• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po dviejų pilotų gyvybes nusinešusios katastrofos iš Baltijos jūros dugno iškeltas Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) sraigtasparnis "Mi-8T" niekada nebepakils į skrydį, tačiau jo dalys po kruopštaus patikrinimo bus naudojamos kitiems to paties tipo orlaiviams taisyti.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip BNS sakė Lietuvos karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Edmundas Adomynas, iš jūros ištrauktą KOP paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnį tris savaites vertinę KOP ekspertai savo išvadose nurodė, kad sraigtasparnis neremontuotinas, tačiau kai kurias šio orlaivio dalis galima panaudoti.

REKLAMA

Pasak KOP vado, sūrus jūros vanduo nebepataisomai sugadino visus elektroninius ir skrydžių prietaisus, kuriuos teks nurašyti.

Tačiau, pulkininko E. Adomyno teigimu, įmanoma panaudoti kitus sraigtasparnio mazgus, taip pat ir fiuzeliažą, nuo jo atskyrus per kritimą nulaužtą uodegą.

"Visos atsarginės dalys bus išbandytos, aprobuotos ir tik po to naudojamos kitiems orlaiviams", - sakė KOP vadas.

REKLAMA
REKLAMA

Fiuzeliažą, jeigu jis atitiks bandymų reikalavimus, bus galima panaudoti kitiems sraigtasparniams, kurių fiuzeliažų resursas išnaudotas, tačiau kiti mazgai dar gali tarnauti.

Toks remontas jau būtų laikomas kapitaliniu. Jo atlikti KOP remonto specialistai negali, todėl tikriausiai būtų skelbiamas orlaivio remonto konkursas licencijas tokiems darbams turinčioms bendrovėms. Lietuvoje teisę remontuoti "Mi-8" turi Kaune įsikūrusios konkuruojančios bendrovės "Helisota" ir "Avia Baltika".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak pulkininko E. Adomyno, žuvusių karo lakūnų - įgulos vado majoro Alvido Brazlausko ir borto techniko viršilos Edmanto Vizbaro - atminimą ketinama įamžinti atminimo lentoje, kuri bus pastatyta Nemirsėtos paieškos ir gelbėjimo poste, iš kurio kovo 26-ąją į lemtingąjį skrydį pakilo 12-uoju numeriu pažymėtas sraigtasparnis.

REKLAMA

E. Adomyno teigimu, svarstoma galimybė 12-ojo numerio nesuteikti kitiems orlaiviams, o palikti jį atminimui apie žuvusį sraigtasparnį.

Avariją, įvykusią geromis oro sąlygomis vėlyvą kovo 26-sios vakarą, tyrusi speciali Krašto apsaugos ministerijos komisija nustatė, jog katastrofa įvyko dėl žmogiškojo faktoriaus, lakūnams tiksliai neįvertinus sraigtasparnio padėties erdvėje.

REKLAMA

Trys gelbėtojai ir vienas įgulos narys buvo išgelbėti. E. Vizbaras nespėjo išsigelbėti, nes sraigtasparniui pradėjus grimzti, nesugebėjo atsisegti diržų. Įgulos vadas A. Brazlauskas diržus spėjo atsisegti, tačiau dėl didelio vandens slėgio nesugebėjo atidaryti kabinos durų.

Sraigtasparniai "Mi-8" (NATO pavadinimas "Hip") sukurti buvusioje Sovietų Sąjungoje M. Milio konstruktorių biure. Po pirmojo skrydžio 1961 metais pagaminta daugiau kaip 12 tūkstančių šio tipo įvairių modifikacijų orlaivių, kurie eksploatuojami maždaug 60-yje šalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KAM duomenimis, nukritęs sraigtasparnis pagamintas 1991 metų birželį.

Tokio tipo sraigtasparniai gali skraidyti 25 metus nuo pagaminimo arba 17 tūkst. valandų. Orlaivių kapitalinis remontas atliekamas kas 7 metai arba praskridus 1500 valandų.

KAM duomenimis, katastrofą patyręs sraigtasparnis pastarąjį kartą buvo remontuotas 1999 metų birželį. Nuo tada šis sraigtasparnis skraidė 418 valandų.

REKLAMA

Periodiniai darbai - sraigtasparnio techninis aptarnavimas - atliekami kas 6-7 mėnesius. Pastarąjį kartą tai buvo padaryta 2002 metų spalio 16 dieną.

Lietuvos KOP turi dar devynis "Mi-8T" sraigtasparnius, iš jų dabar du pritaikyti paieškos ir gelbėjimo darbams.

KOP vado E. Adomyno teigimu, bus ieškoma galimybių paieškos ir gelbėjimo darbams pertvarkyti dar vieną iš turimų "Mi-8".

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų