• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žmones atpažįstame iš jų pirštų atspaudų, panašių žymių galėtų turėti ir vertingi daiktai. Australų bendrovė „DataDotTechnology“ gamina plonos poliesterio plėvelės milimetro skersmens daleles, kurias galima purkšti ant įvairių paviršių, pavyzdžiui, taip žymėti automobilio detales. Apšvietus ultravioletiniais spinduliais, su didinamuoju stiklu galima perskaityti taip pažymėto automobilio savininko numerį.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, automobilių vagims knieti nutrinti tokias žymes, bet tai nepraktiška – jei lieka bent keli taškeliai, nesunku atpažinti ir atkurti visą buvusį vaizdą. Apie tokią automobilio apsaugą informuoja bendrovės klijuojami vagis atgrasantys lipdukai.

REKLAMA

Australijos susisiekimo priemonių vagysčių mažinimo taryba informuoja, kad nuo 2001-ųjų kai kuriems automobilių gamintojams pradėjus naudoti tokią žymėjimo sistemą, per praėjusius metus BMW automobilių vagysčių sumažėjo 60 proc., o „Subaru“ net 90 proc. Australijoje tokį apsaugos nuo vagysčių metodą jau naudoja „Ford“, „Porsche“ ir „Audi“. Idėja sparčiai plinta – žymeklių taškais metodą Didžiojoje Britanijoje mėgina „Mitsubishi“ gamintojai, o Taivane – „Volkswagen“. Amerikoje parduodamo automobilio „Nissan“ kai kurie brangesni modeliai irgi turi taškinius numerius.

REKLAMA
REKLAMA

Mintis žymėti daiktus mažais, plika akimi neįskaitomais ženklais tikrai nėra kokia nors naujovė. Pirmųjų mėginimų būta dar prieš karą – 1940 metais. Tačiau plačiau tokia praktika pradėta taikyti tik prieš penkiolika metų, atsiradus galimybei graviruoti lazeriu. Pirmieji žymes mažais taškais pritaikė Las Vegaso kazino darbuotojai – norėdami apsiginti nuo nesąžiningų lankytojų, jie pažymėjo žaidimo žetonus. Metodo patentą nusipirko australai, tikėdamiesi jį taikydami sumažinti automobilių vagysčių skaičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairo ir greičių dėžės užraktai, palydovinės kontrolės sistema ir kiti automobilių apsaugojimo nuo vagysčių būdai neatbaido mašinų detalių vagių. Manoma, kad žymekliai mažais taškais galėtų užpildyti sistemos spragas. Ianas Allenas, „DataDotTechnology“ bendrovės vadovas, pasakoja, kad sudėtingiausia ne pagaminti šią apsaugos sistemą, bet įtikinti mašinų gamintojus ir draudimo bendroves ją pripažinti. Statistika rodo, kad Australijoje tokie automobilių tapatybės atspaudai atgraso vagis. Tačiau nesąžiningų žmonių išradingumas dažnai nustebina profesionalius naujų technologijų kūrėjus, todėl ir šioje, automobilių saugos sistemų, srityje darbai dar nesibaigia.

Pagal užsienio spaudą parengė Gintaras Aleknonis

www.lrt.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų