Ekspertų teigimu, lyginant su 2019-aisiais, išnyko 5 dėmės, tačiau atsirado 19 naujų, o 7 dėmės pakeitė savo vietą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Juodosios dėmės“ susidaro tose vietose, kuriose konkrečiame kelio ruože per 4-erius metus užfiksuojama 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės. Analizuodami įvykius nustatėme, kad šiose vietose 60 proc. visų įvykių sudaro susidūrimai, 14 proc. – užvažiavimai ant pėsčiųjų, 11 proc. – apvirtimai“, - pasakoja Transporto kompetencijų agentūros Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
Jis pastebi, kad „Juodųjų dėmių“ skaičiaus padidėjimas šalyje yra tiesiogiai susijęs su per metus išaugusiu eismo įvykių skaičiumi – jis pakilo 12,4 proc.
Žemėlapyje taip pat pažymimi avaringi kelio ruožai – t.y. tie ruožai, kuriuose stebimas didesnis avaringumas. Lyginant su praėjusiais metais, jų skaičius išaugo 140 proc.
„Juodųjų dėmių“ žemėlapis sudaromas kartą per metus. Po to Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdo išsamius tyrimus ir parenka konkrečias inžinerines priemones, didinančias eismo saugą.
Eismo saugos ekspertai pateikia „Juodųjų dėmių“ sąrašą ir ragina vairuotojus šiose vietose būti atidiems ir laikytis net tik visų eismo taisyklių, bet ir saugaus eismo rekomendacijų.