• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aivaras Grigelevičius / Automanas.lt
Apie automobilius su vairu dešinėje pusėje teko girdėti įvairiausių pasakojimų. Nors dauguma tų pasakojimų skamba kaip iki gyvo kaulo įgrisęs anekdotas, tačiau atrodo, jog Lietuvos valdininkai mėgsta ne tik jų klausytis, bet ir jais vadovautis. 
Prieš maždaug dvejus metus Lietuva buvo apskųsta Europos Sąjungos Teisingumo Teismui dėl ES teisės pažeidimų, neleisdama registruoti automobilių su vairu dešinėje pusėje. Europos komisija įrodė, kad Lietuvos Respublika neįvykdė savo įsipareigojimų ir buvo įpareigota leisti registruoti automobilius su vairu dešinėje.
Nuo šio Europos Komisijos nuosprendžio praėjo mažiau negu vieneri metai, tačiau iki šiol mūsų šalies valdininkai nesugebėjo parengti ne vieno projekto, nepakeitė ne vieno teisės akto, kuris leistų automobiliams su vairu dešinėje tapti pilnaverčiais eismo dalyviais. Tačiau atrodo, jog sustojusius ledus bandys išjudinti Konstitucinis Teismas.
Konstitucinis Teismas šiandien pradėjo nagrinėti bylą, ar mūsų šalyje gyvenantys žmonės nėra diskriminuojami dėl draudimo vairuoti automobilį su vairu dešinėje pusėje.

Aivaras Grigelevičius / Automanas.lt
Apie automobilius su vairu dešinėje pusėje teko girdėti įvairiausių pasakojimų. Nors dauguma tų pasakojimų skamba kaip iki gyvo kaulo įgrisęs anekdotas, tačiau atrodo, jog Lietuvos valdininkai mėgsta ne tik jų klausytis, bet ir jais vadovautis. 
Prieš maždaug dvejus metus Lietuva buvo apskųsta Europos Sąjungos Teisingumo Teismui dėl ES teisės pažeidimų, neleisdama registruoti automobilių su vairu dešinėje pusėje. Europos komisija įrodė, kad Lietuvos Respublika neįvykdė savo įsipareigojimų ir buvo įpareigota leisti registruoti automobilius su vairu dešinėje.
Nuo šio Europos Komisijos nuosprendžio praėjo mažiau negu vieneri metai, tačiau iki šiol mūsų šalies valdininkai nesugebėjo parengti ne vieno projekto, nepakeitė ne vieno teisės akto, kuris leistų automobiliams su vairu dešinėje tapti pilnaverčiais eismo dalyviais. Tačiau atrodo, jog sustojusius ledus bandys išjudinti Konstitucinis Teismas.
Konstitucinis Teismas šiandien pradėjo nagrinėti bylą, ar mūsų šalyje gyvenantys žmonės nėra diskriminuojami dėl draudimo vairuoti automobilį su vairu dešinėje pusėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mitsubishi-Lancer-Evolution-VI-Tommi-Makinen-Edition


Konstitucinio Teismo išaiškinimo paprašęs Kauno miesto apylinkės teismas pabrėžė, kad atsakomybė už naudojimąsi transporto priemone, pritaikyta eismui kairiąja puse, kyla tik tam Lietuvos piliečiui, kuris nuolat gyvena šalyje.
„Manytina, jog šiuo atveju nagrinėjamos normos adresatai yra traktuojami skirtingai, nors tarp jų nėra tokio pobūdžio ir tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisinamas“, - rašoma Kauno teismo kreipimesi.
Svarbiausia - saugumas
Pagrindinė priežastis, kodėl automobiliai su vairu dešinėje yra diskriminuojami - saugumas. Tą pačią pasaką seka tiek valdininkai, tiek įvairūs saugaus eismo ekspertai. Tačiau ar automobiliai su vairu dešinėje pusėje iš tikrųjų nėra saugūs?
Techniškai, jie niekuo nesiskiria nuo tų automobilių, kurie turi vairą kairėje pusėje. Vienintelis skirtumas - žibintų reflektoriai. Tai yra pats didžiausias skirtumas. Pakeitus žibintų reflektorius, ši problema pradingtų. Tad apie kokį pavojų šneka saugaus eismo ekspertai?
Daugelis labai mėgsta sakyti, jog vairuojant automobilį su vairu dešinėje sunku atlikti lenkimo manevrus. Saugaus eismo ekspertai šneka apie lenkimo manevrus? Jeigu nuolatos važinėjate mieste arba greitkelyje, apie kokius pavojus lenkiant kalbame, gerbiamieji saugaus eismo ekspertai? Vienintelis pavojus lenkti kitą automobilį gali iškilti tik siauruose užmiesčio keliuose, kuriuose yra tik dvi juostos. O tokiuose keliuose lenkti galima kada? Tik tada, kai priešais Jus važiojantis automobilis važiuoja mažesniu nei leistina greičiu. Visais kitais atvejais pažeistume kelių eismo taisykles.

REKLAMA

tvr_tuscan_s_2


Apie tokių automobilių saugumą kalbantys žmonės greičiausiai galvoje turi ne tik automobilius, bet ir juos vairuojančius žmones. Tačiau gerbiamieji valdininkai - jeigu žmogus nori užsimušti, jisai suras medį, kurį gali apsikabinti ir iškeliauti anapilin. Tad nereikia sakyti, jog dėl to kalti yra automobiliai su vairu dešinėje. Automobilis niekada nebuvo kaltas dėl vienos ar kitos avarijos, didžiausią atsakomybę neša žmogus sėdintis už vairo, tad pradėkite ne nuo draudimo registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje, o nuo tinkamo vairuotojų paruošimo, tačiau juk lengviau įvesti dar vieną draudimą ir nusiplauti rankas.
Susidomėjusių - mažuma
Daugelis dėl neaiškių priežasčių galvoja, jog leidus registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje, mūsų šalies keliuose jų atsiras tūkstančiai. O kodėl turėtų? Dėl galimybės įsigyti automobilį pigiau? Mes manome, jog norinčių įsigyti pigesnį automobilį D.Britanijoje bus pakankamai mažai, dėl vienos ir labai paprastos priežasties - didžiulės privalomojo draudimo kainos. Draudimo bendrovės tikrai nesėdės rankų sudėjusios ir automobiliams su vairu dešinėje privalomąjį draudimą padidins du ar net tris kartus, tad norinčių įsigyti tokį automobilį atsiras tik vienas kitas.
Lietuvos valdininkai tiesiog nesupranta, jog 98 procentai norinčių įsigyti automobilį su vairu dešinėje pusėje bus automobilių entuziastai. Ne kas kitas, o būtent automobilių entuziastai, kurie ne vienerius metus svajoja apie britišką ar japonišką automobilį.

REKLAMA
REKLAMA

porsche_930_turbo_g50-rhd_1989_red_000000


Įstatymus priimantys žmonės taip pat nesupranta, jog automobilių entuziastai nėra tie, kurie su automobiliais važinėja iki tol, kol jis galutinai suges. Mes juos prižiūrime, mes jais rūpinamės ir retkarčiais stengiamės įkrėsti proto aplinkiniams, jog ir tie taip darytų.
Tad gerbiamieji Lietuvos Respublikos Seimo nariai, priimkite pagaliau pataisas, kurios leis Lietuvos automobilių entuziastams paįvairinti automobilių parką.
P.S Kai atėjo metas panaikinti žalias rodykles - imamas pavyzdys iš Europos, tačiau kai reikia sutvarkyti šį delikatų reikalą - staiga Europos pavyzdžiai nebėra tinkami.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų