„Audi“ ir BMW ‒ dvi premium segmentą atstovaujančios kompanijos visame pasaulyje žinomos kaip prabangių, dinamiškų, naujausių technologijų prikimštų modelių gamintojos, jau daugelį metų tarpusavyje varžosi visose srityse: pradedant automobilių kokybe, sportiškumu, patrauklumu ir baigiant konkurentus pašiepiančiomis reklamomis. Balsas.lt nusprendė imtis nelengvos užduoties ir dar kartą „suremti nugaromis“ šiuo du automobilių gamintojus.
Nuodugnių įvaizdžio tyrimų nėra
Kaip teigė viešųjų ryšių srityje dirbantis buvęs ilgametis automobilių žurnalistas, su markių įvaizdžiu susijusių tyrimų Lietuvoje pastaraisiais metais atlikta nebuvo. Taip pat, anot automobilisto, Lietuvoje abiejų prekės ženklų įvaizdis bus šiek tiek skirtingas. „BMW jis būtų daugiau mažiau toks, kaip ir turi būti – agresyvesnio, sportiškesnio automobilio reputacija, skirto jaunesniam vartotojui. Ir jis toks pat visame pasaulyje, išskyrus galbūt Ameriką, kur BMW automobilius, ypatingai mažesnius, vairuoja moterys.
Audi A3 Sportback (nuotr. Gamintojo)
Lietuvoje principas toks pat, tik kad dauguma važinėja su senais BMW automobiliais. Jei turėtų pinigų, dauguma jų važinėtų naujais tos pačios markės modeliais. Ir darytų tą patį – lakstytų gatvėmis, “degintų" padangas.
Kalbant apie „Audi“, problema tokia, kad Lietuvoje šios markės įvaizdis šiek tiek kitoks ‒ jais važinėja ir vyresnio amžiaus žmonių, todėl automobilis tapęs universaliu. O žiūrint plačiau, kad ir Vokietijoje jis nėra toks“, ‒ komentavo jis.
Anot žurnalisto, „Audi“ siūlo ne tokį iššaukiantį, racionalesnį sprendimą ir akcentuoja techninę pažangą. „Aišku, Lietuvoje tai negalioja, nes dominuoja seni automobiliai, o iš principo, senas „Audi“ modelis niekuo nesiskiria nuo seno „Volkswagen“ ar senos „Toyota“ – juos žmonės perka tam, kad turėtų kuo važiuoti.
Kalbant apie naujų automobilių pirkėjus, specifika dar įdomesnė, nes prabangių modelių pirkėjų labai nedaug, todėl kažkokias išvadas padaryti labai sunku. Nominaliai paėmus, didžiausių modelių pirkėjai visi labai panašūs ‒ nesvarbu, tai būtų „Audi“, BMW ar „Mercedes“. Dažniausiai tai kokios nors sėkmingai dirbančios įmonės vadovai, kurie patys jų neperka – prabangus modelis yra firmos reprezentacinis automobilis“, ‒ kalbėjo viešųjų ryšių specialistas.
BMW įvaizdis – pernelyg iššaukiantis?
Ilgamečio automobilių žurnalisto teigimu, įmonės mieliau renkasi „Audi“ modelius. „Kalbant apie mažesnius modelius, tokius kaip „Audi A6“ ar A4, galima pasakyti, kad įmonės beveik niekada neperka tokio pat dydžio BMW. Ypatingai Vakarų Euripoje pastarasis laikomas sportišku, pernelyg į akis krentančiu automobiliu. Tuo tarpu „Audi“ pripažįstamas kaip firmos automobilis – labai daug kompanijų vadovų, taip pat pat ir vadybininkų ar kitų specialistų važinėja šios markės modeliais. BMW šioje srityje gerokai mažiau“, ‒ sakė jis.
Dailininko Ken Done papuoštas BMW M3 (E30) (nuotr. Gamintojo)
Anot žurnalisto, BMW ne visur turi tokį pat chuliganišką įvaizdį. „Pavyzdžiui, JAV BMW daugiau vairuoja moterys, kadangi amerikiečiui vyrui tiek 3-ios, tiek 5-os serijos automobiliai yra per maži. Iš tiesų, ir ten yra tas chuliganiškumas, kadangi BMW žinoma kaip sportiška markė. Europoje artimiausias prekės ženklas pagal įvaizdį yra „Alfa-Romeo“. Tik itališki automobiliais rafinuotesni“, ‒ svarstė jis.
BMW M1 kėbulinių automobilių lenktynėse (nuotr. Gamintojo)
Audi Sport Quattro S1 (nuotr. Gamintojo)
Anot automobilisto, BMW sportiškumas vienu iš svarbiausių markės bruožu tapo aštuntojo dešimtmečio viduryje. „Tada bavarai pradėjo dalyvauti žiedinėse lenktynėse ir darė tai labai sėkmingai. Tai buvo laikas, kuomet kėbulinių automobilių lenktynės buvo populiaresnės už „Formulę 1“, o, kadangi BMW sekėsi labai gerai, iš to ir atsirado toks sportinis įvaizdis. „Audi“ tuo metu lenktyniavo ralyje, o tuo metu tai buvo jau „nueinantis“ sportas. Apskritai, Vokietijoje ralis niekada nebuvo labai populiarus, todėl ir „Audi“ įvaizdis formavosi šiek tiek kitoks“, ‒ kalbėjo specialistas.
Ištikimų prekės ženklui žmonių mažėja
Automobilistas atkreipė dėmesį į tai, kad abiejų kompanijų strategija laikui bėgant keitėsi. „Galime pažiūrėti, ką jie gamino prieš penkiolika metų ir ką jie gamina dabar. „Audi“ gama buvo labai siaura – joje dominavo sedanai, pasitaikė vienas kitas universalas. Kupė modeliai buvo „ekskliuzyvas“. Dabar tokių modelių jau yra skirtingų dydžių, skirtų patenkinti įvairiausius poreikius. Pats prekės ženklas yra labai smarkiai išskaidytas ir tik labai priekabūs žmonės vis dar žiūri į tą ženkliuką.
Šiais laikais daugelis klientų daugiau dėmesio kreipia į smulkesnį skaidymą – tarkime, vienoks įvaizdis bus „Audi A4 Avant“ arba A2 ir visai kitoks, R8 ar RS6. Prieraišumas ir prekės ženklo tradicijų laikymasis šiuolaikinėje visuomenėje yra gerokai mažiau paplitę nei anksčiau. Žmonių, kurie vertina tą gryną kokybę, taip pat mažėja, jų likę tik savotiški rezervatai ir tai jaučiama visų prabangos prekių srityse“, ‒ pabrėžė jis.
„Audi“ ir BMW reklamų karai JAV (nuotr. fun.marinov.net)
Plačiai žiniasklaidoje nuskambėjęs „Audi“ ir BMW reklamų karas, anot specialisto, daugiausiai vyksta JAV, kur leidžiama lyginamoji reklama. „Plačiai nuskambėjo reklaminės kampanijos, kuriose gamintojai sveikino vieni kitus. Ta priešprieša visuomet egzistavo, ji nėra nauja“, ‒ sakė jis.
Eksplotacija ir remontas – vienodai brangu
Automobilių remontu ir techniniu aptarnavimu užsiimančių bendrovių atstovų teigimu, praktiškai neįmanoma apibendrinti gedimų, būdingų vienai ar kitai markei ‒ reikia kalbėti apie konkrečius modelius. „Kemi“ autoservisų tinklo vadovo Juliaus Jočio teigimu, viskas priklauso nuo to, kaip konkretus automobilis prižiūrėtas ir eksplotuotas.
Kaip Balsas.lt pasakojo autoservisų atstovai, daugiausiai į didesnius autoservisus važiuoja nuo 5 iki 10 metų senumo automobiliai. Naujesniems dažniausiai dar galima pasinaudoti garantiniu aptarnavimu, o senesnių savininkai renkasi „garažiukus“ ir pažįstamus.
BMW 3-serija (E46) (nuotr. Gamintojo)
„Tanagra“ autoserviso meistras-priėmėjas Marijanas Gazizovas paprašė įvardinti konkrečius modelius ir komplektacijas. „Pavyzdžiui, 3-serijos BMW su E46 kėbulu ir 3,0 l dyzeliniu varikliu yra itin daug investicijų reikalaujantis automobilis. Remontas ir aptarnavimas yra labai brangus. Modeliui gamintojo specifikacijoje numatytos žemo profilio padangos, o kai pakaboje prasidės barškėjimas, remontui galima ruošti 2-3 tūkst. litų“, ‒ pažymėjo jis.
Audi A6 Avant (C4) (nuotr. Gamintojo)
Panašios problemos, anot meistro, aptinkamos ir „Audi“ pusėje. „A4 su dideseniais 2,5 l darbo tūrio dyzeliniais motorais turi problemų dėl kurio siurblių, kitų variklio detalių. Pakabos remontas taip pat brangus. Pasirinkti tokie modeliai labai vienodi – eksploatacijos ir remonto išlaidos abiems labai didelės. Sunku būtų surasti ir geros būklės automobilį – beveik visi jie neprižiūrėti ir prašo didelių investicijų“, ‒ teigė M. Gazizovas.
Servisų specialistai vienbalsiai patarė vengti ir senųjų BMW 2,5 l darbo tūrio dyzelinių motorų ir rinktis naujesnius 2,0 l arba 3,0 l variklius.
Meistro pasiūlymas – „Volvo“
Panaši situacija, anot M. Gazizovo, ir lyginant didesnius modelius. Meistras taip pat pažymėjo, kad, kuo naujesnis ir brangesnis automobilis perkamas, tuo daugiau kainuoja ir jo eksploatacija. „Galbūt tik rečiau važiuosite į servisą nei turėdami paprastą, seną automobilį, tačiau kiekvienas apsilankymas atsieis didesnę sumą“, ‒ teigė jis.
Išskirti „Audi“ ar BMW pranašumą eksploatacijos išlaidų atžvilgiu, anot M. Gazizovo, praktiškai neįmanoma. Paklaustas apie tai, kuriuos šių dviejų markių modelius rekomenduotų, meistras patarė rinktis „Volvo“. „Audi“ ir BMW remonto darbų sudėtingumo laipsnis, anot J. Jočio, taip pat panašus. „Priklauso nuo modelio, metų ir konkretaus gedimo. Šiaip kažkokios specifikos vienai ar kitai markei neišskirčiau. Yra vietų, kuriose stringa BMW remonto darbai, yra kur „Audi“, ‒ komentavo jis.
Silpnoji „Audi“ vieta – pakabos
Kaip silpniausias populiariausių šiuo metu „Audi A4" ir A6 modelių vietą J. Jočys nurodė pakabą. „Iki 2001 m. gamybos modelių silpni pakabos elementai, kurių detalės brangios, o ir darbai nėra pigūs. Tokie, kaip aliuminio pakabos svirtys ir pan. Po 2001 m. šių modelių pakabos buvo pastiprintos“, ‒ teigė vadovas.
Audi A4 (B5) (nuotr. Gamintojo)
Vienas iš mėgstamiausių šalyje „Audi“ 2,5 l turbodyzelinis motoras, anot J. Jočio, taip pat turi savas problemas. „Po didesnio kilometražo šiems varikliams išdyla dujų skirstymo velenai. Savaime suprantama, tokiu atveju remontas bus itin brangus“, ‒ pabrėžė jis.
Ypatingą dėmesį „Kemi“ vadovas patarė atkreipti į automatines pavarų dėžes. J. Jočio teigimu, „Audi A4“ ir A6, taip pat ir 5-serijos BMW bei X5 automatinės pavarų dėžės nėra patvarios, jos reikalauja pastovios priežiūros, o įvykus gedimui – didelių išlaidų.
Pneumatinės pakabos reikalaja ypatingo dėmesio
Paklaustas apie tai, ar yra kokie nors sudėtingi specifiniai mazgai, į kuriuos „Audi“ ir BMW pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį, J. Jočys nurodė pneumatines pakabas. „Audi Allroad“ esminis skirtumas nuo stardartinio A6 modelio yra pneumatinė pakaba. Ji gali pareikalauti itin didelių investicijų.
BMW 5-serija (E39) (nuotr. Gamintojo)
Eksploatuojant 5-serijos BMW taip pat reikia žinoti pneunatinės pakabos niuansus, o atsiradus bildesiui rinktis patikimą autoservisą. Profesionalai gedimus nustatys greitai, o eilinis servisas jo gali net nepastabėti“, ‒ tvirtino jis.
Originalių detalių kainos – analogiškos
Originalių detalių kainos abiejų markių automobiliams, anot J. Jočio yra panašios, o konkrečios sumos priklauso nuo modelio klasės. „Kuo prabangesnis automobilis, tuo didesnės bus originalių detalių kainos. Tiesa, tai aktualu tik garantiniams automobiliams, o 5-10 metų senumo technikai, tiek „Audi“, tiek ir BMW pirkti originalias detales ir permokėti dvigubai ar daugiau neapsimoka.
Jų kokybė nesiskiria nuo „neoriginalių“, todėl, kad 10 m. senumo automobiliams skirtos detalės iš daugumos žinomų pasaulyje gamyklų dažniausiai išvažiuoja ant to paties konvejerio kaip originalios, tik yra kitaip žymimos ir su kitomis etiketėmis pasiekia vartotojus. Aišku, aš nekalbu apie kiniškas detales, kurias daugiausiai perka 20 metų ir dar senesnių automobilių savininkai“, ‒ kalbėjo „Kemi“ vadovas.
Įvertinti automobilį ir savo porekius
Galvojantiems apie „Audi“ ar BMW įsigijimą J. Jočys patarė visų pirma dėmesį atkreipti į automobilio techninę būklę, ridą, gamybos metus, taip pat paskaityti forumuose apie dažniausiai pasitaikančias pasirinkto modelio „ligas“. „Abi šios markės Lietuvoje labai populiarios, todėl dėl remonto darbų ar detalių problemų tikrai neturėtų kilti. Manau, verta rinktis tą automobilį, kuris jums labiau patinka.
Tiesa, verta atsižvelgti į esminį skirtumą – neskaitant 4x4 tipo modelių, BMW automobiliai daugiausiai varomi galine ašimi, o „Audi“ priekine, todėl renkantis vieną iš šių markių reika įvertinti ir savo vairavimo patirtį, per metus įveikiama kilometražą, kelius kuriais daugiausiai važinėjate. Taip pat nepamiršti pomėgių ir kitų niuansų, kurie gali lemti galutinį pasirinkimą“, ‒ sakė jis.
„Kiekybinis“ pranašumas – „Audi“ pusėje
Įliustruojant abiejų markių populiarumą Lietuvoje skaičiais, akivaizdų pranašumą turi „Audi“. „Regitros“ duomenimis, per pirmąjį 2011 m. pusmetį Lietuvoje maždaug 26 tūkst. kartų keičiantis jų valdytojui buvo perregistruoti kartus „Audi“ markės automobiliai, o BMW markės automobiliai buvo perregistruoti beveik 15 tūkst. kartų.