Instruktoriai – savo srities specialistai
„Vairuotojai pataria vairuotojams“ – taip būtų galima paprastai ir elementariai apibūdinti „Audi Sport Driving Academy“ koncepciją. Užtenka pažvelgti į tik ką įkurtos akademijos instruktorius ir iškart supranti, jog kiekvienas iš jų turi milžinišką patirties bagažą ir gali pasigirti vairavimo įgūdžiais, apie kuriuos daugelis galėtų tik pasvajoti.
Pagrindiniu smuiku šioje akademijoje groja Vytautas Švedas, Audrius, Jonas ir Ignas Gelžiniai. Jeigu atpažįstate šių žmonių pavardes, o mes manome, jog Jūs šiuos žmonės žinote, vargu, ar mums reikėtų leistis į kiekvieno instruktoriaus pristatymą, nes visų specialistų nugalėtojų taurės iš įvairiausių autosporto varžybų netilptų į Jūsų miegamąjį.
Šios programos iniciatoriai – „Autojuta“ kolektyvas, pristatydami naująjį projektą atskleidė ir pagrindinį vairavimo akademijos tikslą ir planus. „Audi Sport“ vairavimo akademijos projekto autoriai planuoja tokio tipo renginius organizuoti ne tik „Nemuno žiede“, bet ir kitose lenktynių trasose: Latvijos „Biķernieki“ ir Estijos „Auto24Ring“. Nepriklausomai nuo vietos, kurioje vyks vairavimo akademija, bet kuris dalyvis galės išbandyti „Audi RS3“ ir „Audi RS4“ modelius, o vėliau ir kitus „Audi“ šeimos automobilius.
Įgūdžių tobulinimas – pirmiausia, pramogos – vėliau
Visi puikiai žinome, jog lenktynių trasa yra pati idealiausia vieta išlipti iš tramdomųjų marškinių ir ... atsipalaiduoti? Jeigu įsivaizduojate, jog vairavimo akademijoje turėsite visišką laisvę spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno, iš dalies Jūs būsite teisūs. Spausti akceleratoriaus pedalą instruktoriai Jums leis, bet tik su sąlyga, jog žinote, kaip, kada ir kur reikia jį spausti. Jeigu to nežinote, tuomet akademijoje dirbančių lenktynininkų patarimai Jums padės suprasti kokią didžiulę įtaką turi Jūsų – vairuotojo – veiksmai, ypač kritinėje situacijoje.
Į vairavimo akademiją reikia žiūrėti ne į kaip progą smagiai palakstyti lenktynių trasoje, o kaip į progą patobulinti savo vairavimo įgūdžius. Tai yra pagrindinis šios ir kitų vairavimo akademijų tikslas.
Reikės perlipti per save
Mūsų viešnagės metu „Audi Sport Driving Academy“ organizatoriai parengė kelias skirtingas, bet tuo pačiu panašias užduotis, kurias turėjo įveikti visi.
Mūsų pirmoji užduotis – „Nemuno žiedo“ trajektorijų supratimas. Tai kiekvieno akademijos dalyvio paruošimas sekančiai užduočiai – įveikti „Nemuno žiedo“ trasą greitu, bet saugiu tempu.
Pirmoji užduotis buvo padalinta į dvi dalis: nuo „Nemuno žiedo“ antrojo posūkio link Ąžuolo iki Šakių posūkio ir atgal, ir nuo nuo Šakių posūkio iki „Nemuno žiedo“ tiesiosios. Šis pratimas į dvi dalis buvo padalintas dėl to, jog tam tikras atkarpas galėtume įveikti po kelis kartus ir, stebėdami priekyje važiuojantį instruktorių, suprastume kaip reikia įvažiuoti ir išvažiuoti iš posūkio. Šie veiksniai yra be galo svarbūs, nes pernelyg didelis greitis ar makalavimas vairu gali priversti automobilį palikti trasą, o tai „Nemuno žiede“ nėra labai malonu.
Antroji užduotis – „Audi Sport Driving Academy“ specialistų patobulintas „Briedžio testas“. Kaip ir daugelis „briedžio testų“, taip ir ši rungtis prasideda nuo akceleracijos iki tam tikro taško, kuriame staigiai keičiate automobilio važiavimo kryptį. Šis testas nuo tradicinių „briedžio testų“ skiriasi tuo, jog tiesiosios gale stovėjo mažytis greičio indikatorius bei rodyklė, užsideganti prieš pat pasiekiant stabdymo tašką, ir nurodanti, į kurią pusę privalo pasukti vairuotojas: kairę ar dešinę.
Užduoties eiga: akceleruojame, stengdamiesi įsibėgėti iki kuo didesnio, tačiau vis dar saugaus greičio, pasiekiame stabdymo ir važiavimo krypties keitimo tašką, pasižiūrime, kurioje pusėje užsidega indikatorius ir pasukę į kairę arba į dešinę bandome sustabdyti automobilį.
Važiuojant 50 ar 60 km/val. greičiu tai nėra labai sudėtingas uždavinys. Instruktoriai nuolatos skatino pasiekti bent jau 70 ar 80 km/val. greitį, jog galėtume pradėti lipti iš savo komforto zonos, o tai nėra lengva, nes visuomet norisi stabdyti anksčiau, o ne paskutinę akimirką, prieš pat važiavimo krypties keitimo tašką.
Kiekvienas iš mūsų gavome po keturis bandymus, per kuriuos bandėme pasiekti kuo didesnį greitį ir užsiauginti kuo didesnius... na patys žinote ką. Prietaisų skyde dažniausiai degdavo 70 - 80 km/val. greičio rodikliai. Patys drąsiausi sugebėdavo pasiekti ir 85 km/val. ribą, tačiau nė vienam nepavyko priartėti prie tą dieną užfiksuoto rekordo – 104 km/val.
Trečioji ir ketvirtoji užduotys – greituminis slalomas, kuriame instruktoriai gali pasižiūrėti kaip dirba Jūsų reakcija bei sugebėjimas valdyti automobilį greitai besikeičiančiose situacijose. Pirmoji slalomo trasa – pakankamai greita, reikalaujanti žvitrios reakcijos ir nuolatinio susikaupimo palaikant stabilų greitį, jog trasą įveiktumėte per maždaug 30 sekundžių. Tuo tarpu mūsų grupės vidurkis siekė 26 - 27 sekundes.
Antroji slalomo trasa – ne tokia greita, bet reikalaujanti sugebėjimo tinkamai dozuoti akceleratoriaus pedalą ir nepriekaištingai dirbti rankomis sukiojant vairą. Įsibėgėjimo distancija trumpa, posūkio kampai aštresni, tad turit sunkesnę koją galima labai greitai priversti slysti priekinę „Audi RS3“ dalį. Jeigu nesugebėsite perdegti, būsite maloniai nustebinti „Audi RS3“ miklumu ir draugiškumu vairuotojui. Norint važiuoti greitai, automobilis nereikalauja milžiniškų pastangų, nes kiekvienas komponentas ir visos sistemos buvo sukalibruotos taip, jog už vairo sėdintis žmogus turėtų labai, labai stipriai pasistengti, jog išvestų „RS3“ iš savo komforto zonos ribų.
Ir paskutinioji užduotis – „Nemuno žiedo“ lenktynių trasos įveikimas sėdint už „Audi RS4“ automobilio vairo. Iškart reikėtų pridurti, jog leidimas išvažiuoti į trasą nesuteikia progos pradėti lenktynių, nes kiekvienas „RS4“ vairuotojas neturi teisės lenkti kito dalyvio, privalo laikytis saugaus atstumo ir svarbiausia – nesielgti chuliganiškai, tad kaip greitai ir sparčiai pravažiuosite „Nemuno žiedą“ priklauso ne tik nuo Jūsų, bet ir nuo Jūsų grupėje esančių vairuotojų. Mūsų grupėje buvę vairuotojai leido keturis „Nemuno žiedo“ ratus įveikti pakankamai sparčiai, neperlipant automobilio sukibimo su kelio danga ribos.
„Audi RS4“ lenktynių trasoje sužibėjo pačiomis gražiausiomis spalvomis. Didžiausią įspūdį kelia ne automobilio eksterjeras, variklio skleidžiamas garsas ar stulbinanti akceleracija, o tai, kaip lengvai automobilis įveikia greitus posūkius ir kaip staigiai gali keisti važiavimo trajektoriją. Jeigu anksčiau „Audi RS“ modeliai buvo kritikuojami dėl pernelyg sunkios priekinės dalies, naujos kartos „RS4“ modelyje šios problemos nėra.
Mėgėjams ar profesionalams?
Kad ir kaip banaliai tai skambėtų, tačiau esu įsitikinęs, jog tokio tipo vairavimo akademijos gali būti tinkamos ne tik mėgėjams, bet ir profesionalams. Visų pirma – mėgėjai, žmonės norintys patobulinti savo vairavimo įgūdžius turės milžinišką žaidimų aikštelę ir tituluočiausius lenktynininkus pašonėje, kurie padės suprasti, kur darote klaidas, kur galite pagreitėti ir kaip galite tapti geresniais vairuotojais. Tuo tarpu profesionalai, net ir puikiai žinodami kiekvieną „Nemuno žiedo“ trasos milimetrą, visada privalo tobulinti vairavimo įgūdžius, o tai daryti sėdint už „Audi RS3“ arba „Audi RS4“ vairo yra be galo malonu.