„Volkswagen Group“ yra vienas didžiausių automobilių gamintojų ir darbdavių Europoje. Nuo „Volkswagen Group“ gerbūvio priklauso milijonai žmonių, kurie prie bendrovės sėkmės prisideda įvairiausiais būdais.
Vis dėlto, iki šiol stabilumą demonstravusi kompanija šiuo metu yra gilioje krizėje, kuri verčia ieškoti įvairiausių priemonių, galinčių sumažinti išlaidas. Šiandien oficialiai žinoma, jog „Volkswagen Group“ privalo sukurti priemones, kurios padėtų sutaupyti iki 10 mlrd. eurų.
Ši kaštų taupymo programa apima daugelį sričių. Pradedant automobilių kūrimą, gamybą, administraciją bei žmones, kurie tuos automobilius gamina.
„Volkswagen Group“ vadovybė paskelbė planuojanti nutraukti didžiąją dalį sutarčių su profsąjungomis, kuriomis buvo garantuotas darbo vietų išsaugojimas iki dešimtmečio pabaigos. Taip pat norima uždaryti dvi gamyklas Vokietijoje. Atsižvelgiant į „Volkswagen Group“ indelį į Vokietijos ekonomiką – tai precendento neturintis įvykis.
Pagal sumanymą, norima uždarytas gamyklas Dresdene ir Osnabriuke, kur vyksta elektrinių modelių gamyba, tačiau taip pat užsimenama ir apie kitas gamyklas Chemnice, Kaselyje ir Zalcgiteryje.
Natūralu, jog tokie drastiškiems sprendimams nepritaria darbuotojai ir juos vienijanti profsąjunga. Jos atstovai tikina, jog vadovybei ignoruojant prašymus sėsti prie derybų stalo jau šių metų gruodį bus surengtas masinis darbuotojų streikas, kuriame planuoja dalyvauti 500 000 darbuotojų.
„Volkswagen Group“ planuoja uždaryti ne tik Vokietijoje esančias gamyklas. Tikėtina, jog darbo neteks „Audi“ gamyklos darbuotojai Belgijoje, kurie gamina elektrinius „Q8 e-Tron“ visureigius. Kadangi gamykla jau kurį laiką dirba ne pilnu pajėgumu, „Audi“ turi daugiau negu pakankamai priežasčių ją uždaryti.
Gamyklos darbuotojai praėjusį penktadienį surengė nesėkmingas derybas su vadovybe, po kurių darbuotojai pasirinko visiems priimtiną protesto formą – jie tiesiog neatvyko į darbą. Vis dėlto, kitiems gamyklos darbuotojams užvirė kraujas.
Naujienų portalas „VTM Nieuws“ pranešė, jog darbuotojai pasisavino dalį jau pagamintų arba nebaigtų gaminti automobilių raktelius. Manoma, jog gamyklos darbuotojai pasisavino 200-300 automobilių raktelių komplektų. Jeigu dar to nebūtų gana – protestuojantys darbuotojai teigia, jog jie nepaliks gamyklos iki tol, kol negaus informacijos apie jos ateitį.
Šiuo metu Briuselyje esančioje gamykloje dirba daugiau kaip 3 000 žmonių. Jeigu „Audi“ nesugebės rasti šios gamyklos pirkėjo, jau spalio mėnesį darbo gali netekti apie 1 500 darbuotojų, o kitais metais tikimasi atleisti dar daugiau nei 1 000 darbuotojų.
Nepaisant darbuotojų spaudimo, „Audi“ tokiai protesto formai nepasiduoda. Pranešama, jog bendrovė bandė iš gamyklos išvežti raktelių neturinčius automobilius.
„Mes norime, jog dialogas tarp mūsų vyktų taikiai. Jeigu vadovybė nori išvežti automobilius, mes negalime užtikrinti saugumo ir rimties. Tai yra gėdina ir apmaudu“, – sakė profesinės sąjungos vadovas Janas Baetensas.