• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vasarą pristačiusi pradinius planus, kaip keisti dabartinį automobilių registracijos mokestį, Aplinkos ministerija persigalvojo. Naujausias jos sumanymas – vietoje dviejų mokesčių palikti vieną, bet didesnį.

Vasarą pristačiusi pradinius planus, kaip keisti dabartinį automobilių registracijos mokestį, Aplinkos ministerija persigalvojo. Naujausias jos sumanymas – vietoje dviejų mokesčių palikti vieną, bet didesnį.

REKLAMA

Šiuo metu motorinių transporto priemonių registravimo mokestis mokamas kaskart, kai automobilis Lietuvoje registruojamas pirmą kartą arba keičiasi jo savininkas ir jis registruojamas naujo savininko vardu.

Prieš kurį laiką aplinkos ministerija planavo, kad naujas mokestis susidės iš dviejų dalių. Viena jų – vienkartinis registracijos mokestis tik naujai į Lietuvą importuojamiems automobiliams. Kita dalis – kasmetinis automobilio naudotojo mokestis.

Vis dėlto pagal naujai registruotą įstatymo projektą, dabar planuojamas tik vienas – kasmetinis motorinių transporto priemonių taršos mokestis.

REKLAMA
REKLAMA

Kas mokės naują mokestį

Pasak Aplinkos ministerijos, vienkartinio registracijos mokesčio tik naujai importuojamiems automobiliams buvo atsisakyta dėl to, kad jis galėtų pažeisti sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo.

REKLAMA

Atsisakius vienkartinio, atitinkamai padidintas kasmetinis taršos mokestis.

Pradžioje jį turės mokėti savininkai tų automobilių, kurie išmeta į aplinką 131 ir daugiau gramų CO2 vienam nuvažiuotam kilometrui.

Taršos mokestis būtų mokamas kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams.

Mokestį turės mokėti M1 ir N1 klasės transporto priemonių valdytojai (tai yra gyventojai ir įmonės) kasmet už Kelių transporto priemonių registre įregistruotas ir leidimą dalyvauti viešajame eisme turinčias transporto priemones.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigiama projekto aiškinamajame rašte, mokestis nustatomas tik M1 ir N1 klasės automobiliams, nes jų CO2 sudaro dilesnę dalį visos taršos, kuria teršia transporto sektorius.

Kitų klasių transporto priemonės esą jau yra apmokestintos kitais mokesčiais (vinjetės, mokestis už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių).

Mokestis kiekvienais metais didės

Pirmaisiais mokesčio įsigaliojimo metais mokestį mokės tų automobilių valdytojai, kurių CO2 išmetimai viršija 130 g/km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis mokesčio taikymo slenkstis kasmet mažės 10 g/km iki kol pasieks 100 g/km CO2 (nuo 2026 m.). Kitaip tariant, mokestį reikės mokėti už visus šią ribą viršijančius automobilius.

Mokesčio dydis bus apskaičiuojamas mokesčio tarifą dauginant iš transporto priemonės išmetamo CO2 g/km kiekio, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento. Pastarasis numatytas siekiant indeksuoti mokesčio tarifus įvertinant infliaciją. Pvz., jeigu vartotojų kainos per metus padidės 2 proc., tiek pat išaugs ir taršos mokestis.

REKLAMA

Mažiausias mokestis nuo 2023 m. bus 131 g/km CO2 išmetantiems ir 6 eurostandartą atitinkantiems automobiliams, kurie varomi dujomis ar benzinu ir dujomis, ar benzinui ir etanoliu, ar benzinu ir elektra ir dujomis, ar benzinu ir etanoliu ir dujomis, ar dujomis ir elektra, ar etanoliu, ar etanoliu ir dujomis. Šių automobilių savininkams teks mokėti 58,69 euro mokestį. 

Už tiek pat CO2 išmetantį ir tą patį standartą atitinkantį benzininį automobilį reikės mokėti 66,02 euro, o už dyzelinį – 124,71 euro.

REKLAMA

Didžiausią mokestį jau nuo 2023 m. mokės seniausių (1 arba 2 eurostandarto) dyzelinių automobilių, kurie išmeta daugiau kaip 250 g/km CO2, savininkai. Jiems mokestis sieks 941,25 euro per metus.

Jeigu nebus įmanoma nustatyti, kiek tiksliai automobilis išmeta CO2, jo valdytojui už dyzeliną ar dyzeliną ir dujas, ar dyzeliną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę reikės mokėti 300 eurų mokestį, už benziną ar benziną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę – 170 eurų, o naudojančią už kitų rūšių degalus – 150 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lengvatos ir sankcijos už nemokėjimą

Anot Aplinkos ministerijos, siekiant suteikti gyventojams daugiau laiko priimti sprendimą atsisakyti taršaus automobilio, iki 2024 m. gruodžio 31 d. numatyta 50 proc. mokesčio lengvata (taikoma tik vienam automobiliui). 

„Šios lengvatos taikymo laikotarpis (dveji metai) yra pakankamas taršios transporto priemonės pakeitimui į netaršią ar mažiau taršią transporto priemonę“, – rašoma įstatymo aiškinamajame rašte.

REKLAMA

Nuo mokesčio bus atleidžiami valdytojai, kurių transporto priemonės pritaikytos neįgaliesiems.

Atsižvelgiant į socialinius aspektus, numatytos 50 proc. mokesčio lengvatos vairuotojams, kurie yra 64 metų amžiaus ir vyresni. Lengvatos galiojimas baigsis 2029 m. gruodžio 31 d.

Tokia pati nuolaida bus taikoma šeimų, prižiūrinčių (slaugančių) vaiką su negalia vairuotojams (lengvatos galiojimas baigsis 2027 m. gruodžio 31 d.) ir nepasiturintiems asmenims.

Jeigu automobilio savininkas laiku nesumokės taršos mokesčio, jo laukia sankcijos.

Paprastai kalbant, transporto priemonės leidimas dalyvauti viešajame eisme būtų stabdomas, gavus informaciją iš Valstybinės mokesčių inspekcijos, kad mokestis ir susijusios sumos nesumokėtos iki liepos 31 d.

Planuojama, kad naujo mokesčio bus surenkama apie 170 mln. eurų per metus. „Regitros“ duomenimis, šiemet yra surinkta 26,87 mln. eurų automobilių registracijos mokesčio.

Naują įstatymo projektą dar turės patvirtinti Vyriausybė. Jis įsigalios, kai bus priimtas Seimo ir pasirašytas prezidento.

Jūs nesupranta kad nori jūs iškrapštyti iš mašinų kad vaikščioti pėstute ir nesudaryti važiuojantiems ponams kamsciu. Juk jie stovi kamsciuose ir jiems tas nepatinka. Ir šiaip jei paimti provincija tai visai pyzdec bus nes žmonės net į darbą nenuvaziuos. To surinkto mokesčio net neužteks pašalpos nedirba tiems sumokėti kurie praras darbą dėl to kad negalės auto išlaikyti. O gal mums reikia valdžios ir biurokratų atsisakyti o ne tarsių automobilių? Gal tauta turėtų įvesti valdininko ir biurokrato mokestį?
Lietuvis gelbėtojas
Lietuvis gelbėtojas
Gerai, kad pas amerikonus, rusus ir kitus nėra taršių automobilių. Lietuva išgelbės pasaulį nuo taršos. Valio.
Atsitokek,zmogau,kada ateisi i prota??kodel toks didelis noras kenkt Lietuvos zmonems?pabendrauk su zmonemis,nu paziurek ju pragyvenimo lygi!baik skurdint zmones savo nekompentencija!kad per kitus rinkimus jau nebusi vyriausybej tai aisku,bet nebepridaryk daug klaidu,zmogau!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų