Automobilis tėra elementari transporto priemonė, kuri perveža mūsų kūnus iš vienos vietos į kitą. Šis kasdienis buities įnagis yra įprastas visiems jį pažinusiems. Tačiau neretai žmonės perka vienokį ar kitokį automobilį pirmenybę atiduodami ne praktiškoms jo savybėms.
Kartais sakoma, kad automobilis yra kaip drabužis. Jei apie žmogų daug gali pasakyti jo nešiojamas drabužis, tai daug ką sužinoti galima ir pamačius pasirinktą automobilį. Žinoma, jei automobilis yra visiškai darbinis, pasakyti apie šeimininką gali mažai, tačiau jei jis perkamas ilgam ir visiems gyvenimo atvejams, papasakoti galėtų ne ką mažiau, nei pas siuvėją siūta išeiginė eilutė.
Moterys automobilius vertina pagal rūbą
Remiantis atliktų apklausų duomenimis, moterys gerokai reiklesnės automobilio išvaizdai. Teigiama, kad ieškodamos automobilio moterys 41 kartą dažniau nei vyrai pasiūlymų atrankos kriterijumi pasirenka spalvą. 11 kartų dažniau jos ieško automobilio su „metalic“ atspalviu, taip pat 11 kartų joms svarbiau, kad buvę transporto priemonės savininkai būtų nerūkantys.
Moteris daug lengviau papirkti ir komforto įranga. Jos daug dažniau nei vyrai renkasi tokius skelbimų paieškos kriterijus kaip centrinis užraktas, elektriniai langai, navigacinė sistema, vairo stiprintuvas, autopilotas ar lengvojo lydinio. Tiesa, moterys net 12 kartų dažniau ieško automobilių su oro pagalvėmis.
Tačiau moterims beveik nesvarbios tokios detalės, kaip automobilio pavadinimas. Joms nelabai svarbus aplink vieną ar kitą pavadinimą formuojamas įvaizdis ar aura.
Vyras tai gali būti daug ką pasakantis aksesuaras
Vyrai labiau nei moterys yra linkę gilintis į techninę informaciją – dažniau ieško automobilių pagal galią, darbinį tūrį, kuro ir kėbulo tipus. Na o svarbiausia, vyrai laikosi ir savų stereotipų. Beje, tai puikiai išnaudoja ir automobilių gamintojai. Jų pardavimų specialistai formuoja vienokį ar kitokį markės įvaizdį.
Štai ir klasikinis pavyzdys, vokiečių „BMW“. Šios markės gamintojai per ilgus metus suformavo itin sėkmingą įvaizdį. Tad šio automobilio gimtinėje „BMW“ renkasi aukštesnes pajamas gaunantys vidutinio amžiaus aktyvūs vyrai, vertinantys vairavimo malonumą. Tiesa, Lietuvoje ir Rytų Europos valstybėse šį įvaizdį savu laiku iškraipė tai, kad šias mašinas mielai rinkosi kriminalinio pasaulio atstovai ir šiaip kelių chuliganai, tačiau dabar situacija jau pasitaisė.
Vyrai mėgsta ryškias automobilių markes, turinčias savitą charizmą. TV operatorius Gintaras viename privačiame pokalbyje pasakojo: „Visų pirma, automobilis man yra transporto priemonė. Tačiau tai yra ir aksesuaras. Toks pats kaip brangus drabužis, kaip geras laikrodis. Kadangi aš esu šiek tiek „prie meno“, jau gerą dešimtmetį renkuosi „Peugeot“ automobilius. Tiesa, kažkada jie buvo šiokia tokia egzotika, vos ne „nišiniai“ automobiliai, o dabar, žiūriu, jų gatvėse pilna kaip antros kartos „Golfukų“ kadaise. “
Vyro automobilis nebūtinai turi būti naujas. Jei vyras savo automobili vertiną kaip tam tikrą aksesuarą, jam svarbiausia, kad jis nebūtų beveidis. Štai pop grupės „Patruliai“ muzikantas ir šou verslo visadarbis Gytis Balčiūnas prieš keletą metų važinėjo senutėliu, dar „W123“ serijos dvidu „Mercedes-Benz“ automobiliu. „Tai senas automobilis, tačiau koks jis tikras, jūs tik įsėskite į jį“- tuomet pasakojo muzikantas.
Jei prabiltų senelis Froidas
Žmogaus sielos vingių ir užkaborių specialistai psichoterapeutai tvirtina, kad pažvelgus į automobilį ir pamačius kaip juo važiuojama, galima nemažai pasakyti apie žmogaus vidų.
Psichoterapeutė Radvilė Krutkevičiūtė teigia, kad automobilio rinkimasis pagal simpatijas, įvaizdį ir vertinant jį kaip stiliaus aksesuarą yra normalu ir žmogiška. Tiesa, tokie atvejai, kai žmogus iš paskutiniųjų bando įsigyti jam sunkiai įkandamą, tačiau didžiulį ir respektabilų automobilį, jau galima įžvelgti senas traumas.
„Tokiame žmoguje slypi itin daug abejonių ir nepasitikėjimo savimi. Ir tai jis bando kompensuoti įsigydamas tokį automobilį“, – teigia psichoterapeutė.
„Agresyvi vairavimo maniera irgi daug ką pasako. Jei matai, kad gatvėje automobilis juda nervingai, agresyviai, tai pasakyčiau, kad jo vairuotojas nesugeba atsikratyti vidinio nerimo. Kuo didesnis nerimas, tuo didesnės mašinos ir agresyvesnių vairavimo manierų reikia jam kompensuoti. Kas žino, gal žmonėms neramu dėl ateities, dėl darbo ir t.t. Tai išsikraunama automobilyje, tiesiog gatvėje. Juk stipriam nereikia įrodinėti, kad jis stiprus“, – pasakojo psichoterapeutė Radvilė Krutkevičiūtė.
Tiesa, pagal automobilį vertintį žmogų Lietuvoje nors ir galima, bet sunkoka. Čia dažniausiai perkame ne tai kas patinka, o o kas išeina. Viskam reikia laiko. Ir normalaus gyvenimo normalioje šalyje.