Birželio 25-30 dienomis šių metų Europos kultūros sostinės Stavangerio kvietimu šiame Norvegijos mieste vieši teatras „Atviras ratas“. Gastrolių metu Stavangerio šiuolaikinio meno centre „Tou Scene“ tris dienas bus rodomas populiariausias teatro spektaklis – autobiografinės improvizacijos „Atviras ratas“.
Stavangeris šiais metais drauge su Liverpuliu yra Europos kultūros sostinė. Savo idėją ir kultūros sostinės viziją pristatantis kaip atvirą uostą, Stavangeris yra atviras naujoms kūrybinėms mintims ir kultūrinei raiškai. Turbūt simboliška, kad būtent ši kultūros sostinė, šis „atviras uostas“ kviečiasi „Atvirą ratą“, vieną iš žymiausių jaunųjų Lietuvos teatrų, kuris, kaip laivas, laisvai, dažnai ir atvirai plaukioja ne tik Lietuvos, bet ir Europos teatro vandenyse.
Stavangerio žiūrovų susitikimas su „Atviru ratu“ bus dar viena ir šiek tiek kitokia pažintis su Lietuvos teatru. Stavangerio teatro mylėtojai jau žino ir pažįsta režisierių Oskarą Koršunovą (šiuo metu ten repetuojantį Jono Fossės misteriją ir planuojantį pasaulinę W. Shakespeare‘o „Hamleto“ premjerą), o „Atviro rato“ gastrolių metu jie galės susipažinti su ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų populiarėjančia autobiografinio teatro laboratorija.
Autobiografinės improvizacijos „Atviras ratas“ atsirado iš atvirų pokalbių patirties, kai ratu susėdę aktoriai dalijasi savo gyvenimo istorijomis, išgyvenimais, pastebėjimais apie kitus žmones ir juos supantį pasaulį. „Atviras ratas“ grindžiamas improvizacija, spontanišku impulsu, naujo santykio su žiūrovu ieškojimu, kaita, atsinaujinimu, modifikacija, interakcija ir netikėtumu, pasitelkiant aktualias moderniąsias priemones. Pasak režisieriaus Aido Giniočio, „Atviro rato” credo – bendravimas su žiūrovu ne nuo scenos pakylos, o akis į akį“. 2005 metais autobiografinės improvizacijos „Atviras ratas” buvo apdovanotos Auksiniu scenos kryžiumi kaip geriausias spektaklis jaunimui. Spektaklis Stavangeryje bus vaidinamas anglų kalba.
Tikimasi, kad ši kelionė, ypač artėjant 2009 metams, kuomet Vilnius perims Europos kultūros sostinės vardą, leis ne tik pristatyti Lietuvos teatrą, bet ir pamatyti bei suprasti, ką ir kaip reiškia būti Europos kultūros sostine.