• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Apsipirkdami populiariose parduotuvėse ar prekybos centruose remiamės jų patikimumu, tad viliamės, kad neliksime apgauti, o įsigytos prekės bus nepriekaištingos būklės arba bus pakeistos kitomis. Vis tik taip būna ne visada.

Apsipirkdami populiariose parduotuvėse ar prekybos centruose remiamės jų patikimumu, tad viliamės, kad neliksime apgauti, o įsigytos prekės bus nepriekaištingos būklės arba bus pakeistos kitomis. Vis tik taip būna ne visada.

REKLAMA

Į tokią situaciją pakliuvęs šiaulietis galėjo likti ir be kokybiškos prekės, ir be pinigų, kadangi negalėjo įrodyti, jog prekės nesugadino pats. Tačiau išeitis, pasirodo, yra.

Dėžėje rado įlenktą šaldytuvą

Skaitytojas Vidas (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kad prieš tris savaites Šiauliuose, iš parduotuvių tinklo „Kesko Senukai“, nusipirko 429 eurus kainavusį šaldytuvą.

Jis nurodė, kad padedamas parduotuvės sandėlio darbuotojo šaldytuvą atsargiai pakrovė į autobusiuką ir saugiai parsivežė namo be jokių incidentų.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Vido, išorinė prekės dėžė pažeista nebuvo ir viskas atrodė puikiai, bet išpakavęs šaldytuvą jis rado sutrupėjusį putplastį ir įlenktą šaldytuvo kampą.

REKLAMA

Pirkėjas iškart padarė nuotraukas, nuvažiavęs atgal į parduotuvę užpildė pretenziją, tačiau nesulaukęs jokio atsakymo po savaitės nuvyko vėl, kur jam buvo pasakyta, kad prekė esą buvo sugadinta transportuojant, taigi šaldytuvo niekas nekeis, pinigų taip pat negrąžins.

„Štai toks požiūris į lojalų klientą. Esu įsitikinęs, kad pats tikrai nepažeidžiau prekės. Manau, kad taip „Senukai“ bando išparduoti brokuotas prekes ir numesti atsakomybę pirkėjui. Prieš atsiimdami prekes iš sandėlio būtinai reikalaukite prekės apžiūros!

REKLAMA
REKLAMA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atsakymas irgi įdomus buvo – turiu įrodyti, kad nesugadinau prekės transportuodamas: nuotraukos, vaizdo įrašai. Neturiu aš tokių įrodymų, neturiu įpročio viską filmuoti“, – skundėsi pirkėjas.

Štai ką padarė parduotuvė

Naujienų portalui tv3.lt susisiekus su bendrove „Kesko Senukai Lithuania“, netrukus buvo gautas atsakymas, kad su klientu ką tik buvo susisiekta ir rastas taikus sprendimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vėliau tą patvirtino ir pats klientas: „Taip, su manimi susisiekė. Matyt, jūsų domėjimasis situacija paskatino juos peržiūrėti skundą. Jau ne pirmas kartas, kad, tik iškėlus problemą į viešumą, ji būna išsprendžiama.

Man pasiūlė du variantus: pakeisti į kitą šaldytuvą arba grąžinti 50 proc. kainos. Pasirinkau antrą variantą, nes šaldytuvas jau yra naudojamas.“

REKLAMA

Nors dėl staiga išspręstos situacijos „Kesko Senukai“ atstovai nebematė prasmės atvejo komentuoti, galiausiai atsakė, kad visuomet siekia atliepti pirkėjų lūkesčius.

„Gera klientų apsipirkimo patirtis yra svarbiausias mūsų prioritetas. Todėl kiekvieną unikalų atvejų vertiname atskirai.

Šiuo atveju vaizdo kamerų užfiksuotuose įrašuose matoma, kad prekės pakuotė perdavimo pirkėjui metu nebuvo pažeista. Nepaisant to, su klientu radome kompromisą“, – nurodė atstovai.

REKLAMA

Jie pridūrė, kad šaldytuvus iš tiekėjų gauna saugiai supakuotus ir juos klientams perduoda originaliose gamintojo pakuotėse: „Siekiant išvengti nesusipratimų, visada siūlome rinktis mūsų parduotuvėse užsakytas prekes pristatyti kurjeriu, o ne vežtis patiems.

Ypač, jei klientai užsako stambiagabaritę buitinę techniką, kurią sunku saugiai transportuoti neturint tinkamos įrangos.“

Įspėja pirkėjus nedaryti šių klaidų

VVTAT neslėpė, kad tokios situacijos, kai vartotojas parsiveža prekę ir išpakavęs pastebi mechaninius pažeidimus, yra ypač sudėtingos, kadangi reikia įrodyti tų trūkumų atsiradimo priežastį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarnybos atstovai pripažino, kad dažnai tokių ginčų nagrinėjimo procese nepavyksta nustatyti pardavėjo kaltės.

„Prekę būtina apžiūrėti nedelsiant dar perdavimo metu. Taip pat yra geriausia rinktis prekės atnešimą į namus ir pajungimą, kad galimi pažeidimai būtų užfiksuoti pardavėjo atstovui dalyvaujant.

Jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau būna ypač sudėtinga įrodyti, kad prekės pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės prekę išpakuojant, ją transportuojant, laikant, sandėliuojant ir pan.“ – atkreipė dėmesį VVTAT.

REKLAMA

Ji pabrėžė, kad vartotojo atidumas sprendžiant tokio pobūdžio ginčus yra labai svarbus.

Yra vertinamas tiek laikas, per kurį vartotojas informuoja pardavėją apie pastebėtą trūkumą, tiek aplinkybės, ar pagal prekės pobūdį vartotojas negalėjo prieš pakuotės pažeidimą pastebėti pažeistos siuntos, bei kiti vartotojo turimi įrodymai.

Kur kreiptis ir kokių įrodymų reikia?

Tarnybos atstovai primena – jeigu vartotojui dėl kilusių nesklandumų nepavyksta rasti sprendimo su pardavėju, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

REKLAMA

Pašnekovai vardijo, kad tokiu atveju kartu su prašymu vartotojas turi pateikti visus reikalingus įrodymus: pirkimą patvirtinantį dokumentą, užsakymo kopiją, kreipimąsi į pardavėją, jo atsakymą ir kt.

O tuomet VVTAT skiria didelį dėmesį vartojimo prašymų nagrinėjimo kokybei, įvertina visas reikšmingas aplinkybes ir visus įrodymus (pateiktus visais prieinamais būdais), kurie gali turėti reikšmės priimant sprendimą kiekvienu konkrečiu atveju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šia tema buvo rengiamos ne vienos diskusijos su el. parduotuvių pardavėjais, kurjerių tarnybomis, teikta informacija ir patarimai vartotojams.

Šiuo metu skundų dėl prekių su mechaniniais pažeidimais skaičiaus didėjimas nėra stebimas, o jūsų minima bendrovė neišsiskiria iš bendros situacijos“, – patikino tarnybos atstovai.

tv3.lt

kad nebutu nesusipratimu,privaletu atvezti ir pajungti parduotuves darbuotojai
ne į temą, tačiau aktualu...

Sisteminiai visai sužvėrėjo! Mėgina į durnyną įkišti sveiką žmogų! Plačiau:

prekybos-centre-vilniuje-i-apsaugininka-sovusiam-dvarnui-teismas-paskyre-psichiatrijos-ekspertize | RESPUBLIKA
prekės atnešimą į namus ir pajungimą,
būtent, pristatymas į namus, labiausiai apdraudžia.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų