Lietuvos aviacijos kompanijų asociacija „Aviacijos ateitis“ po „airBaltic” teiginių užsienio turizmo bendrovėms esą skrydžiai iš Vilniaus nutraukiami „dėl katastrofiškos Lietuvos ekonomikos padėties“, laišku kreipėsi į Lietuvos susisiekimo ministrą Eligijų Masiulį su raginimu atsistatydinti.Tik jos pirmininku pasirašantis Rimantas Krikščiūnas tokį reikalavimą kategoriškai paneigė.
Asociacija atkreipė ministro dėmesį, kad airBaltic" atstovas Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje užsienio kelionių agentūras informavo apie katastrofišką Lietuvos ekonomikos padėtį ir dėl to nutraukiamus tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Stokholmą, Milaną ir Miuncheną. „flyLAL“ informavo, kad tokie pranešimai leidiniuose, dalijamuose „airBaltic“ lėktuvuose, platinami jau keletą mėnesių.
„Kai „flyLAL“ sustabdė savo veiklą, Latvijoje ši diena tapo nacionaline švente, visi puikiai suprato, kad visi keleivių srautai iš Lietuvos bus nukreipti į Rygą. Šiuo metu Latvijos bendrovė jau atvirai šmeižia Lietuvos valstybę, o valstybinės institucijos nesiima jokių adekvačių veiksmų. Ar dar ilgai leisime niekinti Lietuvą?“, - klausiama asociacijos laiške.
Juodasis Lietuvos scenarijus
Anot asociacijos, Lietuvoje ir toliau klostosi scenarijus, apie kurį aviatoriai dar pernai informavo Susisiekimo ministeriją. „Panašu, kad „airBaltic“ tikslas visuomet buvo – susilpninti Lietuvos aviacijos verslą ir nukreipti Lietuvos keleivių srautus per Rygos oro uostą. Tokiu būdu daugiau nei 1 mlrd. Lt BVP iš Lietuvos piliečių pinigų nukreipiami į Latviją, o mūsų šalies keleiviai nebeturi galimybių tiesioginiai pasiekti Europos ir kitų šalių. . Lietuva tampa nebepasiekiama valstybė turistams ir verslui“, - teigia ji.
„Kol kas niekas nepaneigė teiginių, jog Latvija sąmoningai kelerius metus vykdė Lietuvos aviacijos žlugdymo programą. Finansuodama tiesioginius nuostolingus skrydžius iš Vilniaus oro uostų tik tam, kad bazinis vežėjas „flyLAL“ būtų finansiškai silpnas. Šiemet „airBaltic“ nebeslepia savo tikslų – susirinkti mūsų keleivius, o Lietuvą izoliuoti nuo pasaulio. . Mūsų nuomone, ministras „pabėgo nuo problemos“, atsisakęs pirkti „flyLAL“ 51 proc. akcijų ir paliko Lietuva niekam nepasiekiama“, - sakome laiške.
E.Masiulis raginamas palikti postą
Asociacijos nuomone, problema liko ir dar labiau pagilėjo, ministerija ir toliau daro klaidas: oro uostų rinkliavų mažinimas reiškia, kad užsienio kompanijos net nesusimokės už Lietuvos mokesčių mokėtojų statytą infrastruktūrą ir dar pigiau išvež keleivius po tranzitinius oro uostus. Nesant oro uostų mokesčių barjero, nebelieka terpės nacionaliniam vežėjui kurti.
Kauno oro uosto problema taip pat liko neišspręsta: po daugiau nei 0,5 mln. lt kainavusios studijos ir toliau be tikslo investuojami pinigai, be strategijos pritraukiamos pigių skrydžių bendrovės, kurios didins Kauno konkurenciją su Vilniaus oro uostu. Palangos oro uoste „airBaltic“ susirenka keleivius į Rygą. Mes turime išskaidytą aviacijos rinką, tarpusavio konkuruojančius oro uostus ir neturime bazinio vežėjo. Maža to mes naikiname visas prielaidas jam atsirasti. Toks ministras negali vadovauti svarbiai ūkio šakai.
„ Ministrui reikėtų pripažinti savo bejėgiškumą šioje situacijoje“, - sakoma laiške.
Eligijus Masiulis raginamas skubiai imtis veiksmų i neigiamas žinias apie Lietuvą, ir atkurti Lietuvos oro susisiekimą su pasauliu.
Ministras nežino kieno laiškas
Pats ministras Eligijus Masiulis portalui „Balsas.lt" pažymėjo nežinąs kas būtent rašo tokius kreipimusis. „Nežinau tokios organizacijos, nežinau - kas jai vadovauja. Man kažkaip panašu, kad kažkokia neprisistatančia organizacija prisidengia ta pati „flyLAL Airlines", - spėliojo," - E.Masiulis.
Portalui „Balsas.lt" internete aptikti visuomeninės organizacijos koordinačių taip pat pavyko nedaug.
Galiausiai atrastas asociacijos pirmininkas Rimantas Krikščiūnas portalui „Balsas.lt" sakė esąs nustebęs dėl tokio reikalavimo, nes nieko apie jį negirdėjęs. „Nemanau, kad reikia atstatydinti ministrą, kuris dirba dar tik kelis mėnesius. Jam anksčiau rašiau kreipimąsi, bet šiandien nieko nepareiškiau,"- dievagojosi pirmininkas.
Jis taip pat sakė, kad asociacijai priklauso „flyLAL Group", „flyLAL Technics" įmonės, bendrovė "Bilietų pardavimo centras" ir dar pora kompanijų.