• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje automobilį dviem dienoms nuomojusi moteris liko nepatenkinta savo patirtimi, tačiau automobilį suteikusi bendrovė pateikia kitą istorijos pusę. Tuo metu vartotojų teisių sargai gyventojams pataria, kaip nuomotis automobilį, kad pavyktų išvengti panašių painių ginčų.

10

Lietuvoje automobilį dviem dienoms nuomojusi moteris liko nepatenkinta savo patirtimi, tačiau automobilį suteikusi bendrovė pateikia kitą istorijos pusę. Tuo metu vartotojų teisių sargai gyventojams pataria, kaip nuomotis automobilį, kad pavyktų išvengti panašių painių ginčų.

REKLAMA

Jungtinėje Karalystėje gyvenanti lietuvė Nida su portalu tv3.lt dalinasi savo istorija apie automobilio nuomą Lietuvoje.

Stebina mokesčiai

Moteris automobilį internetu nuomojosi iš įmonės „Panek“ per tarpininką „RentalCars“.

„Užsisakiau automobilį su pilnu draudimu. Atvykusi pasiimti mašinos, buvau informuota, kad gausiu kitą. Sutikau, jokiu problemų. Automobilis 2018 metų gamybos“, – laiške tv3.lt rašė Nida.

Anot skaitytojos, mašinos nuoma dienai kainavo 8 eurus, plius PVM. Moteris piktinasi, kad esą buvo paprašyta papildomai sumokėti 15 eurų už automobilio plovimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Viską sumokėjau, tačiau pasitikrinus vėliau banko išrašą, pamačiau, kad nuskaičiuota buvo dar plius 25 eurai. Pasiteiravus, už ką, atsakyta, kad mašiną pasiėmiau ne darbo valandomis, nors jų internetiniame puslapyje aiškiai parašyta, kad dirba 24 val.“, – stebėjosi moteris.

REKLAMA

Iš Lietuvos grįžusi į Jungtinę Karalystę Nida, jos teigimu, po trijų dienų rado tris praleistus skambučius iš automobilių nuomos kompanijos. Perskambinusi įmonei moteris išgirdo, kad mašinoje paliko nepilną kuro baką degalų, todėl už juos reikės susimokėti, Nidos teigimu, po 4 eurus už litrą, plius dar 50 eurų.

„Buvo lengvas šokas, tačiau tęsiant pokalbį buvo pareikštos sąlygos – jeigu atsiliepimuose įvertinsiu juos aukščiausiu balu, jokiu baudų, o už kurą – rinkos kaina. Sutikau su jų sąlygomis, bet įvertinimo neparašiau, kadangi sistema neleido to padaryti“, – aiškino Nida.

REKLAMA
REKLAMA

Po poros dienų, kaip pasakoja Nida, ji sulaukė laiško, kad apgadino nuomotą mašiną.

„Ir suma dabar jau su viskuo, įskaitant kurą ir baudą, netoli tūkstančio eurų. Mane ištiko šokas, esu kaltinama tuo, ko nepadariau. Badžiau skambinti, nekėlė ragelio. Iš kreditinės nuskaičiavo apie 300 eurų“, – pasakojo skaitytoja.

Neskaitė taisyklių

Vis dėlto „Panek“ Lietuva padalinio vadovas Tomas Blėdis pateikia kitą istorijos pusę, kur skaičiai kitokie.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmiausiai T. Blėdis stebisi, kodėl Nida teigia automobilį išsinuomojusi už „8 eurai plius PVM“, jei už dvi dienas sumokėjo 40 eurų. Be to, anot T. Blėdžio, Nida automobilį nuomojosi per tarpininką „RentalCars“, o „Panek“ klientams nesiūlo konkrečių automobilių, tik siūlo išsirinkti jų klasę.

„Klientė užsisakė kompaktinės klasės automobilį. Kadangi kompaktinės klasės automobilių neturime, bet įsipareigojame suteikti tos pačios arba aukštesnės klasės automobilį, klientei buvo nemokamai suteiktas geresnis automobilis“, – tv3.lt sakė T. Blėdis.

REKLAMA

Padalinio vadovas taip pat pažymi, kad klientė neskaitė „RentalCars“ nurodytų taisyklių, kuriose pažymima, kad automobilio plovimas apmokestinamas papildomai, tačiau nėra privalomas.

„Klientė buvo apmokestinta 15 eurų, tai suma automobilio išorės ir vidaus pilno valymo, tiek pat, kiek mes mokame plovykloje. Tai nėra pasipelnymas. Antras dalykas, klientė nėra priverstinai apmokestinama. Klientė galėjo rinktis, ar tą sumą mokėti, ar nemokėti. Tai tikrai nėra privaloma“, – patikino pašnekovas.

REKLAMA

Nors moteris manė, kad įmonė dirba visą parą, T. Blėdis patikslina, kad „Panek“ dirba nuo 9 iki 18 val., o už automobilių nuomą nedarbo metu ima papildomą mokestį.

Automobilio nuoma vyko 22.30 val. Mes dirbame ir griežtai nurodome, kad mūsų darbo valandos yra nuo 9 iki 18 val. Klientė turėjo pasiimti automobilį 22.30 val., bet pasiėmė automobilį dėl vėluojančio lėktuvo, bijau sumeluoti, tarp 2 ir 3 val. nakties. Naktį, kaip ir kiekvienoje automobilių nuomos įmonėje, yra taikomas naktinio pasitikimo mokestis, kadangi darbuotojui reikia atvykti naktį, išduoti. Klientė automobilį užsisakė per trečiąsias šalis. Ten nurodoma, kad įmonė gali taikyti mokestį nedarbo valandomis“, – sakė padalinio vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar nepateikė nuotraukų

T. Blėdis patikslina ir Nidos pasakojimą apie neva pilną degalų baką. Anot padalinio vadovo, klientė baką pripildė Kaune, tačiau automobiliu atvyko į Vilnių, kur ir turėjo grąžinti išnuomotą automobilį.

„Jeigu įsipilate į automobilį kuro Kaune ir atvykstate į Vilnių jį grąžinti, ar tai yra pilnas kuro bakas? Toli gražu ne. Tai konstatuoja ir klientei siųsta nuotrauka. Bet klientė teigia, kad automobilį grąžino pilnu kuro baku, prisipylusi kuro Kaune. Tai yra nenormalu, aš manau. Už tai yra taikomas 4 eurų mokestis už litrą. Prieš taikant mokestį kiekvienas klientas turi teisę grįžti ir pripilti automobilio baką. Kiekvienas klientas yra apie tai informuojamas, lygiai taip pat ir klientei buvo paskambinta. Mes nenorime apmokestinti klientų. Klientė turi teisę atsiųsti kažkokį pažįstamą. Mes leidžiame, jeigu nepripylei kuro, nuvažiuok į kolonėlę ir pripilk“, – patikslino T. Blėdis.

REKLAMA

Kalbėdamas apie Nidos pasipiktinimą dėl tariamo automobilio apgadinimo, T. Blėdis pažymėjo, kad tariamų apgadinimų nebūna, o visa tai įrodo nuotraukos.

„Yra nubrėžtos durelės ir yra pažeistas automobilio kapotas. Ten įlenkta ir perbrėžta“, – sakė pašnekovas.

Anot T. Blėdžio, „Panek“ klientams nuomoja ne senesnius nei 12 mėnesių automobilius, kuriuos vėliau grąžina automobilių prekeiviams.

REKLAMA

„Kaip jūs galvojate, ar mums [prekeivis] sakys, šaunuoliai, kad automobilis apgadintas, ar mums skaičiuos kaip tvarkymo kaštus?“ – retoriškai klausė T. Blėdis.

Jo teigimu, kiekvienas klientas raginamas atvykti automobilį apžiūrėti pats, o ir prieš nuomą, ir po jos pasidaryti automobilio nuotraukų.

„Mes turime rasti kažkokius kompromisus. Kiekvienam klientui rekomenduojama pasidaryti nuotraukas. Klientė grąžino automobilį vakare, nedarbo metu, po 21 val. Su kiekvienu klientu mes kalbame individualiai, prašome, kad klientai peržvelgtų savo darytas nuotraukas. Klientė sakė, kad turi savo darytas nuotraukas. Prašėme, kad ji jas pateiktų, kaip įrodymą. Jeigu mes suklydome ir tikrai grąžinote automobilį pilnu baku ir tikrai apgadinimai jau buvo, tai mes tikrai nieko neskaičiuosime. Klientė sakė, kad turiu nuotraukas, pateiksiu, bet iki šiol nieko nepateikė“, – sakė T. Blėdis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot T. Blėdžio, klaidingas ir Nidos teiginys, kad įmonė baudas siūlė anuliuoti už teigiamus atsiliepimus.

