Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
2001 metai. „Apple“ pristato pirmąjį „iPod“, internete pasirodo Vikipedija, „Skamp“ laimi tryliktą vietą Eurovizijoje, o „
Aston Martin“ išleidžia sofistikuočiausią ir technologiškai pažangiausią modelį – „V12 Vanquish“.
Nuo jo premjeros Ženevos automobilių parodoje praėjo lygiai 20 metų, o „Aston Martin“ žada, kad kitais metais pristatys paskutinio leidimo „V12 Vanquish“ versiją. Todėl būtent dabar yra proga pakalbėti apie tą modelį, nuo kurio viskas ir prasidėjo.
Grožio inžinerija
Kaip ir kiekvienas šiuolaikinis „Aston Martin“ modelis, taip ir „V12 Vanquish“ pasižymėjo išskirtiniu grožio ir inžinerijos santykiu. Žiūrint į jo nuotraukas lengva pasakyti, kad tai gražus automobilis. Tačiau didžioji jo grožio dalis buvo nematoma.
Pirmiausiai buvo sukurta „Aston Martin V12 Vanquish“ kėbulo konstrukcija, įskaitant grindis ir priekines bei galines pertvaras. Jai buvo pasirinktas tuo metu itin retas techninis sprendimas – konstrukcija buvo pagaminta iš formuotų ir kniedėmis sujungtų aliuminio sekcijų. Vėliau ši konstrukcija buvo sujungta su anglies pluošto centriniu transmisijos tuneliu. Toks skirtingų medžiagų „sumuštinis“ leido sukurti itin standų ir lengvą pagrindą visam automobilio kėbului.
Jei pastaroji pastraipa sukėlė šiek tiek sumaišties galvoje – nieko tokio, nes tuoj viską suprasite. Prie minėtos konstrukcijos buvo prijungiamos likusios kėbulo dalys. Kompozito ir anglies pluošto elementai leido sukurti saugią ir tvirtą keleivių erdvę. Priekyje esantis variklio skyrius ir pakabos elementai taip pat buvo montuojami į specialią aliuminio ir anglies pluošto konstrukciją, pritvirtintą prie pagrindinės kėbulo dalies.
Forma eina paskui funkciją
Tuo tarpu pačiame priekyje esanti buferinė kompozitinė struktūra ne tik galėjo sugerti smūgį avarijos metu, tačiau ir laikė ikoniškąsias groteles bei aušinimo elementus. Pagal šią logiką buvo sukurta ir galinė „Aston Martin V12 Vanquish“ dalis. Ji tuo pačiu metu buvo bagažinės dalis ir buferinė saugumo zona. Be jokios abejonės, tokios technologiškai pažangios konstrukcijos nebūtų įmanoma sukurti be tikslaus kompiuterinio brėžinio. Tuo metu tai buvo didelis techninis šuolis „Aston Martin“ patirtyje, todėl šie sprendimai buvo sukurti Kupertino mieste, Silicio slėnyje kartu su Notingamo universiteto mokslininkais.
Kai pradedame suprasti, kokį vidinį techninį grožį savyje talpino „Aston Martin V12 Vanquish“, lengviau suvokti, iš kur kyla jo išorinis grožis. Tuo metu modelio dizainas buvo patikėtas patyrusiam dizaineriui
Ianui Callumui. Jo rankose „Aston Martin V12 Vanquish“ formos tapo itin drąsios ir sportiškos. Automobilis išsiskiria itin trumpa, bet plačia galine dalimi. Priekyje buvo pasirinktos vienos išraiškingiausių „Aston Martin“ grotelių, o modelio sportinę prigimtį paryškino žemai sumontuoti papildomi žibintai ir oro įsiurbimo anga.
Sukurtas rankomis
Įdomu tai, kad „Aston Martin V12 Vanquish“ buvo vienas paskutiniųjų automobilių pasaulyje, kurio kėbulas buvo kuriamas rankomis. Prie jau pagamintos konstrukcijos „Aston Martin“ inžinieriai pridėdavo išformuotas aliumines kėbulo dalis, ištaisydavo visus netobulumus ir tik tuomet klijuodavo bei tvirtindavo jas ant konstrukcijos.
Be jokios abejonės, toks dėmesys detalėms ir rankų darbas užimdavo nemažai laiko. Vieno „Aston Martin V12 Vanquish“ gamyba užtrukdavo apie 8 savaites. Iš pradžių „Aston Martin“ planavo išleisti apie 300 modelių kasmet. Tačiau paklausa buvo tokia didelė, kad teko spartinti gamybą ir šį skaičių beveik padvigubinti.
Technologijomis pažabota galia
Į „Aston Martin V12 Vanquish“ buvo montuojamas tuo metu moderniausias gamintojo 6 litrų 12 cilindrų variklis. Jis išvystė 460 AG galią, tačiau po poros metų pasirodė „V12 Vanquish S“ modelis. Jo galia buvo kilstelta iki 520 AG, o maksimalus greitis siekė net 321 km/val. Akivaizdu, kad tokiai galiai suvaldyti reikėtų ypatingų vairavimo sugebėjimų, todėl „Aston Martin“ inžinieriai pasitelkė tuo metu automobiliuose itin retai sutinkamą sprendimą, kuris jau buvo naudojamas „Formulės-1“ boliduose.
„Aston Martin V12 Vanquish“ turėjo itin greitą automatinę pavarų dėžę. Ji galėjo veikti pilnai automatiniu būdu arba vairuotojas galėjo pats perjungti pavaras. Tai jis darydavo vienu piršto prisilietimu prie pavarų perjungimo svirtelių po vairu. Visi šiandieniniai sportiniai automobiliai yra neįsivaizduojami be šių svirtelių.
Gyva „Vanquish“ dvasia
Įdomu tai, kad visai neseniai „Aston Martin“ pasiūlė „V12 Vanquish“ savininkams naują programą, kurios metu gamintojo būstinėje arba oficialaus atstovo dirbtuvėse automatinę pavarų dėžę galima pakeisti į mechaninę. V12 variklis ir mechaninė pavarų dėžė yra toks tandemas, kuris su kiekvienais metais tampa vis egzotiškesnis. Šia galimybe pasinaudojo jau daugiau nei 130 savininkų, o per metus atliekama apie 10 tokių transformacijų.
Tai yra tik dalis unikalių ir techniškai pažangių sprendimų, kurie buvo panaudoti gaminant „Aston Martin V12 Vanquish“. Tačiau to užtenka, kad suprastumėte, jog 2022 metais pasirodysianti paskutinė „V12 Vanquish“ versija bus išties graži tiek savo išore, tiek savo inžinerija.
2001 metai. „Apple“ pristato pirmąjį „iPod“, internete pasirodo Vikipedija, „Skamp“ laimi tryliktą vietą Eurovizijoje, o „
Aston Martin“ išleidžia sofistikuočiausią ir technologiškai pažangiausią modelį – „V12 Vanquish“.
Nuo jo premjeros Ženevos automobilių parodoje praėjo lygiai 20 metų, o „Aston Martin“ žada, kad kitais metais pristatys paskutinio leidimo „V12 Vanquish“ versiją. Todėl būtent dabar yra proga pakalbėti apie tą modelį, nuo kurio viskas ir prasidėjo.
Grožio inžinerija
Kaip ir kiekvienas šiuolaikinis „Aston Martin“ modelis, taip ir „V12 Vanquish“ pasižymėjo išskirtiniu grožio ir inžinerijos santykiu. Žiūrint į jo nuotraukas lengva pasakyti, kad tai gražus automobilis. Tačiau didžioji jo grožio dalis buvo nematoma.
Pirmiausiai buvo sukurta „Aston Martin V12 Vanquish“ kėbulo konstrukcija, įskaitant grindis ir priekines bei galines pertvaras. Jai buvo pasirinktas tuo metu itin retas techninis sprendimas – konstrukcija buvo pagaminta iš formuotų ir kniedėmis sujungtų aliuminio sekcijų. Vėliau ši konstrukcija buvo sujungta su anglies pluošto centriniu transmisijos tuneliu. Toks skirtingų medžiagų „sumuštinis“ leido sukurti itin standų ir lengvą pagrindą visam automobilio kėbului.
Jei pastaroji pastraipa sukėlė šiek tiek sumaišties galvoje – nieko tokio, nes tuoj viską suprasite. Prie minėtos konstrukcijos buvo prijungiamos likusios kėbulo dalys. Kompozito ir anglies pluošto elementai leido sukurti saugią ir tvirtą keleivių erdvę. Priekyje esantis variklio skyrius ir pakabos elementai taip pat buvo montuojami į specialią aliuminio ir anglies pluošto konstrukciją, pritvirtintą prie pagrindinės kėbulo dalies.
Forma eina paskui funkciją
Tuo tarpu pačiame priekyje esanti buferinė kompozitinė struktūra ne tik galėjo sugerti smūgį avarijos metu, tačiau ir laikė ikoniškąsias groteles bei aušinimo elementus. Pagal šią logiką buvo sukurta ir galinė „Aston Martin V12 Vanquish“ dalis. Ji tuo pačiu metu buvo bagažinės dalis ir buferinė saugumo zona. Be jokios abejonės, tokios technologiškai pažangios konstrukcijos nebūtų įmanoma sukurti be tikslaus kompiuterinio brėžinio. Tuo metu tai buvo didelis techninis šuolis „Aston Martin“ patirtyje, todėl šie sprendimai buvo sukurti Kupertino mieste, Silicio slėnyje kartu su Notingamo universiteto mokslininkais.
Kai pradedame suprasti, kokį vidinį techninį grožį savyje talpino „Aston Martin V12 Vanquish“, lengviau suvokti, iš kur kyla jo išorinis grožis. Tuo metu modelio dizainas buvo patikėtas patyrusiam dizaineriui
Ianui Callumui. Jo rankose „Aston Martin V12 Vanquish“ formos tapo itin drąsios ir sportiškos. Automobilis išsiskiria itin trumpa, bet plačia galine dalimi. Priekyje buvo pasirinktos vienos išraiškingiausių „Aston Martin“ grotelių, o modelio sportinę prigimtį paryškino žemai sumontuoti papildomi žibintai ir oro įsiurbimo anga.
Sukurtas rankomis
Įdomu tai, kad „Aston Martin V12 Vanquish“ buvo vienas paskutiniųjų automobilių pasaulyje, kurio kėbulas buvo kuriamas rankomis. Prie jau pagamintos konstrukcijos „Aston Martin“ inžinieriai pridėdavo išformuotas aliumines kėbulo dalis, ištaisydavo visus netobulumus ir tik tuomet klijuodavo bei tvirtindavo jas ant konstrukcijos.
Be jokios abejonės, toks dėmesys detalėms ir rankų darbas užimdavo nemažai laiko. Vieno „Aston Martin V12 Vanquish“ gamyba užtrukdavo apie 8 savaites. Iš pradžių „Aston Martin“ planavo išleisti apie 300 modelių kasmet. Tačiau paklausa buvo tokia didelė, kad teko spartinti gamybą ir šį skaičių beveik padvigubinti.
Technologijomis pažabota galia
Į „Aston Martin V12 Vanquish“ buvo montuojamas tuo metu moderniausias gamintojo 6 litrų 12 cilindrų variklis. Jis išvystė 460 AG galią, tačiau po poros metų pasirodė „V12 Vanquish S“ modelis. Jo galia buvo kilstelta iki 520 AG, o maksimalus greitis siekė net 321 km/val. Akivaizdu, kad tokiai galiai suvaldyti reikėtų ypatingų vairavimo sugebėjimų, todėl „Aston Martin“ inžinieriai pasitelkė tuo metu automobiliuose itin retai sutinkamą sprendimą, kuris jau buvo naudojamas „Formulės-1“ boliduose.
„Aston Martin V12 Vanquish“ turėjo itin greitą automatinę pavarų dėžę. Ji galėjo veikti pilnai automatiniu būdu arba vairuotojas galėjo pats perjungti pavaras. Tai jis darydavo vienu piršto prisilietimu prie pavarų perjungimo svirtelių po vairu. Visi šiandieniniai sportiniai automobiliai yra neįsivaizduojami be šių svirtelių.
Gyva „Vanquish“ dvasia
Įdomu tai, kad visai neseniai „Aston Martin“ pasiūlė „V12 Vanquish“ savininkams naują programą, kurios metu gamintojo būstinėje arba oficialaus atstovo dirbtuvėse automatinę pavarų dėžę galima pakeisti į mechaninę. V12 variklis ir mechaninė pavarų dėžė yra toks tandemas, kuris su kiekvienais metais tampa vis egzotiškesnis. Šia galimybe pasinaudojo jau daugiau nei 130 savininkų, o per metus atliekama apie 10 tokių transformacijų.
Tai yra tik dalis unikalių ir techniškai pažangių sprendimų, kurie buvo panaudoti gaminant „Aston Martin V12 Vanquish“. Tačiau to užtenka, kad suprastumėte, jog 2022 metais pasirodysianti paskutinė „V12 Vanquish“ versija bus išties graži tiek savo išore, tiek savo inžinerija.