Tai, kad žmonės renkasi BMW, „Volvo“ ar „Alfa Romeo“, gali nulemti ne tiek skonis, bet daug svarbesnės priežastys, pavyzdžiui, instinktai.
Kaip rašo portalas „Live Science“, žmonių instinktai priverčia pirkėjus rinktis arba aštrių kampų automobilius arba aptakius. Pasak tyrėjų, automobilių gamintojai, priklausomai nuo laikmečio, pirkėjams tiekia tiek vienus, tiek kitus automobilius.
Jei prognozės teisios, rašo „Live Science“, ateinanti dekada bus kampuotų automobilių laikas.
Kodėl mums patinka aptakūs automobiliai?
Kaip teigia Clausas–Christianas Carbonas iš Bambergo universiteto Vokietijoje automobilių pirkėjai remiasi dvejais pamatiniais žmogaus įpročiais.
Pirmas – žmonės iš anksto linkę trauktis nuo aštrių objektų, nes – ne paslaptis – jie gali sužeisti. Kampuotumas mums primena – bent jau pasąmonės lygmenyje – iltis, nagus, dyglius ar peilius. Dėl šios priežasties, įsitikinę evoliucijos psichologai, žmonės dažniausiai renkasi apvalius daiktus.
Tačiau šį žmogaus įprotį kartais keičia kitas: polinkis ieškoti naujovių. C.-C. Carbonas įsitikinęs, kad būtent dėl šio faktoriaus prasideda laikmečiai, kai žmonės pradeda pirkti kampuotus automobilius.
Kaip teigiama mokslininko iš Vokietijos studijoje, kuri publikuota žurnale „Acta Psychologica“, automobilių dizaineriai, galbūt netyčia, vieną tendenciją keičia kita.
„Evoliucijos programa sukasi nuolat, tačiau gali būti, kad kurį laiką į priekį gali išsiveržti kultūrinė programa“, – apie švytuoklės principus automobilių dizaine ir žmonių pomėgiuose sako mokslininkas iš Vokietijos.