirti vieną modelį nuo kito: jei nuo naujojo krosoverio nuimsime Q3 ženkliuką, modelį taps itin sunku atskirti nuo didesniojo Q5 arba netgi „A6 Allroad“.
„Audi Q5“ (nuotr. Gamintojo)
„Audi A6 Allroad quattro“ (nuotr. Gamintojo)
Efektingai atrodo priekiniai ir galiniai žibintai, tačiau išskirti sunku kėbulo dizaine atrasti kažką daugiau. Žvelgiant į Q3 dizainą, kitų modelių sudaromas įspūdis, kad „Audi“ dizaineriai turi kūrybinio potencialo, bet yra suvaržyti, tik stiprėja. Tarsi jie norėtų sukurti ką nors tikrai originalaus ir gražaus, tačiau nedrįsta. To rezultatas – vietoje žadėto kupė ir SUV hibrido, mažasis krosoveris primena didžiulį universalą su nuožulniu galiniu statramsčiu.
Kokybė ir prabanga
Viena iš priežasčių, dėl kurių galima nekreipti dėmesio į tai, kaip atrodo automobilio išorė, yra puikiai įrengtas jo interjeras. Stilius vokiškai tvarkingas ir racionalus iki nuobodumo, o prietaisų išdėstymas ir daugelis detalių matyti kituose „Audi“ modeliuose, tačiau Q3 salone vistiek jautiesi komfortiškai ir patogiai. Taip pat galima nuraminti klientus, kurie baiminasi, kad automobilius surenkant kartu su kitais „Seat“ modeliais Ispanijoje gali nukentėti kokybė ‒ ji išties nepriekaištinga: plastiko kokybė kelia pasitikėjimą ir netgi nekyla įkyrus noras baksnoti panelius pirštu tikrinant, kur jie per kieti ar per minkšti.
„Audi Q3“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Prabangos įspūdį interjere padeda sukurti odos ir alkantaros derinys, taip pat jos intarpai durelių paneliuose, aliuminio apdailos detalės. Tiesa, mažasis krosoveris nėra itin praktiškas – nors nedidelius daiktus ir įvairias smukmenas sudėti bus kur, viduje patogiai įsitaisyti gali tik keturi keleiviai ir tai su sąlyga, kad sėdintys gale nebus labai aukšti. Dėl specifinio dizaino galinio statramsčio ir besileidžiančios stogo linijos erdvė gale – ribota. Patekimas į bagažinę labai patogus dėl į galines dureles integruotų žibintų, tačiau jos tūris siekia tik 460 l.
Papildoma įranga – visų poreikiams patenkinti
Kad premium segmento modeliai skirti ne vidutiniam vartotojui, puikiai iliustruoja papildomos įrangos pasirinkimo galimybės ir kainos. Pavyzdžiui, oda aptrauktas multifunkcinis vairas su pavarų perjungimo svirtelėmis kainuoja maždaug 2200 Lt, priekiniai žibintai su ksenono išlydžio lempomis – apie 3700 Lt, alkantaros ir odos derinio sėdynių apmušalai – apie 4300 Lt, o 18 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai – visus 4700 Lt.
Bandomajame automobilye sumontuotos papildomos įrangos sąrašas pernelyg ilgas, kad galėtume išvardinti jį visą, tačiau bendra komplekto kaina siekia 43 tūkst. Lt arba maždaug tiek, kiek kainuoja neblogai sukomplektuotas B segmento hečbekas. Pridėkime šią sumą prie 119 tūkst. Lt siekiančios bazinės komplektacijos kainos ir turėsime 162 Lt vertės automobilį.
„Audi Q3“ šoninis asistentas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Informacinės ir pramoginės sistemų skydelio valdymas vis dar yra pernelyg sudėtingas, kad jį būtų galima persprasti nevarčius instrukcijos, o išorinius grotuvus „Audi“ kažkodėl siūlo jungti arba per „bluetooth“ sąsają arba specialią „Audi“ jungtį. Akustinė pagalbinė parkavimosi sistema suveikia pernelyg anksti ir yra pernelyg rėksminga. Antra vertus, garso sistema yra įspūdingo galingumo, puikiai atkuria žemus dažnius ir tikrai verta papildomų 950 Lt, o sistema, naktį atpažįstanti iš priekio artėjančius šviesos šaltinius ir automatiškai išjungianti ilgąsias šviesas – tikrai patogus dalykas.
Sportiškas ar tingus?
Bene didžiausias nusivylimas kalbant apie Q3 laukia tų, kurie tikėjosi iš mažojo krosoverio sportiško charakterio. Mums bandyti teko versiją su 2,0 l darbo tūrio turbodyzeliniu varikliu ir automatine dviejų sankabų transmisija. Lyginant su analogiško komplektacijos „Volkswagen Tiguan“, kurio elegesys kelyje mums labai patiko, „Audi“ SUV į visas komandas reaguoja daug ramiau, tarsi automobilis negalėtų pabusti iš miego. Toks jo charakteris stebina, ypatingai atsižvelgiant į tai, kad sumontuota galingesnė nei „Tiguan“ 177 AG motoro versija ir jei lygintume šiuos du modelius, Q3 yra 15 kg lengvesnis. Nurodomas įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/h laikas ‒ 8,2 s, tačiau kartais atrodo, kad tai trunka pusė dienos.
„Audi Q3“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Vairuodamas Q3 nuolat jautiesi lyg per miegą žiūrėtum sulėtintą kiną: reakcija į akseleratoriaus paspaudimą lėta, važiuojant nedideliu greičiu pavarų dėžė vėluoja, vairas pernelyg laisvas, jam trūksta tikslumo, o grįžtamasis ryšys beveik nejuntamas. Negelbsti netgi pavarų dėžės „S“ režimas arba rankinis jų keitimas svirtelėmis prie vairo, nes, net kuomet išlaikomi aukštesni sūkiai, perjungimas visvien vėluoja ir susidaro įspūdis, kad variklis „nesusišneka“ su transmisija, nes atskirai kituose modeliuose šie mazgai dirba puikiai.
Situacija atrodys visai kitaip, jei į Q5 žiūrėsime kaip ramiam ir elegantiškam važiavimui skirtą automobilį. Patogiai įsitaisome, pasirenkame „Drive“ režimą ir niekur neskubėdami judame į priekį. Pagalbinių sistemų mažasis krosoveris turi visą galybę: greičio palaikymo kontrolę, akustinę parkavimo pagalbą, įspėjimo sistema rikiuojantis, lietaus ir šviesos jutiklis ir tolimųjų šviesų asistentas, laisvų rankų įranga, todėl pastangų vairuojant reikia ne itin. Tuomet reakcijos į vairo pasukimą užtenka, o vengiant staigių manevrų kėbulo svyrarimų posūkiuose galima ir nepastebėti. Daug svarbiau ‒ patogų važiavimą užtikrinanti pakaba ir gera garso izoliacija.
Vidinė ir išorinė konkurencija
Kiekvieną kartą pasirodžius naujam „Volkswagen Group“ koncerno modeliui kyla kalbos apie vidinę konkurenciją. Pavyzdžiui, „Audi Q3“ visą būrį konkurentų galime rasti jau pačios kompanijos viduje. Renkantis versijas su dyzeliniais varikliais, gerias pasirinkimas ‒ „Audi A4 Avant“, kuris kainuoja maždaug 110 tūkst. Lt ir turi 30 l talpesnę bagažinę. Vertas dėmesio ir gerokai erdvesnis „vyresnysis brolis“ Q5, kurio kaina siekia 125 tūkst. Lt. Tie, kuriems nereikia tiek daug prabangos taip pat gali rinktis ir „Volkswagen Tiguan“, kurio pigiausia dyzelinė versija kainuoja maždaug 81 tūkst. Lt.
„Audi A4 Avant“ (nuotr. Gamintojo)
Žengus žingnį į išorę konkurentų toli ieškoti nereikia: dinamiškasis „BMW X1“ kainuoja mažiausiai 106 tūkst. Lt, o mažasis jo giminaitis „Mini One Countryman“ – tik 78 tūkst. Lt. Visgi bene labiausiai „Audi“ pardavimo salonų vadybininkų nervus gadins jau dabar charizmatiškiausiu šių metų modeliu įvardijamas „Range Rover Evoque“. Nepaisant to, kad pigiausia bazinė šio krosoverio kainuoja maždaug 121 tūkst. Lt, išraiškingas dizainas ir su vardu siejamas įvaizdis kartu daro jį grėsmingu konkurentu visiems premium segmento modeliams.
Išvada:
Nors „Audi“ atstovai Lietuvoje tvirtina, kad tarp naująjį Q3 užsisakiusių klientų yra ir vyrų, sunku įsivaizduoti, kad jie vairuotų automobilį visą laiką. Mažasis krosoveris yra kaip miesto dama: santūri, elegantiška, stilinga, bet neišsiskirianti iš minios, visuomet žinanti, kas vyksta aplinkui, šiuolaikiška ir energinga, skubanti, tačiau nepametanti galvos. Vairuoti Q3 reikia minimumo pastangų netgi intensyviame miesto eisme, o tuo pat metu į eilinį dalykinį susitikimą skubanti vairuotoja gali dažytis, vartyti mados žurnalus ir planuoti tolimesnę dienos darbotvarkę. Pats svarbiausias klausimas šiuo atveju netgi ne automobilio kaina, o kaip jis dera prie turimos rankinės.
Mums patiko:
Lengvas automobilio valdymas
Patogus patekimas į bagažinę
Komfortiškas, pavyzdingos kokybės interjeras
Mums nepatiko:
Vangus ir nepakankamai tikslus valdymas
Neišraiškingas automobilio dizainas
Erdvės salone trūkumas
Taip pat skaitykite:
„Chevrolet Captiva“ prieš „Volkswagen Tiguan“: fizinė jėga prieš sumanumą
Balsas.lt testas: „Fiat 500 Twin-Air“, arba motociklas automobilyje
Balsas.lt testas: „Hyundai ix20“, arba ko reikia europiečiams
M. Petruškevičius: automobilius moteris turi keisti kaip prabangius aksesuarus