• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 FIA saugos automobilio vairuotojas vokietis Berndas Maylaenderis savo rubrikoje „motorsport-total“ portale svarsto, kas laukia lenktynininkų pirmajame europiniame etape Barselonos trasoje.

REKLAMA
REKLAMA

B. Maylaenderis: „Po pirmųjų 4 etapų, kurie buvo pakankamai įdomūs, o kai kurie iš tikrųjų kaitino aistras, mes sugrįžtame į Europą. Ispanijos GP jau daug metų yra tarsi preliudija į antrąją F-1 sezono fazę. Visos komandos trasą Katalonijoje pažįsta kaip savo penkis pirštus, todėl beveik kasmet šiam etapui ruošia nemažus techninius bolidų patobulinimus. Ispanų sirgaliai – labai emocionali publika, kuri dažniausiai velkasi raudonus marškinėlius.“

REKLAMA

„Prieš pradėdamas kalbėti apie varžybas Ispanijoje, reikia prisiminti praėjusį Kinijos etapą, – sako saugos automobilio vairuotojas. – Jie atvirai, mane nustebino pakeitimai, įvykę šiame sezone, kurie Šanchajuje ypač išryškėjo. Šiemet tribūnose buvo kur kas daugiau žmonių nei ankstesniais metais Kinijoje – džiugu, kad šioje šalyje F-1 fanų daugėja.

REKLAMA
REKLAMA

Man visada kažkodėl norisi, kad lenktynių savaitgalį Šanchajuje lytų, ir paaiškinsiu, kodėl. Per lietų oras būna švaresnis, ne paslaptis, kad šį Kinijos didmiestį kankina baisus smogas. Šiais metais trasoje buvo pakankamai lengva kvėpuoti. Nors lenktynės Kinijoje nebuvo tokios įdomios kaip Bahreine, „Mercedes“ bolidai vėl buvo priekyje, nors kiti pilotai šią komandą jau pradeda po truputį vytis, apie tai buvo galima spręsti jau kvalifikacijoje. „Ferrari“ pridėjo išties nemažai, o ir „Red Bull“ atsiliko visai nedaug. Tai sako apie tai, kad jau artimiausiu metu žiūrovų laukia daug įdomių akimirkų“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak B. Maylaenderio, L. Hamiltonas pelnytai laimėjo trejas lenktynes iš eilės, o jo porininkas Nico Rosbergas tris kartus buvo antras. Esu įsitikinęs, kad „Mercedes AMG“ vadovybė kol kas nepasirinko taktikos, kad dominuos kuris nors vienas iš pilotų, juolab, kad N. Rosbergas kol kas truputį pirmauja asmeninėje įskaitoje. Jau Barselonoje gali atsitikti įdomių rokiruočių, tačiau nesinorėtų, kad ir toliau dominuotų vien „Mercedes“. Nors aš norėčiau, kad dėl čempiono titulo kautųsi būtent Nico su Lewisu, kad jų kova tęstųsi kuo ilgiau, tai ypač patiks žiūrovams.

REKLAMA

„Tikiu, kad „Mercedes“ pirmaus ir Ispanijoje, bet „Ferrari“, „Red Bull“ ir „Force India“ parodys, ko yra vertos – jos turi šansų kovoti dėl podiumo. Didelių siurprizų tikėtis neverta, tačiau verta prisiminti lenktynes prieš dvejus metus, kai Barselonoje nugalėjo Pastoras Maldonado, tačiau tada buvo visai kita situacija – tuomet lenktynių baigtis daugeliu atvejų priklausė nuo to, kam pavyko pabaigai išsaugoti geresnes padangas. Ir dabar padangos yra svarbios, bet kur kas didesnę reikšmę pergalei pasiekti šiuo metu turi taktika“.

REKLAMA

Pagal statistiką saugos automobilis Barselonoje pasirodo palyginti retai, vidutiniškai tai atsitinka kas trejus metus. Iš dalies tai paaiškinti galima tuo, kad pilotai puikiai žino šios trasos ypatumus, tačiau yra ir kitų priežasčių. Asfalto juosta čia plati, saugos zonos – irgi, todėl avarijos čia labai retos, ko, pavyzdžiui, nepasakysi apie Monaką, Monrealį ar Singapūrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verta paminėti ir Ispanijos GP maršalų darbą. Mat Barselonos trasoje sezono metu rengiama daug įvairių varžybų, todėl trasos darbuotojai ten labai kvalifikuoti ir patyrę, veikia operatyviai ir protingai.

„Lenktynių metu mano saugos automobilis stovi techninio aptarnavimo zonos gale, o starto metu aš būnu kitoje vietoje: stoviu peletono gale, stebiu, kaip vyksta staro procedūra, ar viskas sklandu. Kai bolidai pravažiuoja du pirmus posūkius, aš nuvažiuoju į nuolatinę saugos automobilio vietą, – pasakoja B. Maylaenderis. – Kiekvienais metais trasos maršalai, seni mano draugai, prieš pat startą įteikia man garsaus katalonietiško kumpio gabalėlį. Mano galva, tai įrodymas to, kad automobilių sporte dirba gana vieninga ir draugiška visuomenė, nors jos nariai ir vykdo skirtingas funkcijas“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų