• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Suskystintos gamtinės dujos (CNG) tampa vis populiaresnės. Prognozuojama, kad dėl Europos Sąjungos nustatytų emisijų normų jų populiarumas per ateinančius keletą metų išaugs dar labiau. SEAT CNG degalų ekspertas Andrew Shepherd sako, kad lyginant su tradiciniais degalais, gamtinėmis dujomis varomi automobiliai į atmosferą išmeta labai mažas CO2 ir azoto oksido emisijas, todėl griežtėjant ES ekologijos standartams vis dažniau gamintojai siūlys pirkėjams tokiais degalais varomus automobilius.
Be to, gamtinėmis dujomis varomų automobilių privalumų traukinys nesustoja ties aplinkosaugos klausimų stotele. Pasak A.Shepherdo, dėl šių degalų efektyvumo tokius automobilius vairuojančių savininkų piniginės taip pat turėtų džiūgauti. Pavyzdžiui, 600 km trunkanti kelionė nuo Barselonos iki Madrido, važiuojant net ekonomiškiausiu vidaus degimo varikliu varomu automobiliu, kainuoja mažiausiai 20 eurų. Tuo tarpu važiuojant „apsiginklavus“ CNG  dujomis, kelionė kainuos 30-50 % mažiau, negu važiuojant dyzelinu varomu automobiliu ir net apie 50-60 % mažiau nei benzininiu.
Šiuolaikiniai SEAT automobiliai, varomi dujomis, turi du degalų šaltinius – tai CNG dujos ir benzinas, todėl jais galima nuvažiuoti gerokai didesnį atstumą nei įprasta. SEAT sukūrė tris dvigubą degalų baką turinčius modelius: „Leon TGI“, „Leon ST TGI“ ir „Mii Ecofuel“. Visi šie automobiliai yra tokie pats saugūs, kaip ir varomi tradiciniais degalais.
„Šie automobiliai buvo surinkti Martorelio gamykloje, dujų įranga buvo montuojama gamyklos konvejeryje, taigi jie atitinka tuos pačius kokybės standartus, turi tas pačias garantijas kaip ir bet kuris kitas mūsų automobilis“, - teigė A.Shepherd.
Europos Sąjungoje važinėja apie du milijonus transporto priemonių, kurių pagrindinis degalų šaltinis – CNG dujos. Italija yra didžiausia šių automobilių rinka Europoje, tuo tarpu Ispanijoje suskaičiuojama apie 4 tūkst. tokių automobilių. Remiantis statistika, dabartiniai skaičiai ateityje dar labiau išaugs, išsiplės degalų pildymo taškų tinklas, o kartu pagyvės ir šių automobilių prekyba.
Pasak Ispanijos dujų tiekimo kompanijos „Gas Natural Fenosa“ mobilumo sprendimų vadovo José Freire, šiandieninėse Europos Sąjungos direktyvose nurodyta, kad „degalinės turėtų būti išsidėsčiusios ne rečiau, kaip kas 150 km, o didžiuosiuose miestuose būtų pakankamai gerai išvystyta infrastruktūra“.
„Per keletą metų mūsų kompanija didžiuosiuose Ispanijos miestuose įrengė suslėgtų dujų papildymo stoteles. Pastaraisiais metais mes taip pat pasirūpinome, kad jos būtų įrengtos pagrindiniuose Iberijos pusiasalio keliuose ir magistralėse“, - pridūrė jis.
Pagrindinis kompanijos tikslas yra ne kas kitas, kaip tik sukurti didelį tinklą, galintį paskatinti rinktis šios rūšies transporto priemones.
Tuo tarpu Lietuvoje tokios rūšies degalai kol kas naudojami itin retai. Priežastis ta pati – neišvystytas CNG dujų užpildymo stotelių tinklas.
„Gaila, tačiau būtent dėl nedidelio užpildymo stotelių tinklo neimportuojame tokiais degalais varomų SEAT modelių,“ – sako UAB „Autojuta“ SEAT automobilių pardavimo vadovas Lietuvoje Nerijus Gečas.
„Neabejoju, kad pakankamai išvysčius CNG dujų pildymo stotelių tinklą šie automobiliai taptų populiarūs. Pavyzdžiui, Lenkijoje CNG pildymo stočių yra šimtai ir kaimyninėje šalyje daugelis automobilių naudoja šias dujas. Tuo tarpu Lietuvoje viskas apsiriboja tik kalbomis. Deja, dėl to labiausiai nukenčia vartotojas,“ – sako N. Gečas.
Padidėjus suskystintomis dujomis prekiaujančių degalinių SEAT prekybos vadovas neatmeta galimybės importuoti šiais degalais varomus automobilius ir į Lietuvą.

Suskystintos gamtinės dujos (CNG) tampa vis populiaresnės. Prognozuojama, kad dėl Europos Sąjungos nustatytų emisijų normų jų populiarumas per ateinančius keletą metų išaugs dar labiau. SEAT CNG degalų ekspertas Andrew Shepherd sako, kad lyginant su tradiciniais degalais, gamtinėmis dujomis varomi automobiliai į atmosferą išmeta labai mažas CO2 ir azoto oksido emisijas, todėl griežtėjant ES ekologijos standartams vis dažniau gamintojai siūlys pirkėjams tokiais degalais varomus automobilius.
Be to, gamtinėmis dujomis varomų automobilių privalumų traukinys nesustoja ties aplinkosaugos klausimų stotele. Pasak A.Shepherdo, dėl šių degalų efektyvumo tokius automobilius vairuojančių savininkų piniginės taip pat turėtų džiūgauti. Pavyzdžiui, 600 km trunkanti kelionė nuo Barselonos iki Madrido, važiuojant net ekonomiškiausiu vidaus degimo varikliu varomu automobiliu, kainuoja mažiausiai 20 eurų. Tuo tarpu važiuojant „apsiginklavus“ CNG  dujomis, kelionė kainuos 30-50 % mažiau, negu važiuojant dyzelinu varomu automobiliu ir net apie 50-60 % mažiau nei benzininiu.
Šiuolaikiniai SEAT automobiliai, varomi dujomis, turi du degalų šaltinius – tai CNG dujos ir benzinas, todėl jais galima nuvažiuoti gerokai didesnį atstumą nei įprasta. SEAT sukūrė tris dvigubą degalų baką turinčius modelius: „Leon TGI“, „Leon ST TGI“ ir „Mii Ecofuel“. Visi šie automobiliai yra tokie pats saugūs, kaip ir varomi tradiciniais degalais.
„Šie automobiliai buvo surinkti Martorelio gamykloje, dujų įranga buvo montuojama gamyklos konvejeryje, taigi jie atitinka tuos pačius kokybės standartus, turi tas pačias garantijas kaip ir bet kuris kitas mūsų automobilis“, - teigė A.Shepherd.
Europos Sąjungoje važinėja apie du milijonus transporto priemonių, kurių pagrindinis degalų šaltinis – CNG dujos. Italija yra didžiausia šių automobilių rinka Europoje, tuo tarpu Ispanijoje suskaičiuojama apie 4 tūkst. tokių automobilių. Remiantis statistika, dabartiniai skaičiai ateityje dar labiau išaugs, išsiplės degalų pildymo taškų tinklas, o kartu pagyvės ir šių automobilių prekyba.
Pasak Ispanijos dujų tiekimo kompanijos „Gas Natural Fenosa“ mobilumo sprendimų vadovo José Freire, šiandieninėse Europos Sąjungos direktyvose nurodyta, kad „degalinės turėtų būti išsidėsčiusios ne rečiau, kaip kas 150 km, o didžiuosiuose miestuose būtų pakankamai gerai išvystyta infrastruktūra“.
„Per keletą metų mūsų kompanija didžiuosiuose Ispanijos miestuose įrengė suslėgtų dujų papildymo stoteles. Pastaraisiais metais mes taip pat pasirūpinome, kad jos būtų įrengtos pagrindiniuose Iberijos pusiasalio keliuose ir magistralėse“, - pridūrė jis.
Pagrindinis kompanijos tikslas yra ne kas kitas, kaip tik sukurti didelį tinklą, galintį paskatinti rinktis šios rūšies transporto priemones.
Tuo tarpu Lietuvoje tokios rūšies degalai kol kas naudojami itin retai. Priežastis ta pati – neišvystytas CNG dujų užpildymo stotelių tinklas.
„Gaila, tačiau būtent dėl nedidelio užpildymo stotelių tinklo neimportuojame tokiais degalais varomų SEAT modelių,“ – sako UAB „Autojuta“ SEAT automobilių pardavimo vadovas Lietuvoje Nerijus Gečas.
„Neabejoju, kad pakankamai išvysčius CNG dujų pildymo stotelių tinklą šie automobiliai taptų populiarūs. Pavyzdžiui, Lenkijoje CNG pildymo stočių yra šimtai ir kaimyninėje šalyje daugelis automobilių naudoja šias dujas. Tuo tarpu Lietuvoje viskas apsiriboja tik kalbomis. Deja, dėl to labiausiai nukenčia vartotojas,“ – sako N. Gečas.
Padidėjus suskystintomis dujomis prekiaujančių degalinių SEAT prekybos vadovas neatmeta galimybės importuoti šiais degalais varomus automobilius ir į Lietuvą.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų