„Ieškodami, kur šiemet praleisti atostogas su šeima, žiūrėjome Turkijos, Kretos, Portugalijos pasiūlymus ir nusprendėme važiuoti į... Maltą. Apsispręsti padėjo keli dalykai – patraukli skrydžio kaina, tiesioginis skrydis iš Kauno (su 2 vaikais – 8 metų ir 9 mėnesių – tai didžiulis privalumas) ir mums labai patikusi 2004 metų Maltos Eurovizijos daina. Tiesa, Eurovizija kaip ir futbolas Maltoje – šventas reikalas", – pasakoja Makalius.lt skaitytoja Raimonda.

Visą kelionę nusprendėme organizuotis patys, be agentūrų pagalbos, tuo labiau, kad ir panašios patirties turėjome. Makalius.lt suradome bilietus 11 dienų gegužės pabaigai – birželio pradžiai: 1600 Lt visai šeimai. Kadangi keliavome su mažu vaiku, nutarėme nuomotis butuką, kuriame būtų šaldytuvas ir virtuvėlė. Tokių nuomojamų butukų Maltoje iš tiesų daug, tereikia panaršyti internete su raktiniais žodžiais „apartments for rent Malta“. Į išsiųstą užklausą su numatytomis datomis atsiliepė 6 žmonės iš 30. Pasirinkome 2 miegamųjų butą Buggiboje už 485 eurų visam laikotarpiui. Be to, į tą pačią kainą įėjo atvežimas iš oro uosto (labai patogu, kai lėktuvas nusileidžia po 23 val.) ir nuvežimas bei belaidis internetas.

Malta (makalius.lt skaitojo nuotr.) (nuotr. Gamintojo)Malta (makalius.lt skaitojo nuotr.) (nuotr. Gamintojo)

Taigi, sekmadienio vakarą su vaikais ir bagažu, praėję griežtą lagaminų svorio patikrinimą, laukiame lėktuvo. Darbuotojai buvo supratingi ir mus su vargstančiu mažiuku į lėktuvą praleido vienus iš pirmųjų. Laimė, kad mažiukas užmigo, nepajuto kilimo ir pramiegojo pusę kelionės. Leidžiantis matyt ausytes skaudėjo, nes nepadėjo, nei pienas, nei raminimas. Keista, bet grįžtant namo, nusileidimas jam nebuvo toks skausmingas.

Oro uoste mus pasitinko pats buto šeimininkas ir veždamas aprodė svarbiausius objektus – lankytinus miestelius ir buto apylinkes: parduotuves, paplūdimį (už 600 metrų), mašinų nuomos punktus, autobusų stoteles, restoranėlius. Viskas šalia – daugybė mažų ir didesnių restoranėlių, maisto ir suvenyrų parduotuvėlių ir miestelio centras. Visko, ko reikia atostogoms ir kasdienai (pvz. sauskelnių ar kūdikių maisto), galima nusipirkti vietoje. Miestelis populiarus. Atrodo, kad Buggibos gatvėmis vaikšto daugiausia turistai. Paplūdimiai žvyro arba uolos, turbūt todėl smėlį pamėgę mūsų tautiečiai daugiausia važiavo į Meliehą. Kita vertus, Buggibos pajūris turi savo privalumų: tiek smėlio neprisineša namo, uolos sudaro pavėsį, kuriuo džiaugiasi vietinių ir turistų vaikai. Vanduo šiltas, skaidrus. Tik reikia saugotis medūzų.

Per 11 dienų aplankėme keletą turistinių vietų. Nors Malta atrodo mažytė, taip lengvai jos „neapeisi“. Maltiečiai atstumus matuoja ne kilometrais, o valandomis. Todėl iki sostinės Valetos autobusu važiavom lygiai 1 val. Buvom skaitę apie senučius Maltos autobusus be durų, kur vairuotojas stotelėje sustoja tik keleiviui patraukus už virvutės, kur niekas nesilaiko tvarkaraščio ir kažkur nuvykęs nežinai, ar rasi autobusą grįžti. Tačiau situacija prieš metus pasikeitė. Maltos autobusų parkas atsinaujino, autobusai nevėluoja, yra vietos vaiko vežimėliui, didesnėse stotelėse nemažai darbuotojų, kurie suteikia informaciją anglų kalba. Daugiau informacijos rasite čia http://www.arriva.com.mt.

Valetoje vaikščiojome senamiesčiu, stebėjome kareivių pasikeitimo postuose ceremoniją, grožėjomės pagal muziką šokančiais fontanais, kuriuose lakstė sukaitę vaikai.

Mdinoje, tylos mieste, sužavėjo siaurutės gatvelės ir vaizdas, atsiveriantis nuo miestelio sienų. Apsilankėme Mdinos požemiuose, kur įsikūręs kankinimo muziejus, atskleidžiantis žiauriąją žmonių pusę.

Popajaus miestelis (netoli Meliehos), kuriame buvo filmuotas Popajaus filmas, labiau skirtas vaikams, tačiau ir suaugę gali pasilinksminti: nusifilmuoti 15 minučių filme apie Popajų, paplaukioti valtimi, pasimaudyti ir pasideginti (http://www.popeyemalta.com).

Tačiau labiausiai mums patiko visos dienos kruizas nuo Buggibos iki Comino ir Gozo salų – nepakartojamas vaizdas, aukštos uolos (pvz. dramblio uola), grotai su smėlio dugnu, skaidriai melsvas vanduo. Comino saloje maudėmės Žydrojoje lagūnoje, stebėjome vienintelį viešbutį ir policijos nuovadą, kurioje dirba 1 policininkas.

O Gozo sala nusivylėm. Turėjom nepilnas 3 valandas, kol mūsų atplauks laivas, ir nusprendėm apžiūrėti tik sostinę Viktoriją. O ten tuščios gatvės, uždarytos parduotuvės, veikia tik keli restoranėliai ir klaidžioja tokie pat nesusipratę kiti turistai. Pasirodo Goze net prekybos centrai dirba nuo 8-9 iki 12 val. ir nuo 17 iki 19 val., o popietę viskas uždaryta. Tad geriausia imti turistinį apžvalginį autobusiuką, kuris nuveš į pagrindines lankytinas vietas.

Maistas Maltoje – vietinio ir angliško maisto mišinys: restoranai tiekia angliškus pusryčius (net iki 18 val.), žuvį su bulvytėm (fish & chips), mėsainius ir triušius, pastizzi (sluoksniuotos tešlos pyragėliai su žirniais ar rikotos sūriu), salotas. Daržovės ir vaisiai gana brangūs. Gal todėl, kad dar buvo ne sezonas. Tiesa, vandenį Maltoje perka buteliuose, nes iš čiaupo bėga nudruskintas jūros vanduo.

Atsiliepimuose radome įvairių nuomonių apie kainas Maltoje. Keli pavyzdžiai žemiau.

Parduotuvė.

Sultys nuo 1 EUR už litrą.

Vanduo nuo 0,2 EUR už litrą, perkant didesnį kiekį.

Alus: 0,5 – 1,5 EUR už 0,5 litro.

Žalia mėsa: vištos sparneliai apie 2 EUR, kiauliena apie 4 – 6 EUR, triušiena apie 10 EUR.

Duona nuo 0,17 EUR.

Pienas apie 0,8 EUR.

Sūris nuo 1 EUR už 100 g.

Restoranėliai.

Angliški pusryčiai (2 kiaušiniai, 2 dešrelės, keptos šoninės gabaliukai, pupelės, keptas pomidoras, kava/ arbata/sultys): 3,5 – 4 EUR.

Mėsainiai su bulvytėmis ir salotomis: 3 – 6 EUR

Žuvis su bulvytėm: 4,5 – 6 EUR

Pastizzi: 0,3 – 1,5 EUR

Triušis 10 – 13 EUR

Gaivieji gėrimai: 1 – 2 EUR

Kava/ arbata: 1 – 1,8 EUR

Alus: 2 – 2,5 EUR už 0,5 litro

Vynas: namų vyno kaina prasideda nuo 4 EUR už litrą

Autobusas. 2 valandoms – 2,20 EUR, 1 dienai – 2,6 EUR, 7 dienoms – 12 EUR.

Muziejai. Mdinos požemiai 4 EUR suaugusiam, 2 EUR vaikui.

Apžvalginiai turai. Apie 15 EUR žmogui

Kruizas. Nuo Buggibos iki Comino salos nuo 15 EUR, iki Gozo – nuo 20 EUR.

Gydytojas. Peršalus vaikui, už gydytojo apžiūrą ir antibiotikus sumokėjome 40 EUR. Valstybinių klinikų visoje Maltoje tik kelios (Buggiboje nebuvo), o privačių pilna.