• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Dar šių  metų pradžioje jus supažindinome su mūsų šalyje gyvenančiu jaunuoliu - Dima Romanovu, kuris svajoja pradėti automobilių dizaino studijas. 

Šiandien jus supažindinsime su žmogumi, kuris ne vienerius metus studijuoja automobilių dizainą ir ruošiasi tapti profesionaliu automobilių dizaineriu. Tik reikėtų pridurti, jog šis vaikinas turi lietuviško kraujo.
Tomas Jankauskas, taip reikėtų pristatyti dvidešimt penkerių metų vaikiną, kuris šiuo metu Vokietijoje studijuoja automobilių dizaino magistro studijas. Norėdami sužinoti, kaip sekasi mūsų tautiečiui kurti automobilių linijas, pasodinome jį ant karštosios „Automanas.lt" interviu kedės.
„Automanas.lt" -  Kas pastūmėjo tave domėtis automobiliais?
T.J -  Esu automobilių entuziastas nuo pat mažumės. Pradėjau vairuoti gal nuo 6-7 metų. Turbūt labiausiai pastūmėjo tai, jog mano mama turėjo nuostabias mašinas. Pradedant „Lada" devintuku, kuris tais laikais buvo tikrai įspūdingas. Tačiau didžiausią įspūdį paliko „Alfa Romeo 164", kurią mano mama įsigijo, kai man buvo penkeri metai.

485098_10151483285423560_44407588_n
„Automanas.lt" - Kada supratai, jog nori tapti automobilių dizaineriu? Turėjai tokį tikslą užsibrėžęs jaunystėje?
T.J - Nuo pat mažumės man patiko du dalykai : Automobiliai ir piešimas. Sulaukęs 16 metų, nuvykau į Jungtines Amerikos Valstijas, kuriose netikėtai susipažinau su „West Coast Customs" komanda ir jos pagrindiniu dizaineriu - Guy Gonzalez. Jis mane ir pastūmėjo šia linkme. Paaiškino nuo ko reikėtų pradėti ir pan. Grįžęs į Vilnių pradėjau darbuoti įvairiausia veikla, kuri buvo susijusi su automobiliais.
„Automanas.lt" - Paišydavai eskizus ir juos pritaikydavai klientų automobiliams?
T.J - Šie darbai prasidėjo vėliau, kai dirbau laisvai samdomu grafikos dizaineriu. Prieš tai darydavau įvairiausio plauko automobilius tik sau ir artimiems draugams. Padėdavau tobulinti jų bolidus.

602252_10151486006358560_317964204_n
„Automanas.lt" - Kaip manai, ko reikia norint tapti automobilių dizaineriu? Tinkamai valdyti pieštuką tikrai neužtenka ar ne?
T.J - O geras klausimas... Pieštuko valdymas tikrai yra pirmoje vietoje, tačiau po to seka kiti dalykai. Turi būti kūrybiškas, atviras naujoms idėjoms, atsisakyti visų dogmų, atlaikyti pakankamai skaudžią kritiką, nemiegoti savaitėmis. Taip pat turi savyje turėti visas kitas profesijas : inžinieriaus, vadybininko, marketingisto. Reikėtų pridurti, jog užsienio kalbos mokėjimas yra labai svarbu. Nors anglų kalba yra oficiali, tačiau turi žinoti ir vietinę. Jeigu dirbi Italijoje, turi mokėti susikalbėti itališkai. Vis dėlto viskas atsiperka, kai užbaigi savo rimtą projektą.

lexus 34 front final
„Automanas.lt" - Papasakok daugiau apie savo pirmąjį rimtą projektą, kurį turėjai atlikti universitete?
T.J - Viskas buvo dar 2007 metais, kai pradėjau savo bakalauro dizaino studijas Turine, „Instituto Europeo de Design". Pas mus atvyko jachtų kompanija „Azimut" ir paprašė sukurti konceptą. Tai buvo nuostabi galimybę išbandyti save, tad nieko nelaukęs prisijungiau prie komandos. Dirbau su kolegomis iš Naujosios Zelandijos. Galiu pasigirti, jog sukūrėme išties puikią jachtą. Mūsų darbai buvo rodomi pačiame Turino miesto centre, kuriame „Azimut" net sugebėjo atgabenti tikrą jachtą. Užbaigę projektą jautėmės kaip devintame danguje.
„Automanas.lt" - Galėtum trumpai papasakoti visą koncepto kūrimo procesą? Nuo ko reikia pradėti ir ties kuo reikia pabaigti?
T.J - Viskas prasideda nuo idėjos. Kam automobilis bus skirtas, išleidimo metai. Labai daug marketinginių dalykų. Po to reikia griebti baltą popieriaus lapą, kuriame pradedame paišyti ir ieškoti naujų formų, idėjų ir sprendimų. Iš tikro, tai būna greitai nupiešti eskizai. Vėliau yra atrenkamos 2 - 3 idėjos ir vystomos toliau. Daromos iliustracijos, renderiai su „Photoshopu" ir pan. Net nepradėsiu kalbėti apie tą etapą, kai automobilis turi patekti į serijinę gamybą.
„Automanas.lt" - Tiek metų studijuodamas automobilių dizainą, su kokiomis automobilių kompanijomis teko bendradarbiauti?

