Į portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Toma (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma). Užsisakius kėdę iš internetinio prekybos centro varle.lt, jai prekės nebuvo leista grąžinti.
Neleido grąžinti prekės
Moteris teigė, kad ji neturėjo galimybės prekės patikrinti fizinėje parduotuvėje, o užsisakius internetu į namus, jai buvo atvežtas didelis kiekis detalių.
„Rašau norėdama įspėti kitus pirkėjus, apsipirkinėjančius internetinėse parduotuvėse. Tikrai ir pati dažnai tą darau, tai tikrai patogu, bet su tokia situacija susidūriau pirmą kartą. Kaip žinia, šiuo metu vis dar nemažai yra dirbančių iš namų, tarp jų ir aš. Tuo tikslu nusprendžiau įsigyti naują ergonomišką ofiso kėdę į namus. Išnaršiusi visas interneto platybes, pasidomėjus visokiais privalumais trūkumais, prisiskaičiusi pardavėjų informacijos kuom jų parduodama prekė ypatinga, nusprendžiau kėdę įsigyti iš bent jau man gerai žinomos internetinės parduotuvės varle.lt“, – pasakojo Toma.
Ji pabrėžė, kad iš gautų detalių nebuvo įmanoma nuspręsti, ar prekė bus tinkama, todėl jai neliko nieko kito kaip kėdę sumontuoti savo rankomis.
„Esu ir anksčiau naudojusis šios parduotuvės paslaugomis, viskas buvo gerai. Užsakiau kėdę, sumokėjau beveik 200 eurų ir laukiu savo užsakymo. Už siuntos pristatymą sumokėjau dar papildomai. Atvyksta mano užsakymas supakuotas dėžėje. Išpakuoju, reikia pačiai susimontuoti. O kaip kitaip man įvertinti ar gavau tą prekę kurią užsakiau, ar yra visos reikiamos detalės, ar prekės išvaizda ir aprašymas atitinka tai, ką gavau, ir ar apskritai daiktas yra toks, kokio noriu. Turbūt kito būdo įvertinti nelabai ir yra, nes tiesiog užmetus akį į detalių kratinį dėžėje, to nesuprasiu“, – kalbėjo skaitytoja.
Pamačiusi, kad kėdė jai nėra tinkama, skaitytoja bandė grąžinti prekę pardavėjui, tačiau išgirdo, kad išpakavimo metu prekė galėjo būti pažeista.
„Taip pat, čia svarbu pažymėti, kad pardavėjas nesudaro sąlygų prieš perkant, prekę įsivertinti gyvai. Ir ką jūs sau galvojat, pasėdėjus gal pusvalandį suprantu, kad ant šios kėdės sėdėti neįmanoma, pradėjo beprotiškai skaudėti nugarą, aukštis kėdės netinkamas o daugiau jo pasireguliuoti galimybės nėra.
Grįžtu ant savo senosios taburetės ir sėkmingai dirbu toliau, prabangų pirkinį padėjus į šalį. Suprantu, kad daugiau ant jos tikrai nesėsiu. Parašau į varle.lt, kad noriu grąžinti įsigytą prekę, o pasirodo, kad pati kalta, jog gavus prekę ją pati sumontavau, nes kėdės sumontavimas yra tolygus jos panaudojimui ir prekės nebeatitikimui prekinei išvaizdai“, – skundėsi Toma.
Įvykus kivirčui pirkėja susidūrė ir su nemaloniu bendravimu, ji teigė, kad parduotuvės atstovai nepasiūlė alternatyvų situacijai spręsti.
„Na, tarkim, pagal įstatymą pardavėjas neprivalo priimti šios prekės atgal (dėl to dar aiškinuosi), bet kur varle.lt bendradarbiavimas? Siunčia man tuo šabloninius atsakymus, kad nepriimsim pirkinio atgal ir viskas. Tikrai labai nemalonus bendravimas. Grąžintų man tuos beveik 200 eurų arba pasiūlytų gal keitimą į kitą tinkamesnį variantą ir kitą kartą aš pas juos grįžčiau ir ne kartą su kitais, gal net brangesniais, pirkiniais“, – piktinosi skaitytoja.
