Verslas kasdien susiduria su daugybe užduočių ir klausimų. Kaip efektyviai panaudoti turimus išteklius ir resursus? Kur yra geriausi mūsų klientai? Ką daryti, kad tokių klientų būtų daugiau? Kokius produktus jie naudoja ir kaip juos pristatyti? Kur yra geriausia vieta įsteigti naują sandėlį ar parduotuvę? Kurio neefektyvaus verslo atsisakyti ir susikoncentruoti į sėkmingai veikiantį?
Norint atsakyti į šiuos klausimus, galima atlikti skaičiavimus, aprašymus, braižyti schemas ir diagramas. Daugelis įmonių jau naudoja verslo valdymo (ERP), ryšių su klientais (CRM) ir kitas sistemas, jose kaupia informaciją apie techninius, gamybinius resursus, sandėlių atsargas, užsakymus, klientus, jiems taikomas lojalumo programas, vykdomas rinkodaros akcijas. Iš šių sistemų gaunamos standartinės ataskaitos, dažniausiai lentelių ar grafikų pavidalu. Bet galima pasitelkti ir kitą būdą, įgalinantį atlikti išsamesnę, tikslesnę ir įvairesnę analizę, nagrinėti informaciją įvairiais pjūviais, stebėti tendencijas ir modeliuoti ateities veiksmus geografinėje plotmėje, t.y., skaitmeniniame žemėlapyje. Būtent naudojant geografines informacines sistemas (GIS) galima gauti atsakymus ne tik į tokius klausimus, kas ir kada įvyko, bet ir vizualiai matyti ir išnagrinėti tendencijas – kodėl.
Įmonės jau turi sukaupusios daugybę geografinių duomenų: klientų adresai, pardavimų duomenys pagal regionus, tiekėjai, valdoma įranga, tokia kaip vamzdynai, bankomatai, tiekimo maršrutai ir pan. UAB „HNIT-BALTIC“, jau daugiau nei 15 metų įgyvendinanti GIS sprendimus, teigia, kad visus šiuos duomenis galima perkelti ar integruoti su GIS sistema. Informaciją pateikus žemėlapių pavidalu, sprendimų priėmimas tampa paprastesnis ir efektyvesnis.
Pavyzdžiui, turint banko skyrių išdėstymo ir jų paslaugomis besinaudojančių klientų duomenis, GIS sistema vizualiai pateiks informaciją, kur banko skyrių tinklas yra per tankus, o kur galbūt jų trūksta. Panašiai galima analizuoti situaciją, iš kur ateina klientai į mūsų parduotuves, įvertinti konkurentų išsidėstymą bei aptarnaujamas teritorijas, ir priimti sprendimą, kur atidaryti naują prekybos centrą. Dauguma prekybos centrų turi klientų lojalumo korteles. Jų apibendrintus duomenis atvaizdavus geografiškai, galima daryti išvadas, kokiose vietovėse ir kokias reklamos ar pardavimo kampanijas taikyti, nustatyti tendencijas, planuoti pardavimus. Be to, vizualios išvados gali būti naudojamos ir kaip argumentas derybose su tiekėjais.
Kompanijos, kurios jau naudoja GIS, įvertino, kad šios sistemos padeda taupyti laiką ir pinigus, efektyviau organizuoti įmonės darbo procesus ir priimti labiau pagrįstus verslo sprendimus.