back lexus good color
T.J - O išties daugybę. Kai mokiausi Italijoje, teko dirbti kartu su „Pininfarina", „Bertone", „Fiat" ir „Alfa Romeo". Šių kompanijų bosai ir dizaineriai buvo mūsų mentoriai. D.Britanijoje teko padirbėti su „Nissan" ir „Jaguar/Land Rover". Šiuo metu studijuoju Vokietijoje, tad dažnai teko dirbti su „Audi", „BMW" ir "Mercedes Benz".
„Automanas.lt" - Kokie automobilių dizaino kūrimo skirtumai išryškėja tarp Italijoje ir Vokietijoje esančių kompanijų?
T.J - Italijoje viskas vyksta labai chaotiškai. Vokietijoje yra sistema, kurią turi kiekvienas sekti ir vykdyti. Galutinį rezultatą matome patys. Itališkos mašinos įdomesnės, turi daugiau šarmo, tačiau techniniais parametrais atsilieka nuo Vokiečių. Taip pat Vokietijoje esančių kompanijų automobiliai yra žymiai solidesni ir šalti. Juk daugelio automobilių dizainą įtakoja BAUHAUS kultūra.
„Automanas.lt" - Daugelis kritikuoja automobilių gamintojus, jog automobilių išvaizda tampa panaši ar net vienoda. Kokia tavo nuomonė?

front low
T.J - Tiesiog visi bando žaisti saugiai. Madas diktuoja pati rinka. Jeigu klientai norėtų išskirtinių automobilių, juos ir gamintų. Tačiau visi pasilieka prie klasikinių formų ir proporcijų. Čia vėl panaši situacija kaip madoje. Tačiau yra porą gamintojų, kurie nebijo naujovių. Japonai, Prancūzai ir Korėjos gamintojai žengia stipriai į priekį.
„Automanas.lt" - Koks tavo nuomone pats gražiausias automobilis?
T.J - Pats gražiausias klasikinis automobilis man asmeniškai yra „Lotus Esprit". Iš naujesnių automobilių - „Toyota Supra MKIV".
„Automanas.lt" - Jeigu nesunku, mes įvardinsime kelis automobilius ir ar galėtum pakomentuoti jų išvaizdą iš dizainerio pusės? „Volkswagen Golf 7", „BMW 1 serija", „Alfa Romeo 4C", „Jaguar XJ" ir „Pagani Zonda".
T.J - „Volkswagen Golf" - Kryptingos dizaino linijos išlaikymas. Su šia serija priekis tapo kampuotesnis ir labiau išskirtinesnis. L formos C statramstis einantis virš galinės arkos tapo aiškesnis, suteikia automobiliui daugiau sportiškumo. „BMW 1 serija" - senokai atnaujinta, tačiau turi savitą stilių. Manau geras balansas tarp sportiškumo ir solidumo. „Alfa Romeo 4C" - Nepaisant keistų įšorės dizaino elementų ir hyper galinių žibintų, puikių proporcijų automobilis, kuris savo kelią pas pirkėjus.

final copy resize good
„Jaguar XJ" - Mačiau šį automobilį, kai jis buvo dar konceptas 2010 metais. Pamenu nebuvau sužavėtas eskizais ir nuotraukomis, tačiau pamatęs jį gyvai nusprendžiau, kad Anglai padirbėjo iš tiesų puikiai. Vos tik priėjus prie automobilio jaučiasi statusas ir dvasia. „Pagani Zonda" - Labai gerbiu kompanijos įkūrėją ir komanda dėl techninių sprendimų ir bendro automobilio performanco. Tačiau kalbant apie dizainą, man „Zonda" yra labiau kitcaras nei dizaino kūrinys. Išorėje jaučiasi, kad automobilis buvo sulipdytas iš daug detalių, kurios neturėjo būti kartu. Salone vyrauja panaši tematika.


Dar šių  metų pradžioje jus supažindinome su mūsų šalyje gyvenančiu jaunuoliu - Dima Romanovu, kuris svajoja pradėti automobilių dizaino studijas. 

Šiandien jus supažindinsime su žmogumi, kuris ne vienerius metus studijuoja automobilių dizainą ir ruošiasi tapti profesionaliu automobilių dizaineriu. Tik reikėtų pridurti, jog šis vaikinas turi lietuviško kraujo.
Tomas Jankauskas, taip reikėtų pristatyti dvidešimt penkerių metų vaikiną, kuris šiuo metu Vokietijoje studijuoja automobilių dizaino magistro studijas. Norėdami sužinoti, kaip sekasi mūsų tautiečiui kurti automobilių linijas, pasodinome jį ant karštosios „Automanas.lt" interviu kedės.
„Automanas.lt" -  Kas pastūmėjo tave domėtis automobiliais?
T.J -  Esu automobilių entuziastas nuo pat mažumės. Pradėjau vairuoti gal nuo 6-7 metų. Turbūt labiausiai pastūmėjo tai, jog mano mama turėjo nuostabias mašinas. Pradedant „Lada" devintuku, kuris tais laikais buvo tikrai įspūdingas. Tačiau didžiausią įspūdį paliko „Alfa Romeo 164", kurią mano mama įsigijo, kai man buvo penkeri metai.

485098_10151483285423560_44407588_n
„Automanas.lt" - Kada supratai, jog nori tapti automobilių dizaineriu? Turėjai tokį tikslą užsibrėžęs jaunystėje?
T.J - Nuo pat mažumės man patiko du dalykai : Automobiliai ir piešimas. Sulaukęs 16 metų, nuvykau į Jungtines Amerikos Valstijas, kuriose netikėtai susipažinau su „West Coast Customs" komanda ir jos pagrindiniu dizaineriu - Guy Gonzalez. Jis mane ir pastūmėjo šia linkme. Paaiškino nuo ko reikėtų pradėti ir pan. Grįžęs į Vilnių pradėjau darbuoti įvairiausia veikla, kuri buvo susijusi su automobiliais.
„Automanas.lt" - Paišydavai eskizus ir juos pritaikydavai klientų automobiliams?
T.J - Šie darbai prasidėjo vėliau, kai dirbau laisvai samdomu grafikos dizaineriu. Prieš tai darydavau įvairiausio plauko automobilius tik sau ir artimiems draugams. Padėdavau tobulinti jų bolidus.

602252_10151486006358560_317964204_n
„Automanas.lt" - Kaip manai, ko reikia norint tapti automobilių dizaineriu? Tinkamai valdyti pieštuką tikrai neužtenka ar ne?
T.J - O geras klausimas... Pieštuko valdymas tikrai yra pirmoje vietoje, tačiau po to seka kiti dalykai. Turi būti kūrybiškas, atviras naujoms idėjoms, atsisakyti visų dogmų, atlaikyti pakankamai skaudžią kritiką, nemiegoti savaitėmis. Taip pat turi savyje turėti visas kitas profesijas : inžinieriaus, vadybininko, marketingisto. Reikėtų pridurti, jog užsienio kalbos mokėjimas yra labai svarbu. Nors anglų kalba yra oficiali, tačiau turi žinoti ir vietinę. Jeigu dirbi Italijoje, turi mokėti susikalbėti itališkai. Vis dėlto viskas atsiperka, kai užbaigi savo rimtą projektą.

lexus 34 front final
„Automanas.lt" - Papasakok daugiau apie savo pirmąjį rimtą projektą, kurį turėjai atlikti universitete?
T.J - Viskas buvo dar 2007 metais, kai pradėjau savo bakalauro dizaino studijas Turine, „Instituto Europeo de Design". Pas mus atvyko jachtų kompanija „Azimut" ir paprašė sukurti konceptą. Tai buvo nuostabi galimybę išbandyti save, tad nieko nelaukęs prisijungiau prie komandos. Dirbau su kolegomis iš Naujosios Zelandijos. Galiu pasigirti, jog sukūrėme išties puikią jachtą. Mūsų darbai buvo rodomi pačiame Turino miesto centre, kuriame „Azimut" net sugebėjo atgabenti tikrą jachtą. Užbaigę projektą jautėmės kaip devintame danguje.
„Automanas.lt" - Galėtum trumpai papasakoti visą koncepto kūrimo procesą? Nuo ko reikia pradėti ir ties kuo reikia pabaigti?
T.J - Viskas prasideda nuo idėjos. Kam automobilis bus skirtas, išleidimo metai. Labai daug marketinginių dalykų. Po to reikia griebti baltą popieriaus lapą, kuriame pradedame paišyti ir ieškoti naujų formų, idėjų ir sprendimų. Iš tikro, tai būna greitai nupiešti eskizai. Vėliau yra atrenkamos 2 - 3 idėjos ir vystomos toliau. Daromos iliustracijos, renderiai su „Photoshopu" ir pan. Net nepradėsiu kalbėti apie tą etapą, kai automobilis turi patekti į serijinę gamybą.
„Automanas.lt" - Tiek metų studijuodamas automobilių dizainą, su kokiomis automobilių kompanijomis teko bendradarbiauti?

back lexus good color
T.J - O išties daugybę. Kai mokiausi Italijoje, teko dirbti kartu su „Pininfarina", „Bertone", „Fiat" ir „Alfa Romeo". Šių kompanijų bosai ir dizaineriai buvo mūsų mentoriai. D.Britanijoje teko padirbėti su „Nissan" ir „Jaguar/Land Rover". Šiuo metu studijuoju Vokietijoje, tad dažnai teko dirbti su „Audi", „BMW" ir "Mercedes Benz".
„Automanas.lt" - Kokie automobilių dizaino kūrimo skirtumai išryškėja tarp Italijoje ir Vokietijoje esančių kompanijų?
T.J - Italijoje viskas vyksta labai chaotiškai. Vokietijoje yra sistema, kurią turi kiekvienas sekti ir vykdyti. Galutinį rezultatą matome patys. Itališkos mašinos įdomesnės, turi daugiau šarmo, tačiau techniniais parametrais atsilieka nuo Vokiečių. Taip pat Vokietijoje esančių kompanijų automobiliai yra žymiai solidesni ir šalti. Juk daugelio automobilių dizainą įtakoja BAUHAUS kultūra.
„Automanas.lt" - Daugelis kritikuoja automobilių gamintojus, jog automobilių išvaizda tampa panaši ar net vienoda. Kokia tavo nuomonė?

front low
T.J - Tiesiog visi bando žaisti saugiai. Madas diktuoja pati rinka. Jeigu klientai norėtų išskirtinių automobilių, juos ir gamintų. Tačiau visi pasilieka prie klasikinių formų ir proporcijų. Čia vėl panaši situacija kaip madoje. Tačiau yra porą gamintojų, kurie nebijo naujovių. Japonai, Prancūzai ir Korėjos gamintojai žengia stipriai į priekį.
„Automanas.lt" - Koks tavo nuomone pats gražiausias automobilis?
T.J - Pats gražiausias klasikinis automobilis man asmeniškai yra „Lotus Esprit". Iš naujesnių automobilių - „Toyota Supra MKIV".
„Automanas.lt" - Jeigu nesunku, mes įvardinsime kelis automobilius ir ar galėtum pakomentuoti jų išvaizdą iš dizainerio pusės? „Volkswagen Golf 7", „BMW 1 serija", „Alfa Romeo 4C", „Jaguar XJ" ir „Pagani Zonda".
T.J - „Volkswagen Golf" - Kryptingos dizaino linijos išlaikymas. Su šia serija priekis tapo kampuotesnis ir labiau išskirtinesnis. L formos C statramstis einantis virš galinės arkos tapo aiškesnis, suteikia automobiliui daugiau sportiškumo. „BMW 1 serija" - senokai atnaujinta, tačiau turi savitą stilių. Manau geras balansas tarp sportiškumo ir solidumo. „Alfa Romeo 4C" - Nepaisant keistų įšorės dizaino elementų ir hyper galinių žibintų, puikių proporcijų automobilis, kuris savo kelią pas pirkėjus.

final copy resize good
„Jaguar XJ" - Mačiau šį automobilį, kai jis buvo dar konceptas 2010 metais. Pamenu nebuvau sužavėtas eskizais ir nuotraukomis, tačiau pamatęs jį gyvai nusprendžiau, kad Anglai padirbėjo iš tiesų puikiai. Vos tik priėjus prie automobilio jaučiasi statusas ir dvasia. „Pagani Zonda" - Labai gerbiu kompanijos įkūrėją ir komanda dėl techninių sprendimų ir bendro automobilio performanco. Tačiau kalbant apie dizainą, man „Zonda" yra labiau kitcaras nei dizaino kūrinys. Išorėje jaučiasi, kad automobilis buvo sulipdytas iš daug detalių, kurios neturėjo būti kartu. Salone vyrauja panaši tematika.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų