Šventosios uosto atidarymo proga surengtoje burinių jachtų regatoje dalyvavo rekordiškai daug įgulų – 31. Tiek į lenktynes jūroje nesukviečia jokia kita jūrinė regata. Ne visos jachtos grįžo iš Šventosios, teigiama pranešime spaudai.
Jūrinei regatai ir startas buvo duotas jūroje – tai dar viena nekasdienė Lietuvos buriavimo detalė. Pažymėta nuotykiu, kai atsirišo starto ženklą (plūdurą) laikiusi virvė. Ženklą pagavo, inkarą teisėjams paskolino ir vėl į vietą pastatė patys buriuotojai.
Suskirstytos į dvi grupės – sportinę ORC ir klubinę (laisvąją) – jachtos po starto į Šventąją nuplaukė pučiant vidutiniam priešpriešiniam šiaurės vakarų vėjui.
Pirmoji uostą pasiekė ir specialų prizą laimėjo jachta „Lietuva“ (kap. Osvaldas Kudzevičius). Tai ilgiausia ir didžiausias bures turinti, o tuo pačiu, esant palankioms sąlygoms, ir fiziškai greičiausia regatoje dalyvavusi jachta.
Perskaičiavus rezultatus (pirma atplaukusi nebūtinai bus pirma – norint sulyginti nevienodų laivų galimybes, jachtų galutiniai rezultatai skaičiuojami įvertinus jachtų balus), sportinėje ORC grupėje I etapą laimėjo:
I. „Baltas“ (kap. Gintaras Vaičūnas)
II. „Lokė“ (kap. Adomas Janulionis)
III. „Rondo“ (kap. Kastytis Kunickas)
Klubinėje (arba vadinamoje laisvojoje) grupėje, kurioje lenktyniavo 24 jachtų įgulos, po perskaičiavimo I etapo nugalėtojų pakyla išsidėstė taip:
I. „Šatrija“ (kap. Artūras Letkauskas)
II. „Phoenix“ (kap. Ričardas Malkevičius)
III. „Norrsken“ (kap. Aida Milvydaitė).
Pirmą kartą į Šventosios uostą įplaukiantys buriuotojams nerimavo dėl savo laivų saugumo – ar užteks gylio. Kelis dešimtmečius tik žvejų valtims naudotas uostas buvo užneštas smėliu, šiemet jo įplauka, uosto administracijos vadovų teigimu, išgilinta iki 3 metrų.
Jachtų, kurių grimzlė 2 metrai ir didesnė, kapitonai teigė laivų falškiliais lietę dugną, bet įplaukos kanale neužstrigo nei vienas laivas.
Uosto atidarymo iškilmėse buriuotojai iš Klaipėdos jūrų uosto vado Eugenijaus Gentvilo ir Šventosios uosto direktorės Airidos Česnienės rankų gavo specialiai šiai progai skirtus diplomais, kuriuos gavo.
Drauge su regata į Šventąją atplaukė ir dar kelios jachtos, kurios nedalyvavo lenktynėse, bet pasinaudojo proga išžvalgyti naują uostą ir dalyvauti šventėje.
Antrąją regatos dieną šiaurės vakarų vėjas sustiprėjo iki 15-20 mazgų (7-12 m/s). Tai apsunkino išplaukimo iš uosto sąlygas, nes vėjas ir bangos buvo tiesiai „į nosį“ išplaukiantiems. Kelios jachtos liko uoste.
Antrasis varžybų etapas į Klaipėdą pavėjiniu kursus buvo greitesnis nei pirmasis – greičiausios jachtos distancijoje užtruko apie 2 valandas.
Nugalėtojai galutinėje įskaitoje po II etapų Šventosios uoste regatoje ORC grupėje:
I. „Baltas“ (kap. Gintaras Vaičiūnas)
II. „Rondo“ (kap. Kastytis Junickas)
III. „Maria“ (kap. Algirdas Žižys)
Tą pačią distanciją lėtesnės jachtos klubinėje grupėje plaukė maždaug valandą ilgiau. Ilgiausiai distancijoje – 3 valandas ir 29 minutes – užtruko jachtos „Gafsan“ (kap. Saulius Dvožeckis) įgula.
Jachtos „Vilma“ komanda (kap. Saulius Navasatis), iš Švenosios į Klaipėdą plaukusi 3 val. 24 min. 46 sek. gavo regatos rėmėjų Gosail.lt prizą – galimybę savaitgalį plaukti nauja kruizine jachta „Jeanneau Sun Odyssey 36i“.
Nugalėtojai galutinėje įskaitoje po II etapų Šventosios uosto regatoje klubinėje grupėje:
I. „Šatrija“ (kap. Artūras Letkauskas)
II. „Phoenix“ (kap. Ričardas Malkevičius)
III. „Aphrodite“ (kap. Anatolij Dmitriščiuk)
Kita regata Lietuvos pajūryje ir Kuršių mariose vyks birželio 23 – 24 dienomis – tuomet rengiama jau tradicine tapusi „Švyturio Joninių nakties regata“. Jos distancija – Klaipėda-Nida ir atgal.