„Intelektualūs“ elektronikos prietaisai, kurių tarpe ir automobiliai - tampa vis labiau neatsiejami nuo kasdieninio gyvenimo. Automobilių gamintojai stengiasi, siekdami užtikrinti optimalų transporto priemonių saugumą, įspūdingas jų dinamines savybes, milžiniškas pastangas skiria jų ekonomiškumui bei ekologiškumui.
„Volkswagen“ automobilių koncernas turi per 700 laboratorijų Vokietijoje, JAV, Kinijoje ir Japonijoje, kuriose dirbama vien tam, kad įvairių skaitmeninių technologijų sprendimais būtų sukurtas maksimalus automobilio komunikacijos su aplinka ir vairuotoju lygis.
Viena iš plačiausiai naudojamų šių kūrėjų „atradimų“ - „teisingo“ važiavimo kontrolės sistema. Įdiegta „VW Passat CC“ modelyje, ši sistema perspėja vairuotoją garsiniu signalu ar vibracija, jog šis nebevažiuoja jam priklausančia kelio juosta ir pan. Tuo tarpu labiau ištobulintos šios sistemos yra montuojamos automobiliuose „Lexus LS460“, „Honda Accord“, kur jos pačios valdo automobilį ir garantuoja, jog šis nenukryps nuo teisingo kelio kurso.
Dar viena elektroninė sistema, kuri pati atsižvelgdama į sąlygas kelyje, kelio dangą ir pan. reguliuoja automobilio darbą, kaip apšvietimą ar automobilio greitį, dar visai neseniai buvo tik laboratorijų pateikiamas kaip būsimos technologijos prototipas. Tuo tarpu šiandien ji montuojama daugelyje serijinės gamybos modelių. Lyderiai šioje srityje - „Volkswagen“ ir „Land Rover“.
Automobilio „parkavimo asistentas“, pirmiausia pradėtas montuoti „Nissan“ ir „Infinity“ modeliuose, jau ne tik monitoriuje pateikia savotišką vaizdą „iš paukščio skrydžio“, bet ir pati išrenka automobiliui stovėjimo vietą, tinkamiausią jo parametrams, o po to pati automobilį į tą vietą ir pastato. Šis sprendimas montuoti pradėtas„Citroen C4” modeliuose, tuo tarpu šiandien ja aprūpinti „Lexus“, „Audi“ ir keturi skirtingi „WV“ modeliai („Touran“, „Tiguan“, „Passat“, „Passat CC“), tad jų vairuotojams belieka tik stebėti automatiškai besisukiojantį vairą ir spaudyti pedalus reguliuojant manevrų greitį. Kitas žingsnis „parkavimo asistentų“ tobulinime – sukurti tokią sistemą, kuri visiškai eliminuotų vairuotoją iš parkavimo proceso. Tad neatsitiktinai, „Volkswagen“ pristatė sistemos „Park Assist Vision“ prototipą. Jai veikiant, vairuotojui tereikės išlipti iš automobilio ir paspausti reikiamą mygtuką, o automobilis pats ras sau tinkamą parkavimo vietą. Tokia sistema atrodo ypač naudinga, kuomet pagalvoji apie pilnas automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose šiaip ne taip pastačius automobilį, vietos, atidaryti dureles ir iš jo išlipti, jau nebelieka.
Išskirtinių „Lexus“, „BMW“, „Mercedes“, „VW Phaeton“, „Touareg“ vairuotojai, jau gali mėgautis ir automatinio valdymo sistema, kuri yra savotiškas autopilotas, ne tik išlaikantis pastovų greitį, bet ir jį reguliuojantis kaip pvz. mažina atsiradus kliūčiai kelyje.
Tai tik menka dalis technologinių gudrybių, įprastai naudojamų šiandien ir iš vairuotojo perimančių vis daugiau atomobilio valdymo funkcijų bei garantuojančių naujus saugumo standartus kelyje. Tad tvirtai galima teigti, kad augant konkurencijai tarp automobilių gamintojų, tokie ateities sprendimai ir toliau bus plėtojami milžinišku greičiu.