Avarijas sukelia jauni vairuotojai
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, vienais pagrindinių avarijų sukėlėjų tampa jaunuoliai.
Pasak specialisto, vertinant pagal vairuotojų amžių, dažniausiai į avarijas patenka 18–25 metų jaunuoliai. „Vairuotojai iki 25 metų 2015–2016 sukėlė 12 proc. eismo įvykių – daugiau nei bet kokia kita grupė“, – sako A. Žiukelis.
Vokiški automobiliai išlieka populiariausi
Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, šiuo metu Lietuvoje daugiausiai registruota vokiškų automobilių, tad juos vairuojantys gyventojai dažniausiai patenka į eismo įvykius. „Žemiau sąraše rikiuojasi japoniški ir prancūziški automobiliai – jų vairuotojai rečiau patenka į avarijas“, – sako specialistas.
Andriaus Žiukelio teigimu, mėgstamiausi automobiliai Lietuvoje – vokiški. „Taip jau istoriškai susiklostė, kad populiariausios automobilių markės Lietuvoje yra „Volkswagen“, „Audi“ ir „Opel“, tačiau mūsų dviejų metų duomenys rodo, jog dažniausiai į eismo įvykius patenka „BMW“ markės automobilių vairuotojai, tada rikiuojasi „Toyota“ ir „Mercedes“ automobilių savininkai“, – sako specialistas.
Kritiškas savo galimybių vertinimas gali padėti išvengti avarijų
Kasdien šalies keliuose įvyksta dešimtys avarijų. A. Žiukelio teigimu, absoliuti dauguma eismo nelaimių įvyksta dėl įvažiavimo į priekyje esantį automobilį, kai imama pavojingai manevruoti nesilaikant saugaus atstumo.
Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo teigimu, dažnai pasitaikanti eismo įvykių aplinkybė – sustojimas prieš perėją: „Mūsų duomenys rodo, kad itin dažnas transporto priemonių apgadinimas vienai iš jų sustojus praleisti pėsčiųjų, o kitai nespėjus sustabdyti ir atsitrenkus į pirmosios galą“, – sako R. Bieliauskas
„Kita didelė dalis įvykių įvyksta dėl neatsargaus manevravimo kur nors parkuojantis ar išvažiuojant iš parkavimo vietos, keičiant važiavimo juostas. Taigi reikėtų kritiškiau vertinti savo gebėjimus bei automobilio matmenis manevruojant aikštelėse“, – sako ekspertas.
Tokiu atveju žala atlyginama, bet dėl kvailos, beprasmiškos klaidos žmonės ilgam praranda mašiną, gaišta laiką ir nervus, rūpindamiesi jų tvarkymu. „Retais atvejais po smūgio į galą nesuvaldyta transporto priemonė išvažiuoja į priešpriešinio eismo juostą ir gali susidurti su kitu automobiliu. Tokios situacijos yra be galo pavojingos, nes gali būti ir sužeistų ar žuvusių“, – sako A. Žiukelis.
Ekspertui pritaria ir R. Bieliauskas, jog viena dažniausiai pasitaikančių priežasčių – rikiavimasis į kitą eismo juostą. Tai daroma neatsargiai, išsiblaškius, nepasivarginus žvilgtelėti į galinio vaizdo veidrodėlį ar šoninius veidrodėlius. „Stinga ir vairavimo kultūros besirikiuojantiems eismo dalyviams arba patiems agresyviai užlendant prieš kitą automobilį“ , – teigia R. Bieliauskas. Patarimai, padėsiantys išvengti eismo įvykių „Susidūrimų padeda išvengti paprasčiausias kelio užleidimas. Jeigu matote, kad už jūsų esančio automobilio vairuotojas pavojingai manevruoja ir nesaugiai priartėja, sulėtinkite greitį, įjunkite avarines šviesas ir pasitraukite dešiniau, kad jus būtų galima aplenkti. Jeigu kitas automobilis lėtėja kartu su jumis, traukitės į kelkraštį ir skambinkite bendruoju pagalbos numeriu, bet paprastai pakanka pasitraukti“, – sako A. Žiukelis.
Anot Raimondo Bieliausko, pagrindiniai saugaus vairavimo patarimai yra keli: laikytis Kelių eismo taisyklių, rinktis saugų greitį ir vairuoti susikaupus.
„Net ir turint didelę patirtį, svarbu išlaikyti dėmesį ir matyti, kas vyksta aplink, laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio, stebėti kelio ženklus ir kitų eismo dalyvių manevrus, o artėjant pėsčiųjų perėjai sumažinti greitį. Ypač atsargūs vairuotojai turėtų būti pėsčiųjų zonose, šalia mokyklų ir vaikų darželių“, – teigia R. Bieliauskas.