Prekė buvo sugadinta
Kompiuterine, buitine technika bei daugybė kitų prekių prekiaujantis prekybos centras internete „Varle.lt“, turi 103 darbuotojus, vidutinė alga siekia 1600 eurų.
Parduotuvės atstovai teigia, kad su tokiomis situacijomis tenka susidurti, nes kai kurias prekes sunku išimti iš pakuotės jų nepažeidus.
„Su panašiomis situacijomis tenka susidurti dažnai. Vienas klientas norėjo grąžinti kėdę, kuri buvo surinkta. Kėdės amortizatorius buvo mechaniškai sudaužytas, kaip ir sakėme, jį sunku išimti nepažeidus“, – aiškino varle.lt
Jie pabrėžė, kad pirkdamas prekę klientas turi perskaityti taisykles – jose parašyta ir apie tai, kada prekę galima grąžinti, o kada ją teks pasilikti sau.
„Prekės naudoti negalima, jei norima grąžinti per 14 dienų. Grąžinti negalima jei prekė buvo naudojama arba prekė praradusi prekinę išvaizdą, taip pat jeigu yra praleisti grąžinimo terminai. Kiekvieno užsakymo metu yra užklausiama pirkėjo ar susipažino su taisyklėmis, jei nebus uždėta varnelė užsakymas negalimas“, – teigė varle.lt
Jų duomenimis, prekės yra grąžinamos šimtais, o atvejų, kada prekė neatitinka grąžinimo sąlygų, pasitaiko retai – kartais prekė nebeatitinka pradinės būklės.
„Mes daugumoje atveju su klientais randame sprendimo būdus, grąžiname pinigus. Tik vienetiniais atvejais, kai prekės yra naudotos arba jų negalima atstatyti į pradinę būklę, kaip buvo parduotos, grąžinimai nėra priimami. Bet kaip ir sakėme, tai vienetai, o grąžinimai vyksta šimtais“, – komentavo varle.lt
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė teigė, kad prekės gali būti negrąžinamos dėl išimčių.
„Teisės aktai numato, kad vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties per 14 dienų atsisakyti nuotolinės sutarties, išskyrus tam tikras išimtis, kaip, pavyzdžiui, pagal individualų užsakymą pagamintos prekės, greitai gendančios ar trumpą galiojimą turinčios prekės ir panašiai“, – kalbėjo D. Malinauskienė.
Ji atkreipė dėmesį, kad įsigyta prekė turėtų būti išlaikiusi savo pradinę išvaizdą, pirkėjas gali prekę išbandyti, tačiau privalo jos nenaudoti.
„Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas taip pat numato, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti prekes ar susigrąžinti pinigus tenkinamas, jeigu prekės nebuvo naudojamos, nesugadintos, išsaugotos jų vartojamosios savybės bei nepraradusios prekinės išvaizdos. Siekdamas nustatyti prekių pobūdį, savybes ir veikimo būdą, vartotojas turėtų elgtis su preke ir ją apžiūrėti tik tokiu pačiu būdu, kaip jam būtų leista tą atlikti parduotuvėje. Pavyzdžiui, vartotojas turėtų drabužį tik pasimatuoti ir neturėtų jo dėvėti. Vadinasi, vartotojas sutarties atsisakymo laikotarpiu turėtų elgtis su prekėmis rūpestingai ir jas rūpestingai apžiūrėti“, – pabrėžė skyriaus vedėja.
Ji taip pat ragino patikrinti, ar įsigyta prekė tikrai nebuvo pažeista ją išpakuojant, kilus abejonių reiktų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
„Šiuo konkrečiu įsigytos kėdės atveju, reikėtų įvertinti, ar vartotoja, išbandydama prekę, atliko ne tik tokius veiksmus, kurie būtini prekių pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti. Jeigu vartotojos netenkina pardavėjo atsakymas, ji gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Vartotoja turėtų pateikti visus turimus dokumentus ir kitus įrodymus. VVTAT ginčą vertintų individualiai pagal pateiktus ginčo šalių paaiškinimus, vadovaudamasi teisės aktais bei susiformavusia praktika, o esant poreikiui, atliktų ir prekės apžiūrą“, – komentavo D. Malinauskienė.