„Aš pats gavau impulsą laimėjęs mūsų šalies „FIA rally star“ lenktynes. Šis laimėjimas man suteikė progą lenktyniauti Pasaulio čempionate kurį laimėjau. Dėl to man labai džiugu, kad pakvietėte į šį renginį. Žvelgdamas į kandidatus juose matau save prieš penkerius metus,“ – sakė S. Pajarvi, kuris yra gamyklinės „Škoda“ komandos narys. Dėl sutarties su šiuo gamintoju suomis negalėjo pats sėsti prie vairo ir parodyti kaip gali valdyti ralio automobilį – teko sėdėti šturmano vietoje ir stebėti lietuviško „Aš ralistas“ finalininkus iš šalies.
„Visi jie labai lygūs ir pasakyti taip, kad vienas yra visa galva aukštesnis, negalima. Tačiau pirmenybę atiduočiau Markui Buteikiui,“ – aptariant visų keturių kandidatų pasirodymą sakė Suomijos ralio žvaigždė.
Komisija taip ir nutarė – dauguma sutiko, kad būtent Markas, kuriam vos septyniolika metų, yra verčiausias tokio apdovanojimo. M. Buteikis aplenkė kitus tris kandidatus: Luką Pečeliūną, Mantvydą Repšį ir Klaudą Bučinską.
Kiti komisijos nariai – vienas greičiausių lietuviško ralio ekipažų – Martynas Samsonas ir Ervinas Snitkas. Jie taip pat sutiko, kad nepaisant to, kiek vienodi visi keturi sportininkai, Markas buvo labiausiai profesionalus.
„Jis mano nuomone atrodė profesionaliausiai – juk ne tik greičio ruožo rezultatas, tačiau ir tai, kaip žmogus elgiasi šalia trasos yra itin svarbu, gal net svarbiausia. Manau greitis ralyje yra tik penktadalis rezultato – svarbiausia tai, kaip gerai esi pasiruošęs raliui. Gali būti greičiausias, bet jeigu technika neparuošta ar pats nesi fiziškai ir psichologiškai gerai pasiruošęs, gero rezultato niekada nebus,“ – sakė Martynas Samsonas.
„Jūs visi esate nuglėtojai. Gaila, tačiau apdovanoti galime tik vieną. Kitiems siūlau nepasiduoti ir toliau eiti pirmyn savo svajonės link. Jūs tikrai esate labai greiti ir gabūs,“ – Martynui antrino jo šturmanas Ervinas Snitkas.
Būtent Ervinui teko atsakingiausia užduotis – jis praleido su finalininkais daugiausiai laiko automobilyje – susirašant greičio ruožą, pasitikrinant stenogramą ir galų gale du kartus įveikiant ruožą lenktyniniu tempu.
Organizatoriai surengė finalistams ir vieną netikėtumą – viduryje vieno iš greičio ruožų šturmano vietoje sėdėjęs E. Snitkas liepė sportininkams netikėtai stoti ir keisti „pradurtą“ ratą. Ne visi netgi norėjo patikėti, kad reikia stoti viduryje lenktynių, tačiau visi su šia netikėta užduotimi susitvarkė pagirtinai.
„Tai papildomas dirgiklis ir kelianti stresą situacija. Mes norėjome išmušti dalyvius iš pusiausvyros ir išvesti juos iš komforto zonos. Vienas svarbiausių veiksnių lenktynėse yra tai, kaip tu dorojiesi su netikėtomis situacijomis ir kaip greitai sugebi susitvarkyti su jauduliu. Ki kuriems tai sekėsi išties sunkokai,“ – pasakojo E. Snitkas.
Trečiojo ralybės šou „Aš ralistas“ nugalėtojas Markas Buteikis gavo puikų prizą - šiais metais jis lenktyniaus „Nordis Rally Team“ komandos sudėtyje Lietuvos ralio čempionate. Jam bus suteiktas automobilis, komanda, kuri jį aptarnauja ir pilnas servisas – reikės tik parodyti ką jis gali geriausiai „BMW Cup“ įskaitoje. Tai konkurencingiausia klasė visame Lietuvos ralio čempionate, tad lengva tikrai nebus, tačiau septyniolikmetis nusiteikęs ryžtingai siekti rezultato.
Pirmasis Lietuvos ralio čempionato etapas – ralis „Viekšniai“ vyks gegužės viduryje.