Apie tai skelbia naujienų agentūra PAP, remdamasi Lenkijos užsienio reikalų ministerijos atstovu Pawelu Wronskiu, taip pat leidinys „NBC News“.
Po mirtinos katastrofos JAV aviacijos administracija ribos sraigtasparnių skrydžius
Po 67 gyvybes Vašingtone nusinešusios lėktuvo katastrofos JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA), anot žiniasklaidos, smarkiai ribos sraigtasparnių eismą aplink sostinės oro uostą. Tam tikrais sraigtasparnių maršrutais nebus galima skraidyti neribotą laiką, pranešė amerikiečių stotis CNN, remdamasi FAA pareigūnais.
Sraigtasparnis, su kuriuo susidūręs sudužo lėktuvas, skrido aukščiau nei leidžiama. Viršutinė riba šiuose maršrutuose yra 200 pėdų (60 metrų). JAV prezidentas Donaldas Trumpas savo socialiniame tinkle „Truth Social“ rašė: „Sraigtasparnis „Black Hawk“ skrido per aukštai, ir gerokai (per aukštai). Jis gerokai viršijo 200 pėdų ribą. Tai nėra taip sudėtinga suprasti, taip?“
Leisdamasis sostinės Ronaldo Reagano oro uoste (DCA) trečiadienio vakarą keleivinis lėktuvas susidūrė su kariniu sraigtasparniu. Abu jie nukrito į upę. Orlaiviu skrido 60 keleivių ir 4 įgulos nariai, o sraigtasparniu – 3 įgulos nariai. Anot institucijų, visi 67 žmonės žuvo.
JAV žiniasklaida, be to, skelbė, kad dieną prieš mirtiną susidūrimą kitas keleivinis lėktuvas buvo priverstas nutraukti savo nusileidimą, nes netoli jo skrydžio maršruto judėjo sraigtasparnis.
Legendinis lėktuvą su 150 keleivių į upę nutupdęs pilotas įvertino katastrofą Vašingtone: štai ką reikės išmokti
Legendinis pilotas Chasley B. Sullenbergeris įvertino trečiadienį Vašingtone įvykusią aviakatastrofą, kurios metu susidūrė keleivinis lėktuvas ir karinis sraigtasparnis, rašo „The New York Times“. Ch. B. Sullenbergeris dar 2009 m. įvykdė pasaulį nustebinusį nusileidimą. Jo pilotuojamam lėktuvui susidūrus su paukščiais, lėktuvas ėmė kristi, tačiau pilotas sėkmingai nutupdė orlaivį į Hudsono upę. Incidento metu niekas nenukentėjo, o pasaulį sujaudino nuotraukos, kuriose buvo užfiksuoti ant lėktuvo sparnų upėje sustoję keleiviai.
Naujausi kadrai: parodė, kaip po tragiško smūgio su sraigtasparniu atrodo į upę nukritęs lėktuvas
Ketvirtadienį buvo pradėtos iškelti orlaivių nuolaužos. Buvo paskelbtos nuotraukos, kaip po smūgio su sraigtasparniu atrodo keleivinis lėktuvas. Jis dužo į kelias dalis, Potomoko upėje išsiliejo degalai, srovė nunešė lėktuvo dalis ir dalį keleivių kūnų.
Ekspertai atskleidė galimą katastrofos priežastį: pastebėjo įtartinas šviesas
Aviacijos ekspertai reiškia susirūpinimą, kad sraigtasparnio pilotas galėjo neteisingai įvertinti pražūties ištikto „American Airlines“ lėktuvo padėtį, nes naktiniame danguje supainiojo ryškesnę judančią šviesą su orlaiviu, kurį jam buvo nurodyta sekti, rašoma CNN.
„Mes matome kitas šviesas toje vietovėje, ypač vieną ryškią kito orlaivio šviesą, kai skrydžių valdymo bokštas paklausė sraigtasparnio: „Ar matote lėktuvą?“ Penktadienį CNN laidai „Kasie Hunt“ sakė aviacijos analitikė, buvusi Transporto departamento generalinė inspektorė Mary Schiavo.
