Nesustabdomų įvykių grandinė prasidėjo 1970-ųjų, birželio 1-ąją. Tuomet kompanijos vadovas sugrįžo iš Jungtinių Valstijų į Europą. Briusas iš Jungtinių Valstijų sugrįžo po intensyvių „McLaren M15“ bolido bandymų, skirtų patikrinti automobilio ištvermę artėjančioms 500 mylių lenktynėms Indijanapolyje.
Atgavęs jėgas ir išsimiegojęs, sekančią dieną Briusas Maklarenas atvyko į Gudvudo lenktynių trasą. Ten bendrovės vadovas išbandė „M14A“ bolidą, kuris tą kartą buvo skirtas Piteriui Gethinui. Jis su britišku bolidu turėjo dalyvauti Belgijos didžiojo prizo lenktynėse. Apvažiavęs keletą ratų su „M14A“ bolidu, Briusas peršoko į naujutėlį sportinį ratuotį, skirtą „Can-Am“ čempionatui.
„McLaren M8D“ debiutas turėjo įvykti poros savaičių bėgyje ir užimti „McLaren M8B“ vietą, kuris 1969-aisiais laimėjo visas įmanomas lenktynes. Iš pradžių automobilio bandymai vyko sklandžiai, pagal numatytąjį planą, tačiau kai Briusas Maklarenas iš aptarnavimo zonos pajudėjo paskutiniam bandomajam važiavimui, niekas net negalėjo pagalvoti, jog tai bus paskutinis kartas kada „McLaren“ kolektyvas matė jį gyvą.
Tiesiausioje ir greičiausioje trasos atkarpoje, galinės automobilio kėbulo dalys netikėtai atsilupo. Automobiliui praradus sukibimą su kelio danga, oranžinės spalvos bolidas skriedamas 270 km/val. greičiu plojosi į bunkerį, kuris tuomet buvo naudojamas iškelti konkrečioms lenktynių vėliavoms.
Po dviejų savaičių – bolido triumfas
Smūgio būta beprotiškai stipraus. Automobilis subyrėjo į mažytes dalelytes, o Briusas Maklarenas, kartu su sėdyne, buvo iššveistas iš automobilio. Dėl šių aplinkybių garsusis Maklarenas žuvo akimirksniu, o visi komandos nariai buvo išleisti trumpų atostogų. Vis dėlto, kai sekančią dieną Briuso Maklareno žmona sugrįžo į dirbtuves, jose pasirodė ir likęs kolektyvas. Ne dėl noro gauti užmokestį už darbo dieną, o dėl noro pagerbti netikėtai žuvusį bosą ir per likusį laiką ištobulinti „McLaren M8D“.
Praėjus dvejoms savaitėms nuo Briuso mirties, didžiulė „McLaren“ komandos delegacija atvyko į Kanadoje esantį „Mosport Speedway“. Šioje lenktynių trasoje turėjo įvykti „McLaren M8D“ bolidų debiutas, dėl kurių taip stengėsi Briusas Maklarenas. Žuvusį vadovą pakeitęs Denas Gurnis, nepaisant ne visada sklandžiai veikusio bolido, sugebėjo po 80-ies lenktynių ratų iškovoti pergalę.
Likusiuose „Can-Am“ pirmenybių etapuose „McLaren M8D“ tiesiog dominavo. „McLaren“ komanda laimėjo šešias iš dešimties lenktynių ir tokiu būdu Deniui Hulmui užtikrino antrąjį „Can-Am“ lenktynių serijos čempiono titulą.
Betmobilis
Naujausia, penktoji „McLaren“ sportinio bolido karta betmobilio pravardę gavo ne šiaip sau. Komandos inžinieriai šią pravardę automobiliui suteikė dėl neįprastų kėbulo formų, kurios atliko labai kilnią misiją. Tai buvo aerodinamiškai efektyvus bolidas, kuris posūkiuose demonstravo stulbinamą sukibimą su kelio danga.
Palyginus su prieš tai gamintais modeliais, pavyzdžiui „M8C“, naujasis „Can-Am“ riteris buvo 25 centimetrais ilgesnis ir 25 centimetrais platesnis.
Vis dėlto, britai žinojo, jog gerai veikiančių aerodinaminių elementų neužteks pasiekti pergalę. Tad jūsų džiaugsmui, britai pasielgė pakankamai racionaliai. Jie į „McLaren M8D“ sumontavo 8 litrų benzininį variklį, gebėjusį išvystyti net 700 arklio galių, kuris buvo kaip sultinga paprika. Vis dėlto, po intensyvių bandymų buvo nuspręsta naudoti ne tokią padūkusią šio motoro versiją, kurios tūris sumažėjo iki 7,6 litro, o galia buvo apribota ties maždaug 670 arklio galių.
Sprendimas naudoti „Chevrolet“ variklį turėjo nemažai privalumų, bet ir trūkumų. Vienas iš jų – kuro sąnaudos. Per vienas lenktynes šis variklis suvartodavo 291 litrą benzino, tačiau tai nesutrukdė žavėtis „McLaren“ komandos kūriniu. Tuščias, tuštutėlis bolidas svėrė vos 634 kilogramus.
Nepaisant tragiškai prasidėjusių „McLaren M8D“ bandymų, komandos nariai metus užbaigė su iškelta nugalėtojų taure džiaugdamiesi, jog jiems pavyko įgyvendinti Briuso Maklareno misiją – laimėti „Can-Am“ čempionatą. Dar kartą. Ne veltui naujasis komandos vadovas po sėkmingo „Can-Am“ sezono sakė: „Briusas dabar mumis labai didžiuotųsi“.