• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Italdesign“ – Italijoje įsikūrusi kompanija, kuri teikia įvairiausias paslaugas automobilių pramonės gigantams. Šią kompaniją 1968 metais įkūrė garsusis Giorgetto Giugiaro – vienas geriausių automobilių dizainerių. Žmogus, kuris sukūrė „Alfa Romeo Brera“ ir „159“, „BMW M1“, „Audi 80“, „Maserati Bora“, originalaus „Volkswagen Golf“, „Passat“ ir „Scirocco“ automobilių dizainą.

„Italdesign“ – Italijoje įsikūrusi kompanija, kuri teikia įvairiausias paslaugas automobilių pramonės gigantams. Šią kompaniją 1968 metais įkūrė garsusis Giorgetto Giugiaro – vienas geriausių automobilių dizainerių. Žmogus, kuris sukūrė „Alfa Romeo Brera“ ir „159“, „BMW M1“, „Audi 80“, „Maserati Bora“, originalaus „Volkswagen Golf“, „Passat“ ir „Scirocco“ automobilių dizainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, jog šiam automobilių dizaineriui netrūksta vaizduotės ir supratimo kaip turi atrodyti gražus ratuotis. 1996 metais Giorgetto Giugiaro vadovaujama komanda nusprendė dar kartą išlipti iš rėmų ir sukurti futuristinę sportiško automobilio koncepciją. 

REKLAMA

Nors automobilis buvo sukurtas pasinaudojus „Fiat Bravo HGT“ hečbeko komponentais, tačiau tai visiems mažiausiai rūpėjo, nes „Italdesign“ darbuotojai su šiuo projektu norėjo visiems laikams pakeisti automobilio formulę.

Konstruktorius

Projekto autoriai norėjo sukurti automobilį, kuris būsimiems savininkams leistų keisti įvairiausias kėbulo dalis. Norite pakeisti variklio dangtį? Prašau. Norite pakeisti sparnus ar pašalinti priekinį stiklą? Nedvejokite. Ambicingų planų turėję projekto autoriai teigė, jog „Formula“ modeliui būtų gaminami specialūs kėbulo tipai, kurie galėtų patenkinti bet kurio vairuotojo lūkesčius. Vieną dieną norite hečbeko – užsidėkite. Norite universalo – fantastika.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilis buvo kuriamas taip, jog kėbulo detalės galėtų būti pakeičiamos per pusdienį. Jeigu nemėgstate tempti gumos – tuomet per porą valandų. Fabrizio Giugiaro pristatydamas šį projektą teigė, jog „Formula“ vardu pavadintas automobilis turėtų kainuoti ne daugiau negu naujas motociklas – maždaug 8 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne pirmas kartas

Šiais laikais naudojami automobilių kūrimo metodai neturėtų nieko nustebinti. Gamintojai norėdami sumažinti kūrimo kaštus, ant tos pačios platformos sukurdavo kelis skirtingus modelius. Toks pats metodas naudojamas ir dabar, tačiau 1995 metais „Mercedes Benz“ pristatė „VRC“ vardu pavadintą koncepciją, kuri turėjo tapti tikra automobilių industrijos revoliucija.

REKLAMA

„Daimler“ koncerno inžinieriai norėjo sukurti tokį automobilį, kuris galėtų įkūnyti kelis skirtingus kėbulo tipus. „VRC“ koncepcija buvo labai paprasta. Inžinieriai sukuria automobilį, sumontuoja ratus, variklį, tačiau kai ateina metas montuoti kėbulą - „Mercedes Benz“ specialistai neapsisprendė kokį kėbulą sumontuoti. Sedano? Kabrioleto? O galbūt - vienatūrio? O kaip Jūs reaguotumėte į idėją, jeigu galėtumėte naudoti visus išvardintus kėbulo tipus?

REKLAMA

„Mercedes Benz“ norėdama drastiškai sumažinti automobilių gamybos kaštus, savo kompanijoje dirbantiems inžinieriams liepė sukurti tokį automobilį, kuris leistų pakeisti kėbulo tipą akimirksniu. Iš pirmo žvilgsnio, tai yra pakankamai sudėtinga užduotis, tačiau...

Vokiečiai nusprendė eiti paprastesniu keliu. Iš pradžių jie sukūrė automobilį, kuris neturėjo nei stogo, nei durų tik priekinį stiklą ir du priekinius statramsčius. Norėdami uždėti, pavyzdžiui, sedano kėbulą, reikėdavo tik patraukti keletą svirtelių ir leisti robotui atlikti juodą darbą - priveržti kėbulą prie likusios automobilio struktūros. Pakeisti automobilio kėbulo tipą „Mercedes Benz“ specialistai galėjo greičiau negu Jūs išgertumėte kavos puodelį.

Šis automobilis buvo išskirtinis ne tik dėl galimybės pakeisti kėbulo tipą. „Mercedes Benz“ būtent šiame automobilyje išbandė „Active Body Control“ sistemą, kuri į serijinę gamybą pateko tik 1999 metais. Šiame automobilyje taip pat buvo išbandyta navigacijos sistema (pasirodė S klasės „Mercedes Benz“ 1995 metais) ir spalvotas prietaisų skydelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų