• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Markas Pincusas privertė milijonus socialinio tinklalapio Facebook.com naudotojų žaisti žaidimus. Kur jo sėkmės paslaptis?Rugsėjo pabaigoje internetinių žaidimų kūrėja kompanija „Zynga“ pristatė žaidimą, leidžiantį socialinio tinklalapio Facebook.com naudotojams profiliuose susikurti virtualius restoranus.

REKLAMA
REKLAMA

Per savaitę 4 mln. internautų kiekvieną dieną kepė ir troškino patiekalus „Zynga“ sumanyto žaidimo „Cafe World“ užeigose.

REKLAMA

Spalio pabaigoje „Cafe World“ žaidė jau 21 mln. kulinarų. Svarbiausia, kad dažnas žaidėjas („Zynga“ neatskleidžia tikrųjų duomenų) leido tikrus pinigus norėdamas pagrąžinti savo restorano interjerą ar nusipirkti papildomų galimybių žaidime, rašė Forbes.ru.

Gauna tikrų pajamų

Kitaip nei daugelis kitų verslo projektų, pristatytų populiariausio pasaulyje socialinio tinklalapio facebook.com platformoje, „Zynga“ žaidimai visada teikia tikrų pajamų. Žiniasklaidos statistiką stebinčios „Developer Analytics“ duomenimis, „Zynga“ yra trijų populiariausių tarp Facebook.com ir Myspace.com vartotojų žaidimų internete kūrėja.

REKLAMA
REKLAMA

Į lyderių trijulę, po žaidimo „Cafe World“, įeina žinomas „FarmVille“, leidžiantis sėti virtualias grūdinių kultūras ir auginti gyvūnus, ir „Mafia Wars“ (jame reikia gauti virtualių ginklų ir nubausti priešus). Tad kur slypi „Zynga“ ir jos įkūrėjo M. Pincuso, interneto verslininko, kompaniją pavadinusio savo buldogo garbei, paslaptis?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svajojo apie fermą

„Visada svajojau apie fermą. O jūs?“ – klausė 45 metų M. Pincusas, miestietis iki kaulų smegenų. Jo tvirtinimu, dauguma žmonių, žaidžiančių „Zynga“ žaidimus, panašūs į jį patį, o jis – visai ne užsispyręs žaidėjas. Kompanijoje, įkurtoje 2007 metais San Franciske, šiandien dirba 530 žmonių (tarp jų ir laisvai samdomi rangovai).

REKLAMA

Kaip reklamą internete „Zynga“ naudoja prekybą virtualiosiomis prekėmis. Pavyzdžiui, galima nusipirkti daržinę už 5,4 JAV dolerio arba sodo nykštuką už 2,4 JAV dolerio. Juos pirkėjai naudoja norėdami pagražinti virtualiąją fermą. M. Pincuso tvirtinimu, šiemet virtualiųjų prekių pardavimas atneš jo kompanijai bent 100 mln. JAV dolerių pelno. Kiek iš tikrųjų jis tikisi užsidirbti – verslininkas neatskleidžia.

REKLAMA

Bus galima pirkti akcijų

Pagal aktyvių naudotojų skaičių „Zynga“ konkurentus – kompanijas „Playfish“ ir „SlashKey“ – paliko toli už nugarų. „Zynga“ pavyko pritraukti 39 mln. JAV dolerių iš tokių investuotojų, kaip „Kleiner Perkins Caufield & Byers“, „Unionm Square Ventures“ ir „Foundry Group“. Kitąmet kompanija žada pasiūlyti laisvai įsigyti savo akcijų daugeliui investuotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaltina plagiatu

„Zynga“ konkurentai apkaltino kompaniją plagijavimu. Dar iki „FarmVille“ pasirodymo kompanija „SlashKey“ sukūrė interneto žaidimą „Farm Town“, o viena kinų kompanija – „Happy Farm“. Žaidimas „Cafe World“ socialiniuose tinkluose pasirodė po to, kai atsirado populiarus žaidimas „Restaurant City“, sukurtas konkurentų firmos „PlayFish“.

REKLAMA

Pastarosios kompanijos valdybos nario Benjamino Holmeso tvirtinimu, „Cafe World“ yra „Restaurant City“ kopija „nuo taškelio iki taškelio“. M. Pincusas atsakydamas teigė, kad kiekvieno žanro žaidimų pristatyta labai daug – nuo virtualiųjų fermų iki naminių gyvūnų auginimo žaidimų, tačiau „Zynga“ kuria populiarius žaidimus remdamasi savo produkcija ir taktinėmis formulėmis.

REKLAMA

Nuo 2009 metų balandžio „Zynga“ pateikė ieškinius 20 konkurentų, kaltindama juos autorinių teisių pažeidimu ir pasikėsinimu į tarptautinį ženklą. Daugelis kompanijų, reaguodamos į ieškinius, apkaltino „Zynga“ tuo, kad įmonė bando įtraukti daugelį mažesnių kompanijų į teismo procesus, kad galėtų jas sunaikinti. Vis dėlto „Zynga“ tvirtina, kad paprasčiausiai stengiasi apsaugoti turtą, o kvietimus į teismą gavo iš esmės tik tos kompanijos, kurios juodojoje rinkoje prekiauja virtualiaisiais „pokerio pinigais“, skirtais žaisti kortomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vagia vieni iš kitų

„Zynga“ valdybos narys ir vienas „Zynga“ socialinio tinklo lynkedin.com įkūrėjų Reidas Hoffmanas tvirtino, kad daugybėje ieškinių, pateiktų kompanijos, kalbama apie rimtus įstatymų pažeidimus, pavyzdžiui, bandymą įsilaužti į „Zynga“ kompiuterių tinklą siekiant pavogti kodus.

REKLAMA

Viename ieškinyje „Zynga“ įtarimus pateikia konkurentei kompanijai „Playdom“, esą ši iš buvusių „Zynga“ darbuotojų išsireikalavo konfidencialios informacijos. M. Pincusas kaltina „Playdom“ taip vadinamosios žaidimų knygos – vidinio „Zynga“ dokumento, kur laikomi naujų žaidimų „eksperimentiniai ingredientai“ – vagyste.

REKLAMA

Atsakydama į „Zynga“ ieškinį, „Playdom“ tvirtina, kad tokie kaltinimai nenustebino. Visiems žinoma „Zynga“ aistra bylinėtis, tačiau „Playdom“ nedomina nei „Zynga“ žaidimų knyga, nei jos „slapti ingredientai“.

Svajonė išsipildė

M. Pincuso žvaigždė sužibo ne teismo salėse. Buvęs vadybos konsultantas, turintis Harvardo universiteto diplomą, M. Pincusas iš buvusių verslo projektų uždirbo krūvą pinigų, tačiau jam taip ir nepavyko įkurti didelės kompanijos. Šį tikslą jis bando pasiekti su „Zynga“, kurią jis rikiuoja į vieną gretą su „Google“, „Facebook“ ir „Amazon“.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmą kartą pergalės skonį versle M. Pinkusas pajuto 1996 metais, kai už 38 mln. JAV dolerių pardavė kompaniją „Freeloader“, užsiimančią automatiniu turinio įkėlimu iš interneto tinklo į kietuosiuos naudotojų diskus.

Po to jis įkūrė tinklapį support.com, kuris prekiavo programomis, skirtomis asmeniniams kompiuteriams. 2000 metais už 60 mln. JAV dolerių buvo parduota dalis šios kompanijos akcijų. Dabar M. Pincusui priklauso 17 proc. Support.com akcijų.

2003 metais M. Pincusas įkūrė Tribe.com – vieną pirmųjų socialinių tinklų, kuriame žmonės galėjo susipažinti ir bendrauti internete realiu laiku. Vis dėlto šis projektas žlugo, mat nesulaukė didelio naudotojų dėmesio.

Auksinė idėja M. Pincusą aplankė tada, kai stulbinamais tempais ėmė plėstis Facebook.com, dabar siejantis 300 mln. aktyvių naudotojų. „Organizuoji kokteilių vakarėlį, surenki kartu visus draugus, – aiškino M. Pincusas, kalbėdamas apie Facebook.com. – Tačiau jiems nėra kuo užsiimti“. Vienas būdų pritraukti naudotojų – pasiūlyti jiems pažaisti su draugais.

FAKTAI:

„Zynga“

Socialinių žaidimų kompanija „Zynga“ veda derybas su potencialiais investuotojais, galinčiais suteikti jai beveik 250 mln. JAV dolerių (650 mln. litų) finansavimą. Tuomet kompanijos vertė šoktelėtų iki 7–9 mlrd. JAV dolerių (18–23 mlrd. litų).

REKLAMA

Kompanija yra sukūrusi tokius populiarius socialinius žaidimus, kaip „FarmVille“ ir „CityVille“, kuriuose žaidėjai moka tikrus pinigus, kad įsigytų virtualiųjų prekių. Šiuo metu socialiniame tinklapyje facebook.com šiuos žaidimus kas mėnesį žaidžia atitinkamai 51 ir 96 mln. naudotojų.

„Zynga“ turi 275 mln. aktyvių žaidėjų, todėl pernai kompanija gavo beveik 400 mln. pelną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų