Pradėjusius spirgėti, norime iškart nuraminti. Tai nėra tikras „Mazda 323 GTR“. Mes mieliau ją vadintume lietuviška „Mazda 323 GTR“ versija, kuri turi keletą išskirtinių modifikacijų.
Ši „Mazda savo gyvenimą pradėjo kaip „323 GT“. Po variklio gaubtu slypėjo 1,8 litro, 127 arklio galias išvystantis benzininis variklis. Laikui bėgant, standartinis motoras buvo išluptas, o jo vietą užėmė 1,8 litro turbininis agregatas, kuris standartinėje formoje išvystydavo maždaug 170 arklio galių ir 219 Nm sukimo momentą.
Dabar šis keturių cilindrų variklis yra žymiai galingesnis dėl pakankamai gausių modifikacijų, kurias atliko Marius. 1,8 litro motoras gavo „Wiseco“ stūmoklius, „K1“ švaistiklius, „ARP“ galvos smeiges, „ARP“ alkūninio veleno varžtus, „ACL Race“ švaistiklinius indeklus ir pagrindinius indeklus, „ACL“ pusžiedžius, „Supertech“ vožtuvus, „Megasquirt“ variklio valdymo kompiuterį, tepalo aušintuvą, „MBC“, specialiai šiam modeliui pagamintą išmetimo sistemą ir oro įsiurbimą.
Mariaus teigimu, variklis šiuo metu yra paruoštas atlaikyti didžiulį arklio galių kiekį. Jeigu viskas eisis pagal planą, kitais metais ši „Mazda“ gaus keturių varančių ratų sistemą, galingesnius stabdžių diskus, saugos lankus ir didžiulį arklio galių pastiprinimą. Mariaus planuose bent jau 500 arklio galių! Taip pat reikėtų paminėti ir galingesnių stabdžių komplektą.
Užteks kalbėti apie variklį, pereikime prie automobilio išvaizdos, kuri yra tarsi akių magnetas. Lietuviška „Mazda 323 GTR“ versija susideda iš dviejų bodykit'ų : „GTR“ ir „TWR“. Mariaus teigimu, abudu yra labai reti.
„GTR“ bodykit'ą sudaro priekinis bamperis, kapotas, priekines grotelės, galinis bagažinės spoileris. Tuo tarpu „TWR“ firmą reprezentuoja slenksčiai ir galinis bamperis.
Akylesnę akį turintys automanai turbūt pastebėjo, kad ši „Mazda 323“ turi vieną „Datsun 240Z“ automobiliams priklausančią detalę. Ar atspėsite kokią? Taip, atspėjote. Tai yra „Datsun 240Z“ fender'iai.
Jeigu savo akims atitrauktumėte nuo agresyvios automobilio priekinės dalies, pasižiūrėkite į „Watanabe RS“ ratlankius. 15 colių skersmens ir 9J pločio (priekyje) bei 10J pločio (gale). Marius net neabejoja, kad šie „Watanabe RS“ yra vieninteliai Baltijos šalyse.
O dabar pereikime prie antrojo muškietininko - Edgaro ir daugybę klausimų keliančio „BMW“. Stovint šalia automobilio susidaro įspūdis, jog tai ... „BMW M5“, tačiau Edgaras šias iliuzijas labai greitai išsklaido.
„Tai nėra tikras M5, tačiau iki to liko labai nedaug“, - priduria Edgaras. Kaip tai nedaug? Iki pilnos laimės trūksta tik „BMW M5“ motoro ir tam tikrų komponentų kaip ; pavarų dėžė, diferencialas ir pan.
Prieš septynerius metus įsigijęs ne pačios geriausios būklės 5 serijos „BMW“, Edgaras atrodo nusprendė įvykdyti neįmanomą misiją. Vaikinas pilnai atrestauravo „E39“ kėbulą, perdažė jį „M5 F10“ automobiliui priklausančia spalva, sudėjo originalias „E39 M5“ sėdynes, „M5“ veidrodėlius, bamperius, slenksčius ir net bagažinės dangtį. Trumpai tariant - visos kėbulo detalės priklauso „E39 M5“.
Išklausius šią maldą, akys regis išsiplėtė savaime. Tačiau automobilių modifikacijos dar nesibaigė. Edgaras vardino toliau...
„Eisenmann“ M5 išmetimas, „XYZ“ coil'ai, „CCW LM20“ trijų dalių ardomi kaltiniai ratlankiai ( R18 skersmuo, 10,5 J priekis ir 11,5 J galas ).
Vis dėlto, mums labiausiai patikusi dalis - Edgaro noras į šį automobilį sumontuoti 5 litrų, V8 benzininį variklį, jį šiek tiek modifikuoti ir pridėti kompresorių. Įsiminkite šį „BMW“, nes ateityje gatvėse bus vienu baudėju daugiau.
Trečiojo muškietininko projektas yra pats šviežiausias. Kaip sako pats savininkas, .... , tai tik projekto pradžia. Nors kuklumas žmogų puošia, tačiau vos į gatves išriedėjęs „Forester“ sulaukė daugybės žmonių komplimentų ir dėmesio.
Kadangi projektas yra pakankamai šviežias, modifikacijų šis automobilis taip pat turi mažiausiai. Šiuo metu yra uždėti „3SDM“ ratlankiai, sumontuoti „HSD“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai, „EBC„, „Blitz“ blow off'as...
Bet kaip ir visi automobilių mėgėjai, taip ir ... žiemą ruošis kitam sezonui. Kitais metais vaikinas norėtų iš turbininio variklio išspausti 350 - 400 arklio galių, pakeisti kėbulo ir ratlankių spalvą. Taip pat ... norėtų miškininkui užmauti naują bodykit'ą.
Puikūs projektai privalo ne tik išvysti dienos šviesą, bet ir sulaukti tinkamo automobilių mėgėjų dėmesio. Kiekvienas projektas yra vertas dėmesio, tad nelaukite ir parodykite saviškį! Įsidėsime fotoaparatą, karštų sumuštinių, tepalo kokteilį ir atvyksime į svečius padaryti reportažo. Reikia - tiesiog susisiekti!
[email protected]