Kodė nepaeksperimentavus, kai tiek amerikietis R&B atlikėjas Johnas Legendas, tiek hiphoperiai „The Roots“ yra pasiekę tą muzikinės karjeros tašką, kai pareiškimas apie bendrą projektą muzikos kritikų ir klausytojų buvo sutiktas su nekantrumu ir pritariamu galvos linktelėjimu – „čia tikrai turi būti gerai“.
Bendras šių muzikantų albumas pavadinimu „Wake Up“ – tai perdainuotos 1960-1970 metų soulo dainos. Sudėjus dvi muzikos pasaulio jėgas – Johno Legendo vokalą ir „The Roots“ muziką – senos tokių atlikėjų, kaip Curtis Mayfield, Donny Hathaway ir Marvin Gaye, dainos suskamba rap, hiphop, soul, jazz, gospel, blues garsais.
Kompaktinei koverių plokštelei parinktos revoliucinės, politinės, socialinio aktyvumo temos. Tai bendra gija, jungianti albumo dainas į visumą ir į šūkį „Wake Up“. Albumo pavadinimą įkvėpė to patis pavadinimo grupės „Arcade Fire“ daina, idėją – 2008 metų JAV Prezidento rinkimai ir vilties bei kovos nuotaikų mišinys šalyje. Kokiems darbams ir idėjoms jums įkvėps „Wake Up“ – spręskite patys.
Kings of Leon – Come Around Sundown
2008 metais „Kings of Leon“ tapo pasaulinio garso roko grupe – jiems po kojomis nuo tada puola tokie žymūs festivaliai kaip „Bonnaroo“, „Glastonbury“, „Reading“, Grammy apdovanojimai, Billboard topai ir gerbėjų minios. Tokį sąmyšį gerąja prasme sukėlė albumas „Only By The Night“ su uždegančiais „Use Somebody“ ir „Sex On Fire“.
Nors ši kompaktinė plokštelė buvo jau ketvirta grupės istorijoje, didžiajai pasaulio daliai tai buvo grupės debiutas. Natūraliai grupės gerbėjai skilo į senuosius, kurie grupę sekė ir mylėjo dar iki pasaulinės šlovės laikų (albumai „Youth and Young Manhood“ (2003 m.), „Aha Shake Heartbreak“ (2004 m.) ir „Because of the Times“ (2007 m.)) ir tuos, kurie ką tik atrado „Kings of Leon“. Todėl jų penktasis albumas „Come Around Sundown“ laukiamas su keliais klausimais – ar tai bus grįžimas prie pradinių albumų, ar vėl viskas versis aukštyn kojom, o gal bus nuspręsta siekti dar didesnio vadinamojo mainstream'inio populiarumo? Albumas dėl to tituluojamas vienu laukiamiausių metų darbų.
Jei norėtume trumpai atsakyti, spėtume, kad naujasis albumas labiau patiks seniesiems grupės fanams, o ne tiems, kurie laukia, kad be išlygų būtų pakartota „Sex on Fire“ sėkmė. Kita vertus, „Kings of Leon“ su juo tikrai apkeliaus pasaulio stadionus ir privers šimtus tūkstančių žmonių dainuoti ir jų naujas dainas taip pat, kaip jie jau du metus traukia „Only By The Night“ repertuarą.
Robbie Williams – In and Out of Consciousness: The Greatest Hits 1990–2010
Britas Robbie Williams antrą kartą palepina geriausių dainų rinkiniu. Robbie istorijoje – 20 metų muzikos. Nuo vaikinų grupės „Take That“ iki solo koncertų didžiuosiuose festivaliuose ir pilnos gerbėjų koncertų arenos.
Geriausių dainų rinkinys leidžia apžvelgti, apibendrinti charimatiškojo Robbie muzikinį kelią. Nuo romantiško, sentimentalaus ir jautraus Robbie su „Angels“ – legendine daina, pakylėjusi Robbie solo karjerą į kitą lygį ar „Feel“ – už širdies griebiančiu pareiškimu apie viltį ir žmogiškąją prigimtį. Iki energingo „Let Me Entertain You“ ar eksperimentinio „Rudebox“.