„Kas liečia atsiliepimus, kada mes informavome klientę, mus išvadino (necenzūrinis žodis aut. past.), paaiškino, kad grąžino pilną automobilio baką, kad mes išsigalvojome tuos dalykus. Pokalbio eigoje ji paminėjo, kad kuro pripylė Kaune, bet tai nereiškia, kad ji negrąžino pilno kuro bako, ir kad ji griežtai jokių apgadinimų nepadarė“, – sakė T. Blėdis.

REKLAMA

Tiesa, po pokalbio T. Blėdis patikslino, kad Nida grąžintą automobilį tikrino su įmonės atstovu bei pasirašė nuomos sutartį dėl automobilio apgadinimų ir trūkstamo kuro.

Patarimai vartotojams

Tuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informuoja sulaukusi apie 10 vartotojų prašymų dėl įmonės „Panek“.

„Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl to, jog vartotojui grąžinus automobilį įmonė susisiekia su vartotoju ir nurodo, jog automobilis nuomos laikotarpiu buvo apgadintas, taigi vartotojas turi atlyginti padarytą žalą, ir įmonė nuskaito nuo vartotojo kreditinės kortelės pinigus žalai atlyginti. Taip pat yra buvę nusiskundimų, kai, įmonės teigimu, vartotojas grąžino nešvarų automobilį ir dėl to įmonė taip pat nuskaitė pinigus nuo kreditinės kortelės“, – atsakyme tv3.lt rašė Tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė.

REKLAMA

Jos teigimu, įmonė nėra linkusi bendradarbiauti su tarnyba.

„Pastaruoju metu iš viso neteikia atsakymų. Tokiais atvejais Tarnyba įvertina turimą ginčo medžiagą, vartotojo pateiktus įrodymus ir priima sprendimą dėl ginčo esmės – tenkinti, iš dalies tenkinti arba atmesti vartotojo reikalavimą“, – pastebėjo G. Nenartavičiūtė.

VVTAT vartotojams pataria prieš nuomojantis automobilius atidžiai juos apžiūrėti, visus automobilio trūkumus užfiksuoti nuomos sutartyje, nuotraukose, vaizdo medžiagoje bei išsaugoti visus dokumentus.

REKLAMA
REKLAMA

„Taip pat vartotojams patariame pasistengti grąžinti automobilį nuomos bendrovės darbo laiku, tokiu atveju priimantis automobilį darbuotojas specialiame akte turėtų pažymėti automobilio būklę, o minėtą dokumentą vartotojas ir darbuotojas turėtų kartu pasirašyti“, – patarė G. Nenartavičiūtė.

Ji pastebi, kad dažniausiai ginčai tarp klientų ir įmonių kyla tuomet, kai automobilis grąžinamas ne įmonės darbo laiku.

„Tokiu atveju svarbu atkreipti vartotojų dėmesį, kad fiksuotų automobilio būklę jo grąžinimo metu ir kad iš nuotraukų būtų galimybė nustatyti, kur ir kada jos darytos, bei koks tai automobilis“, – sakė Tarnybos atstovė.

TURI NUOTRAUKŲ AR VIDEO MEDŽIAGOS ŠIA TEMA?
Atsiųsk mums!
SIŲSTI

Dėkojame! Medžiaga sėkmingai išsiųsta redaktoriui.

Peržiūrėjus, ji bus patalpinta į straipsnį.

SIŲSTI
arba
PRIDĖTI
Klaida: nuotrauka, kurią bandote įkelti, užima per daug vietos ... (kažkas panašaus)
Įkelkite savo turimas nuotraukas ar video medžiagą ir nurodykite savo kontaktinius duomenis, kad prireikus galėtume su jumis susisiekti.
PUBLIKUOTI
PUBLIKUOTI
 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų