Prasidėjo intensyvios miuziklo „Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės legenda“ repeticijos, kaip sekasi?
Pirmas įspūdis: jei kažkas manė, kad užteks ateiti, pastovėt, padainuoti ir galės eiti kavos gerti – labai apsiriko. Režisierė Anželika Cholina yra genijus, nebijau to garsiai pasakyti. Kaip ji mąsto, mato šią istoriją, įgyvendina savo vizijas, valdo visą didžiulį procesą yra neįtikėtina. Atrodo, jau surepetavom labai sudėtingą sceną, o tada įsijungia šokių trupė, po to - choras ir supranti, kad iki tol dar nieko sudėtingo nedarei. Tai darbas, kuris pareikalaus visų jėgų ir talento. Man, be dainavimo ir vaidybos, teko prisiminti, kad moku ir šokti. Tempas - beprotiškas, scenos sprendimai - stulbina ir pribloškia. Skaičiuojami ne tik metrai, bet ir centimetrai. Dekoracijų, šviesų planai primena rūmų statybos brėžinius. Garsas gėdos nepadarytų ir rimtam roko koncertui. Tai – didžiulis, daug investicijų reikalaujantis, mechanizmas, veikiantis be priekaištų.
Miuziklo kūrėjai vadinami „svajonių komanda“. Koks jausmas būti jos dalimi?
Fantastiškas. Nuostabu, kad šie talentingi žmonės pasiryžo iššūkiui. Sakyčiau pribrendo tokiam rimtam ir dideliam miuziklui. Sukursime išskirtinį reginį. Esu įsitikinęs. Visi žmonės, kurie dirba, jaučia, kad gimsta nepaprastas kūrinys. Tokio Lietuvoj dar nebuvo. Klausausi Kipro Mašanausko sukurtos muzikos ir šiurpas bėga per nugarą. Libreto autorius Romas Lileikis – eruditas, istorijos žinovas, kuris sugeba realybę perpinti legendomis, apgaubti mistika. Ir daro tai, taip talentingai, kad tiki kiekvienu jo žodžiu. Dėl J.Statkevičiaus kostiumų esu visai ramus: jis kuria tai, kas bus nuostabiai gražu žiūrovui, o mums scenoje, nereikes sukti galvos, kad rankovė nuplyš plačiau užsimojus. Aktorių trupė ir šokėjai – profesionalai verti tų įspūdingų scenų, kurios gimsta režisierės galvoje. Dirba geriausi scenografai, garso ir šviesų režisieriai. Pavadinimas „svajonių komanda“ – tikrai ne per skambus.
Tavo partnerė scenoje - Karina Skambinė. Kaip sekasi dirbti drauge? Gali išduoti, kokia bus jos Barbora?
Nieko nenoriu daug pasakoti, bet atėję į miuziklą žmonės nustebs. Mes pažįstami jau seniai, esame ne kartą dalyvavę bendruose koncertuose. Visi, taip pat ir aš, žinom, kad Karina yra popdainininkė ir puiki šokėja. Tačiau dabar pamačiau ją kitoj šviesoj. Ir drąsiai galiu teigti: iki šiol ji neparodė to, ką sugeba. Ji turi sunkiai žodžiais nusakomą vidinę jėgą, neatskleistą aktorės talentą ir įgimtą organiškumą. Šis miuziklas daug kam bus didelis siurprizas ir Karina - viena jo priežasčių.
Esi buvęs Romeo („Meilė ir mirtis Veronoje“), Kvazimodu („Paryžiaus katedra“). Miuziklas nėra tau naujas žanras, viskas turėtų buti pažįstama?
Kaip miuziklas yra kuriamas nuo nulio – visiškai nauja patirtis. Tai lietuviškas kūrinys, kurio dar prieš metus nebuvo šiame pasaulyje. Ne tas atvejis, kai nusiperki autorines teises, gauni smulkias instrukcijas... Žygimantas Augustas gimsta iš niekur. Kai esi Kuprius „Paryžiaus katedroje“ – paprasta ir aišku, šį vaidmenį iki manęs jau yra sukūrę šimtai. Yra filmuota medžiaga, įrašai. Galvoje yra susiformavęs stereotipas – koks tas personažas yra. O Žygimanto Augusto – nėra, nes tokio miuziklo anksčiau nėra buvę. Juolab, kad tai - karalius, kurio veiksmai Lietuvai darė didžiulę įtaką. Gali paskaityti ribotą istorinę medžiagą, tačiau ten neparašyta, kaip jis eina, kaip kalba, ką galvoja žiūrėdamas į Barborą...
Koks bus tavo Žygimantas Augustas?
Žmonės yra žmonės. Ir jokie prabėgę šimtmečiai, valdžia, karūnos to nepakeis. Gali apsimesti, bet tikros meilės akivaizdoje - nebepameluosi. Mano Žygimantas Augustas – vyras, kurio širdyje vyksta arši kova. Jis - kryžkelėje tarp valdžios ir jausmų. Ir atras, kad pirmiausia yra žmogus, o tik paskui - įrankis kažkieno rankose. Jo atveju jį bandė valdyti tėvai – ypač motina, karalienė Bona.
Tokia išties buvo istorinė realybė, karalienė Bona darė viską, kad tik sūnus pamirštų „netinkamą meilę“ ir skirtų daugiau dėmesio sąjungai, kuri gali būti naudinga valstybei. Miuziklas nebus nuo istorinės realybės nutolęs. Ir karalienei, kurią vaidina talentingoji Sigutė Stonytė, skiriama daug dėmesio. Istorija yra apaugusi legendomis ir daug dalykų iki šiol nežinomi. Pavyzdžiui ilgą laiką buvo manoma, kad karalienė Bona prikišo nagus prie netikėtos Barboros mirties, nes jos nekentė. Pati istorija ir be jokių išgalvojimų ar pagražinimų yra labai sukrečianti ir įspūdinga. Todėl miuziklas bus vertas istorijos.
Miuziklo „Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės legenda“ premjera: gruodžio 12 d. – Klaipėdoje, "Švyturio" arenoje (bilietus platina – www.bilietai.lt); gruodžio 19 d. - Vilniuje, "Siemens" arenoje; gruodžio 27 d. - Kaune, "Žalgirio" arenoje (bilietus platina www.tiketa.lt)