„Pirmą kartą žiūrėdama vaizdo įrašą sutelkiau dėmesį į judančią šviesą, o ne į stacionarią šviesą, kuri iš tikrųjų nebuvo stacionari. Tai tik apžvalgos taško klausimas. Kyla nerimas, kad sraigtasparnio pilotas galėjo sutelkti dėmesį į ryškesnę, judančią šviesą ir supainioti ją su lėktuvu, kurį turėjo stebėti“, – pridūrė ji.
Skrydžiai naktį kelia iššūkių pilotams, pažymėjo M. Schiavo: „Kai skrendate naktį, pirmiausia dėmesį sutelkiate į šviesų judėjimą, ir turite suvokti, kad tai gali atitraukti dėmesį.“
„Sraigtasparnis skrido įprastu maršrutu Vašingtone, tačiau galėjo būti per aukštai - galbūt ne jam priskirtame aukštyje arba ne tokioms operacijoms būdingame aukštyje, kuris yra žemiau oro uosto nusileidimo tako“, – sakė ji.
Ekspertas teigia, kad pilotai greičiausiai nebuvo įspėti apie artėjančią nelaimę
Trečiadienio vakarą netoli Reigano nacionalinio oro uosto susidūrę pilotai greičiausiai nebuvo įspėti apie artėjančią nelaimę, sakė aviacijos ekspertas, nurodydamas susidūrimo išvengimo sistemų trūkumus mažame aukštyje ir naktinio matymo problemas, rašoma CNN.
Skrendant naktį „labai susilpnėja regėjimas“, ketvirtadienio vakarą CNN televizijos laidai sakė aviacijos teisininkas Alanas Armstrongas.
„Remdamasis tuo, ką iki šiol matėme, manyčiau, kad šie pilotai neturėjo jokio supratimo apie artėjančią nelaimę. Nemanau, kad jie matė vienas kitą artėjant. Jei būtų matę, jie būtų bandę išvengti susidūrimo“, – teigė jis.
Eismo susidūrimų vengimo sistema, arba TCAS, labai svarbi pilotų saugos priemonė, visų pirma sukurta taip, kad efektyviai veiktų didesniame nei 1-1,5 tūkst. pėdų aukštyje (apie 307-457 metrų aukštyje), tačiau arčiau žemės ji tampa mažiau veiksminga, aiškino A. Armstrongas.
Mažesniame aukštyje, kuriame įvyko susidūrimas, TCAS funkcijos buvo išjungtos tam, kad būtų išvengta komandų, kurios galėtų priversti pilotus nesaugiai manevruoti netoli žemės, sakė jis.
Iškeltos Vašingtone susidūrusių orlaivių „juodosios dėžės“ tiriamos laboratorijoje
Tyrėjai ketvirtadienį iškėlė keleivinio lėktuvo, kuris ore virš Potomako upės Vašingtone susidūrė su kariniu sraigtasparniu, „juodąsias dėžes“ ir tiria jas laboratorijoje.
Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) pranešė paėmusi bendrovės „American Airlines“ padalinio eksploatuoto keleivinio lėktuvo „Bombardier“ pilotų kabinos pokalbių savirašį ir skrydžio duomenų savirašį.
„Savirašiai yra NTSB laboratorijose ir bus analizuojami“, – sakoma NTSB pareiškime naujienų agentūrai AFP. JAV žiniasklaida pranešė, kad tuo metu, kai įvyko keleivinio lėktuvo ir kariuomenės sraigtasparnio „Black Hawk“ susidūrimas, Reagano oro uoste oro eismo valdymo bokšte buvo neįprastas darbuotojų skaičius atsižvelgiant į paros laiką ir eismo intensyvumą.
Svarbiausia, ką dabar žinome
Incidentas įvyko 2025 m. sausio 29 d. naktį „American Airlines“ keleivinis lėktuvas ore susidūrė su JAV kariuomenės sraigtasparniu „Black Hawk“ virš Potomako upės netoli Vašingtono.
Per avariją iš viso žuvo 67 abiejuose orlaiviuose buvę asmenys.
„American Airlines“ skrydžio Nr. 5342 lėktuvas skraidino 60 keleivių ir 4 įgulos narius. Jis skrido iš Vičitos (Kanzano valstija) į Reigano nacionalinį oro uostą.
JAV kariuomenės sraigtasparnis „Black Hawk“ skraidino 3 kariškius, kurie atliko mokamąjį skrydį iš Davisono armijos aerodromo.
Tarp žuvusiųjų buvo žymių dailiojo čiuožimo bendruomenės veikėjų, įskaitant buvusius pasaulio čempionus Jevgeniją Šiškovą ir Vadimą Naumovą.
Gelbėtojai iš Potomako upės ištraukė daugiau kaip 30 kūnų, pastangos vis dar tęsiasi. Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) tiria susidūrimo priežastis.
Preliminariomis išvadomis, galimi oro eismo valdymo sutrikimai, įskaitant personalo trūkumą ir nesusikalbėjimą.
Analizei buvo paimti ir lėktuvo kabinos balso įrašymo įrenginys, ir skrydžio duomenų įrašymo įrenginys.
Šis incidentas yra daugiausiai gyvybių nusinešusi JAV aviacijos katastrofa nuo 2001 m.
Tarp „American Airlines“ lėktuvo, kuris sudužo Vašingtone susidūręs su kariuomenės sraigtasparniu, keleivių buvo mažiausiai trys Rusijos piliečiai, pranešė Užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova.
Gelbėtojai Potomako upėje rado 40 per lėktuvo katastrofą žuvusių žmonių kūnus ir dar kelių žmonių kūnų fragmentus, kai kurių palaikai išplauti į krantą, pranešė „CBS News“.
Iš viso lėktuvo katastrofoje žuvo 14 dailiojo čiuožimo sportininkų, tarp jų Jevgenija Šiškova ir Vadimas Naumovas, 1994 m. pasaulio dailiojo čiuožimo porų čempionai Rusijos rinktinėje.
Vašingtono oro uoste katastrofos dieną trūko skrydžių vadovų, teigiama preliminarioje JAV federalinės aviacijos administracijos ataskaitoje, kurią cituoja „The New York Times“.
Donaldas Trumpas dėl lėktuvo katastrofos apkaltino Federalinės aviacijos administracijos vykdomą įdarbinimo politiką.
Aiškėja aviakatastrofos aukų tapatybės: sąraše – žvaigždės ir vaikai
Po truputį aiškėja tapatybės žmonių, žuvusių per vėlai trečiadienį įvykusią aviakatastrofą, kai susidūrė keleivinis lėktuvas ir karinis sraigtasparnis.
CNN skelbia, kad sąraše yra įvairių žmonių – vaikų, tėvų, pareigūnų ir žvaigždžių.
Naujos detalės apie orlaivių susidūrimą JAV: iš keleivinio lėktuvo ištrauktos dvi juodosios dėžės
Ketvirtadienį JAV tyrėjai ištraukė juodąsias dėžes iš keleivinio lėktuvo, susidūrusio su kariniu sraigtasparniu virš Vašingtono Potomako upės. Per katastrofą žuvo 67 žmonės.
JAV prezidentas Donaldas Trumpas politizavo tragediją, dėl incidento apkaltinęs įvairovės ir įtraukties politiką, kurią vykdė jo pirmtakai demokratai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Tarp aviakatastrofos JAV aukų – Lenkijos pilietė ir jos 12-metė dukra
Tarp lėktuvo katastrofos netoli Vašingtono aukų yra ir Lenkijos pilietė bei jos 12 metų dukra.
Apie tai skelbia naujienų agentūra PAP, remdamasi Lenkijos užsienio reikalų ministerijos atstovu Pawelu Wronskiu, taip pat leidinys „NBC News“.
„Tarp aukų yra Justyna Magdalena Beyer, ji turėjo Lenkijos pasą, išduotą 1999 metais. Vis dar laukiame viso aukų sąrašo“, – naujienų agentūrai PAP sakė P. Wronskis.
Tarp aukų buvo ir moters 12 metų dukra Brielle, skelbia „NBC News“. Leidinio teigimu, mama su dukra gyveno netoli Vašingtono. Trečiadienį jos grįžo iš Kanzaso Valstijos, kur mergaitė praktikavo dailųjį čiuožimą.