• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po Naujųjų metų Lietuvos naudotų autovežių rinkoje – pikas. Šios transporto priemonės graibstyte graibstomos – ypač tos, kurias parduoda bankai. Naujo autovežio kaina rinkoje šiuo metu svyruoja nuo 50 000–60 000 eurų, o naudoto – nuo 20 000 eurų be PVM. Mūsų šalyje įsigyti autovežiai masiškai gabenami į Vakarų Europą.

REKLAMA
REKLAMA

BRC Autocentro direktorius Mindaugas Slovikas sako, kad seni autovežiai eksportuojami į Rytus, o nauji – į Vakarus. „Jei lygintume autovežių pardavimo statistiką su praėjusiais metais, tai ji skiriasi kaip diena ir naktis – pernai nepardavėme nė vieno, o dabar jų parduodame apie 30 per mėnesį“, – džiaugiasi M. Slovikas.

REKLAMA

Oficialaus „Renault Trucks“ atstovo Lietuvoje, UAB „Skuba", darbuotojas Gediminas taip pat patikina, kad naudotų autovežių prekyba šiemet labai sėkminga. „Pardavėme visus 6 autovežius, kuriuos turėjo savo aikštelėje – tai bankų atimtas turtas“, – dėsto „Skuba“ atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Naudota ir nauja technika prekiaujančios įmonės „TDS Group“ darbuotojas Šarūnas Digimas sako, kad jų įmonė autovežių parduoda tiek pat kaip ir pernai, skirtumas tik tas, kad jų kaina gerokai patrauklesnė, mat bankų nusavintų autovežių savikaina rinkoje mažesnė.

UAB „Daivera“ Transporto ir kokybės priežiūros vadovas Paulius Vilutis sako, kad šiemet jų įmonė autovežių nepirko, dirba su seniau įsigytais. 11 autovežių turinčios įmonės atstovas sako, kad šiais metais gabenimai šiomis transporto priemonėmis išaugo maždaug 30–40%. „Toks rinkos atsigavimas, aišku, susijęs ir su tuo, kad baltarusiai iki liepos 1 d. stengiasi parsigabenti į savo šalį kuo daugiau automobilių. Be gabenimų į Baltarusiją, intensyviai vežame į Vokietiją, Prancūziją“, – dėsto P. Vilutis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

14 autovežių turinčios UAB „Laima ir Ko“ vadovas Rimantas Mockaitis irgi patikina, kad autovežių šiemet nepirko, nors jų kainos gana patrauklios. „Darbo turime daug, tik sausio mėnesį buvo kiek sunkiau. Dažniausiai vežame automobilius į Prancūziją, Austriją, Italiją bei iš tų šalių į kitas Europos valstybes. Rinka jau atsigauna, tačiau gabenimų kainos neauga taip sparčiai kaip darbų apimtys. Iš Italijos į Maskvą vienas autovežio reisas – tik 3300 EUR. Tai maži pinigai. Juolab dabar, kai vairuotojai vėl pradeda kelti didelius reikalavimus, nes suprato, kad pradėjome lipti iš duobės. Jie reikalauja algos avansu“, – naujas tendencijas autovežių rinkoje apžvelgia R. Mockaitis.

REKLAMA

IVECO atstovo, UAB „Transmitto“ Automobilių pardavimo skyriaus vadovas Ignas Subačius kalba apie nerimą keliančius naujų autovežių pardavimo rodiklius šiemet: „Pernai buvo parduotos 43 minimos transporto priemonės, o šiemet – per pirmus tris metų mėnesius – tik 6. Neturėjome sandėlyje užsilikusių šio tipo transporto priemonių, todėl ir rezultatas yra toks, koks yra. Manyčiau, kad visi autovežiai, registruoti šiemet, yra 2007–2008 m. palikimas“.

REKLAMA

Transporto kompanijos „Bleiras“ vadovas Paulius Šinkūnas, analizuodamas pokyčius autovežių rinkoje, įvardija naujus procesus – tam tikrą rinkos „apsivalymą“. „Stipriai šoktelėjus metalo kainoms, transporto įmonės nusprendė apsivalyti – atsikratyti senais autovežiais, kurie mažai eksploatuojami arba tais, kurių neverta taisyti. Taigi juos pjaustė ir vežė į metalo supirktuves“, – dėsto P. Šinkūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vežėjas, paklaustas, kiek pinigų transporto kompanija gauna už supjaustytą autovežį, įvardija nekuklias sumas – iki 10 000 Lt. „Mes irgi atsikratėme kai kuriais autovežiais. Už toną metalo gavome maždaug 750 Lt. Šiuo metu turime 80 autovežių, kuriais iš Italijos ir Vokietijos per mėnesį atvežame apie 100–200 automobilių“, – pasakoja P. Šinkūnas.

REKLAMA

Išaugę naudotų autovežių pardavimai tarsi sako, kad rinka atsigauna, bet automobilių turguose – nuotaikos liūdnos: smarkiai sumažėjo darbų apimtys, o kai kurie turgūs netgi užsidarė. Ką rodo prekeivių autovežiais džiaugsmas ir nerimas turgavietėse? Kiek ilgai tai tęsis ir kokie pokyčiai laukia antrąjį šių metų ketvirtį?

Žydrė Dargužytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų