ERGO Žalų administravimo departamento direktorius Gytis Matiukas teigia, kad išmokų skaičių lėmė ne tik atsinaujinantis transporto priemonių parkas, bet ir brangstančios detalės bei kylantys automobilių servisų įkainiai.
Avarijos kainuoja vis brangiau
Pranešime spaudai teigiama, kad per praėjusius metus draudimo bendrovė ERGO pagal transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimą iš viso užfiksavo daugiau nei 19 tūkst. eismo įvykių. Per 2017 metus iš viso buvo užfiksuota 18 tūkst. incidentų keliuose.
„Jau ne pirmus metus pastebime, kad apie avarijas gautų pranešimų mūsų bendrovėje nemažėja. 2016 m. užfiksavome apie 17,4 tūkst. incidentų, o pernai šis skaičius jau perkopė 19 tūkstančių. Tokios tendencijos nestebina, nes šalyje nuolat daugėja registruotų transporto priemonių“, – sako draudikų atstovas.
Negana to, pasak G. Matiuko, pastebima ir dar viena tendencija, kad kasmet avarijose patiriami nuostoliai transporto priemonių savininkams vis didėja. Užpernai privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apsidraudusiems eismo dalyviams avarijos atveju iš viso buvo išmokėta beveik 18 mln. eurų, o 2018-aisiais ERGO išmokoms skyrė beveik 23 mln. eurų.
„Nenuostabu, kad išmokoms kasmet skiriame daugiau pinigų. Gyventojai įsigyja vis daugiau naujesnių automobilių, kurių detalės brangesnės. Negana to, ir automobilių servisai už savo paslaugas pateikia vis didesnes sąskaitas“, – sako G. Matiukas.
Kasko gelbėja įvairiose situacijose
Remiantis draudimo bendrovės turimais duomenimis, per praėjusius metus savo transporto priemones kasko apdraudę savininkai dėl įvairių priežasčių, lėmusių nuostolius, į ERGO iš viso kreipėsi beveik 18,5 tūkst. kartų. Bendrovė draudėjams pagal kasko jau yra išmokėjusi ir rezervavusi daugiau kaip 14,3 mln. eurų.
2017 metais kasko apsirūpinusiems klientams iš viso išmokėta 12,4 mln. eurų ir fiksuota 18,2 tūkst. pranešimų. Kaip teigia G. Matiukas, kasko kaip draudimo rūšis Lietuvoje populiarėja, nes žmonės vis labiau rūpinasi savo transporto priemonių saugumu. Tam įtakos turi ne tik aukštas avaringumo lygis šalyje, bet ir įvairūs nelaimingi atsitikimai.
„Šalies keliuose transporto priemonės neretai susiduria su laukiniais gyvūnais. Tokių incidentų Lietuvoje kasmet įvyksta apie 3000 ir kartais šioje akistatoje ne tik visiškai sumaitojamas automobilis, bet ir rimtai sužalojami žmonės. Tad mokydamiesi iš svetimų klaidų vairuotojai vis dažniau renkasi kasko“, – tikina ERGO Žalų administravimo departamento direktorius.
Ekspertas priduria, kad pastaraisiais metais įvairios orų anomalijos, lydimos gausių liūčių, krušos ir lūžtančių medžių, transporto priemonių savininkus taip pat paragino papildomai apsidrausti nuo netikėtų pavojų.
Ilgapirščiai neleidžia ramiai miegoti
Be avarijų ir gamtos išdaigų lietuviams nemažai nuostolių vis dar pridaro vagys. Ilgapirščiai kėsinasi ne tik detalių, bet ir pačių automobilių. Skaičiai rodo, kad pernai į ERGO kreipėsi 13 asmenų dėl pradingusių transporto priemonių. Jiems ERGO jau išmokėjo beveik 66 tūkst. eurų ir yra numačiusi dar 55 tūkst. eurų išmokų. 2017 metais į draudimo bendrovę pagal kasko buvo kreiptasi 11 kartų dėl pavogtų transporto priemonių – jų savininkams išmokėta 81,4 tūkst. eurų.
„Ilgapirščiai vis dar tikisi pasisavinti svetimą transporto priemonę. Pastebima, kad vagių grobiu neretai tampa prabangesni automobiliai, turintys aukštesnę komplektaciją ir juodojoje rinkoje turintys didesnę vertę“, – pasakoja G. Matiukas.
Tiesa, vagys vis dar renkasi ir kitą alternatyvą – įvairių dalių vagystes. Per praėjusius metus draudimo bendrovė sulaukė 470 pranešimų apie įvykdytas vagystes. Dėl patirtų nuostolių klientams jau išmokėta 485 tūkst. eurų ir suplanuota išmokėti dar 81 tūkst. eurų. Kalbant apie 2017 m., dėl detalių vagysčių kasko savo transporto priemones apdraudę klientai į bendrovę kreipėsi 492 kartus ir iš viso sulaukė daugiau nei 608 tūkst. eurų išmokų.
„Savo amato neatsisakantys piktadariai lietuviams vis dar neleidžia pernelyg ramiai miegoti naktimis. Pasitaiko atvejų, kai vos per keletą mėnesių tas pats automobilis būna apvagiamas ne vieną kartą. Saugant savo automobilį nuo vagystės, transporto priemones derėtų aprūpinti pažangiomis apsaugos sistemomis, atlikti detalių žymėjimą, esant galimybei, automobilį laikyti garaže ar visą parą saugomoje stovėjimo aikštelėje“, – pataria G. Matiukas.