Du dešimtmečius apibrėžiančiame (1990-2010) albume – 39 dainos. Jos sudėtos nuo naujausių iki seniausių ir sugrupuotos pagal albumus. Chronologiškai dainų sąrašas prasideda „Heart and I“ ir „Shame“ – kurti kartu su Gary Barlow, buvusiu scenos kolega, grupės „Take That“ nariu. Singlas „Shame“ yra pirmas darbas, susijęs su „Take That“, nuo 1995 metų, kai Robbie paliko grupę.
Albumas užbaigiamas perdainuotu George Michael hitu „Freedom“ ir paskutine Robbie, kaip „Take That“ nario įrašyta daina „Everything Changes“.
Galbūt pradėdamas ir užbaigdamas geriausiųjų albumą su „Take That“, Robbie deda tašką įtampos, nuolat tvyrojusios tarp „Take That“ ir buvusio jos dainininko, metams. Laukime, kas bus toliau. „Take That“ kol kas sėkmingai grįžta pas klausytojus. Kaip bus su Robbie? Albumą pats dainininkas vadina ne tik istorijos vadovėliu, bet ir tiltu į ateitį. Intriguoja!
ANTONY AND THE JOHNSONS – Swanlights
„Swanlights“, kaip ir kiti „Anthony & the Johnsons" albumai, tai vientisa intymi pasaka – tarsi tarpusavy suklijuotų, viena kitą papildančių dainų geriau būtų neklausyti atskirai, tik kartu, tik taip, kaip sudėliota. Tada ir atsiveria tas magiškas ir gilus išskirtinio vokalisto Anthony Hegarty pasaulis. Pavyzdžiui, su daina „Thank You for Your Love“ su pagaunančia jautria pasikartojančia mantra „I thank you“ ar nuginkluojanti „Flétta“ įrašyta kartu su Björk.
Taigi „Swanlights“ nenustebina naujienomis – ir toliau girdime minimalias instrumentuotes, jautrias lopšines ir matome pasaulį Anthony akimis. Šįkart jį galime patyrinėti ir atidžiau – kartu su kompaktine plokštele grupė išleidžia ir knygą su dainininko piešiniais, koliažais, nuotraukomis ir tekstais.
KT Tunstall – Tiger Suit
Škotė KT Tunstall rudenį pasitinka su trečiu albumu ir daugiau modernaus skambesio nei bet kada. „Tiger Suit“, kurio pavadinimą įkvėpė dainininkės sapnas, šiek tiek eksperimentuoja su elekronine muzika ir gyvais instrumentais, bet kartu ir nepraranda alternatyvaus folk žvaigždės vardo, kurį išdidžiai raito pasaulio muzikos kritikai.
Įdomus faktas – albumą KT Tunstall įrašė garsiojoje studijoje „Hansa studio“ Berlyne. Ten legendinius albumus kažkada įrašinėjo ir David Bowie ar U2. Tiesa, prieš užsidarydama studijoje muzikantė turėjo ilgas atostogas po paskutinio albumo ir turo, daug keliavo po Pietų Ameriką, Indiją. Tų kelionių metu ir sukurtos dauguma dainų. Iš ten dainininkės kūryboje atsirado įvairesnių instrumentų.
Eksperimentai ir nuoširdumas, paprastumas – tarp šių dviejų idėjų randame KT Tunstall šiandien.
THE CHARLATANS – Who We Touch
Rokerių „The Charlatans“ naujausiasias albumas – dvigubas. Antrojame diske – dainų demo versijos, miksai. Įdomi papildoma medžiaga, kuri iliustruoja „Who We Touch“ kūrimo procesą.
Ir po 20 metų muzikos pasaulyje grupė sugebėjo išlikti aktuali ir taip pat grojama. Veteranai! Naujas albumas „Who We Touch“ - tiesmukas, energingas, jaunatviškai triukšmingas ir primenantis pirmuosius grupės kūrybos metus. Taip, „The Charlatans“ šiandien neskamba taip šiuolaikiškai, kaip žurnalų viršelius nuklojusios naujosios žvaigždės, bet jie ir neapsimeta žengiantys koja kojon su mada. Priėmę savo amžių ir patirtį, muzikantai tik laimi, nes jų vienuoliktas albumas „Who We Touch“ – brandus ir kokybiškas darbas.
Paminėtus įrašys galite įsigyti: