Šių eilučių autoriui rašyti apie „Renault Clio RS“ buvo gana sunku, nes kalbėti be emocijų apie šį automobilį tiesiog neišeina. Tai kanoninis „hot-hatch“ žanro atstovas. Žinoma, tai automobilis tikram mėgėjui. Paprastai tokių automobilių parduodama nedaug, tačiau savo šeimininkams jie dovanoja teigiamų emocijų ir adrenalino injekcijas ir ... galimybę važinėti kasdien, naudojant automobilį kaip kasdienę transporto priemonę.
„Renault Clio RS“ atrodo visai šauniai – penkių durų kėbulas praktiškas, o nemenki ratai ir visokie aerodinaminiai „RS“ versijos komponentai suteikia šiam aparatui tam tikro piktumo. Solidus ir griežtas aparatas. Automobilio viduje sportiški krėslai puikiai fiksuoja nugarą, medžiagos tikrai padorios o komplektacija kaip ir dera šio laikmečio automobiliams – „Bluetooth“ sąsaja, USB jungtis ir visai padori garso aparatūra. Tačiau apie tai daug jums nepasakosime, nes šio automobilio pašaukimas – važiavimas, greitas ir smagus važiavimas. Tad greičiau apie tai.
Kompaktiškas adrenalino fabrikėlis
Priekinius šio automobilio ratus suka turbininis 1,6 litro darbo tūrio variklis. 200 a.g. ir 240 Nm. 1200 kilogramų sveriančiam „Clio RS“ – visai padorus energijos užtaisas. Sukimo momentas ratams perduodamas robotizuotą šešių pavarų dėžę. Pavaras perjunginėti ji gali ir automatiniu rėžimu, tačiau šių eilučių autorius daugiausiai naudojosi prie vairo esančiomis svirtelėmis. Beje, galima pasirinkti tris važiavimo rėžimus – „Drive“, „Sport“ ir „Race“. Pasirinkus paskutinį rėžimą elektronika atjungia ESP, o pavaros perjungiamos tiesiog akimirksniu. Na, bet bendrojo naudojimo keliuose daugiausiai važinėjau įsijungęs „Sport“ rėžimą. Pavaros persijungia irgi greitai, tačiau važiuojant šiuo rėžimu lieka mažiau nervingumo.
Automobilio dinamika – verta dėmesio. Su „Clio RS“ įsibėgėjant iki 100 kilometrų per valandą greičio galima bandyti „įtilpti“ į 6,5 sek. O koks variklio garsas. Prancūzai čia padirbėjo iš širdies. Automobilis urzgia solidžiu, bet neikyriu bosu, o energingai įsibėgėjant, kaip perjungi pavarą, išmetimo sistema šaudo vos ne kaip raliniuose boliduose. Smagu, net šiurpuliukai eina per nugarą.
„Clio RS“ – tipinis „GTI“ žanro atstovas. Standi, tačiau dar ne „taburetinė“ pakaba, sunkus vairas, tikslios reakcijos. Tiesa, prisiminus didesnį ir ganėtinai ultimatyvų „Megane RS“, piktojo „Clio“ pakaba atrodo palaidesnė. Tačiau tai duoklė už universalumą, patogumą naudojant automobilį kasdienėmis sąlygomis. Bet kuriuo atveju „Clio RS“ pakaba yra puikus kompromisas – galima ir vaiką į darželį nuvežti, ir į lenktynių trasą ratui kitam įšokti.
Beje,kokie puikūs šio automobilio stabžiai. Stabdo „Clio RS“ neįtikėtinai. Pažiūrėjau – o gi priekinių stabdžių diskų diametras siekia net 325 milimetrus. Stabdžių efektyvumas čia fenomenalus. Velnias, galėtų visuose automobiliuose būti tokie stabdžiai.
Automobilis mėgėjui
„Hot-hatch“ žanras Lietuvoje nėra labai populiarus. Juk pagal lietuvaičių logiką norint palakstyti, geriau nusipirkti seną „Audi S8“. Bet tie, kas supranta „GTI“ žanro automobilių vingiuotuose keliuose suteikiamus džiaugsmus, „Clio RS“ gali vertinti kaip vertą dėmesio galimą pasirinkimą. Už 73 tūkstančius litų jūs gautumėte ne tik visai šauniai pagamintą kompaktišką automobilį, bet ir nuosavą adrenalino fabrikėlį. Kaip sakoma, du viename. Juo labiau, kad daugumos kitų vairavimo gurmanams skirtų automobilių kainos prasideda nuo 100 tūkst. ir daugiau.