Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Šventvagystė ar gera idėja? Austrijos bendrovė „Obrist Powertrain“ teigia, kad jos sukurta „HyperHybrid“ pavara turi nemažai privalumų, palyginus su pilnaverte elektros pavara.
Didžiausias naujos pavaros privalumas – mažesnė kaina, o kartu su ja, automobiliai, kurie vairuotojui suteikia galimybę įveikti gerokai didesnį atstumą. „Obrist Powertrain“ pirmasis prototipas, kuris buvo sukurtas „Tesla Model 3“ pagrindu, gali nuvažiuoti net 1500 kilometrų atstumą.
Tuo tarpu šiuo metu vykstančioje Miuncheno automobilių parodoje bendrovė didžiavosi „Tesla Model Y“, kuris turi hibridinę pavarą bei 100 kilometrų sunaudoja suvartodamas mažiau nei du litrus benzino. Tad kaip jiems pavyko pasiekti tokį džiuginantį rezultatą?
Konstrukcine prasme, jis yra labai panašus į „BMW i3 REX“ ar „Opel Ampera“, kur benzinu varomas variklis atlieka pagalbinio generatoriaus vaidmenį ir konkrečioje situacijoje gali padėti įveikti gerokai didesnį atstumą. Nors BMW elektromobilyje esantis generatorius padeda prailginti nuvažiuojamą atstumą, tačiau jis nėra toks didelis, jog galėtumėte juo pasikliauti ilgesnėje kelionėje.
Tuo tarpu „Tesla Model Y“ esantis generatorius, teoriškai, yra gerokai efektyvesnis bei galingesnis. Priklausomai nuo konfigūracijos, šis pagalbininkas gali išvystyti nuo 134 iki 268 arklio galių, bet tai dar ne viskas.
Kadangi generatorius nėra tiesiogiai sujungtas su transmisija, jis nuolatos gali veikti optimaliu greičiu ir suteikia galimybę gamintojams atsisakyti didelių ir brangių akumuliatorių, kurie „Tesla Model Y“ leidžia su pilna įkrova įveikti kelis šimtus kilometrų. Tokiu būdu sumažinamas automobilio svorio, pagerinamos automobilio valdymo savybės ir, žinoma, sumažinama automobilio kaina bei eksploatacijos kaštai.
Taigi, atsisakius tam tikro kiekio baterijų modulių bei įdiegus austrų įmonės generatorių, bendrovės atstovai teigia, jog 100 kilometrų hibridinė „Tesla“ įveikia sunaudodama 2 litrus benzino, o CO2 emisija siekia vos 24 g/km. Vis dėlto, jeigu toks superhibridas, degintų sintetinius degalus, pagamintus iš ekologiškos elektros energijos arba vandenilio, CO2 išmetimų kiekis sumažėtų beveik iki nulio.
Ateityje bendrovė planuoja tokio tipo hibridinę pavarą naudoti savos gamybos modelyje, kuris turėtų būti pristatytas ne anksčiau kaip 2023 metais, tačiau per tą laiką gali įvykti teigiamų pokyčių elektromobiliams skirtų baterijų srityje, kurie leistų sumažinti jų kainą, padidinti jų talpą ir įkrovimo greitį. Tuomet „Obrist Powertrain“ projektas prarastų dalį naudos, kuria šiandien grindžiama jo ateitis.
Šventvagystė ar gera idėja? Austrijos bendrovė „Obrist Powertrain“ teigia, kad jos sukurta „HyperHybrid“ pavara turi nemažai privalumų, palyginus su pilnaverte elektros pavara.
Didžiausias naujos pavaros privalumas – mažesnė kaina, o kartu su ja, automobiliai, kurie vairuotojui suteikia galimybę įveikti gerokai didesnį atstumą. „Obrist Powertrain“ pirmasis prototipas, kuris buvo sukurtas „Tesla Model 3“ pagrindu, gali nuvažiuoti net 1500 kilometrų atstumą.
Tuo tarpu šiuo metu vykstančioje Miuncheno automobilių parodoje bendrovė didžiavosi „Tesla Model Y“, kuris turi hibridinę pavarą bei 100 kilometrų sunaudoja suvartodamas mažiau nei du litrus benzino. Tad kaip jiems pavyko pasiekti tokį džiuginantį rezultatą?
Konstrukcine prasme, jis yra labai panašus į „BMW i3 REX“ ar „Opel Ampera“, kur benzinu varomas variklis atlieka pagalbinio generatoriaus vaidmenį ir konkrečioje situacijoje gali padėti įveikti gerokai didesnį atstumą. Nors BMW elektromobilyje esantis generatorius padeda prailginti nuvažiuojamą atstumą, tačiau jis nėra toks didelis, jog galėtumėte juo pasikliauti ilgesnėje kelionėje.
Tuo tarpu „Tesla Model Y“ esantis generatorius, teoriškai, yra gerokai efektyvesnis bei galingesnis. Priklausomai nuo konfigūracijos, šis pagalbininkas gali išvystyti nuo 134 iki 268 arklio galių, bet tai dar ne viskas.
Kadangi generatorius nėra tiesiogiai sujungtas su transmisija, jis nuolatos gali veikti optimaliu greičiu ir suteikia galimybę gamintojams atsisakyti didelių ir brangių akumuliatorių, kurie „Tesla Model Y“ leidžia su pilna įkrova įveikti kelis šimtus kilometrų. Tokiu būdu sumažinamas automobilio svorio, pagerinamos automobilio valdymo savybės ir, žinoma, sumažinama automobilio kaina bei eksploatacijos kaštai.
Taigi, atsisakius tam tikro kiekio baterijų modulių bei įdiegus austrų įmonės generatorių, bendrovės atstovai teigia, jog 100 kilometrų hibridinė „Tesla“ įveikia sunaudodama 2 litrus benzino, o CO2 emisija siekia vos 24 g/km. Vis dėlto, jeigu toks superhibridas, degintų sintetinius degalus, pagamintus iš ekologiškos elektros energijos arba vandenilio, CO2 išmetimų kiekis sumažėtų beveik iki nulio.
Ateityje bendrovė planuoja tokio tipo hibridinę pavarą naudoti savos gamybos modelyje, kuris turėtų būti pristatytas ne anksčiau kaip 2023 metais, tačiau per tą laiką gali įvykti teigiamų pokyčių elektromobiliams skirtų baterijų srityje, kurie leistų sumažinti jų kainą, padidinti jų talpą ir įkrovimo greitį. Tuomet „Obrist Powertrain“ projektas prarastų dalį naudos, kuria šiandien grindžiama jo ateitis.