Kuo toliau, tuo gražiau – taip trumpai būtų galima būtų apibūdinti šį „Formulės-1“ lenktynių sezoną. Jam persiritus į antrąją pusę aistrų vis daugėja, o kova dėl nugalėtojo vardo tik aštrėja.
Penki pilotai – tiek lenktynininkų pasibaigus 12 iš 19 etapų vis dar realiai pretenduoja į išsvajotąjį čempiono sostą, todėl nenuostabu, kad beveik kiekviename etape neišvengiama skandalų: Stambule, Turkijoje, pirmos vietos nepasidalijo ir vienas su kitu susitrenkė abu „Red Bull“ pilotai Sebastianas Vettelis bei Markas Webberis, o Hockenheime, Vokietijoje, Felipe Massa sulaukė savo ekipos paliepimo ir tyčia į priekį praleido komandos draugą Fernando Alonso.
Purvina „Ferrari“ apgaulė
Po to, kai didžiąją priešpaskutinio „Formulės-1“ etapo Hockenheimo trasoje dalį pirmavęs F. Massa 49-ajame rate staiga sulėtino greitį ir demonstratyviai į priekį praleido kitą „Ferrari“ pilotą F. Alonso bei taip jam padovanojo pergalę, su prestižinėmis lenktynėmis vienaip ar kitaip susiję sporto veikėjai, pasaulio spauda ir sirgaliai griežtai pasmerkė šį veiksmą ir pavadino jį purvina apgaule.
Prie didesnio nei įprasto tokiais atvejais ažiotažo prisidėjo ir tai, kad buvo paviešintas F. Massos lenktynių inžinieriaus Robo Smedley pokalbis su savo pilotu, kuriame brazilui buvo aiškiai duota suprasti, kad jis turi užleisti lyderio poziciją F. Alonso. „Fernando yra greitesnis už tave. Ar gali patvirtinti, kad supratai šį pranešimą?“, – tokie buvo R. Smedley žodžiai F. Massai 47-ajame rate.
Po lenktynių F. Massa nė neslėpė, kad specialiai praleido F. Alonso.
„Nemanau, kad man reikia ką nors daugiau apie tai pasakyti. Svarbiausias dalykas yra tas, kad mes stengiamės dėl komandos ir atliekame tikrai puikų darbą“, – pareiškė jis.
Per daug nusikaltęs nesijautė ir lenktynių nugalėtoju tapęs F. Alonso.
„Mes esame profesionalūs lenktynininkai ir kiekvieną dieną darome viską, kad tik mūsų komandai būtų gerai. Šį sezoną jau matėme, kaip tarpusavyje susitrenkia du vienos komandos bolidai, o mes šiame etape „Ferrari“ ekipai iškovojome 43 taškus. Tam mes čia ir esame“, – tvirtino ispanas.
Vis dėlto „Ferrari“ nepavyko išsisukti nuo baudos – teisėjai nusprendė, kad už neleistinus veiksmus komanda turės sumokėti 100 000 JAV dolerių.
Kokiu naiviu reikia būti?
Portalo „Balsas.lt“ pakalbintas „Formulės-1“ komentatorius Arūnas Volungevičius, skirtingai nei daugelis šios sporto šakos aistruolių, nesmerkia ne itin sportiškų „Ferrari“ komandos veiksmų Hockenheimo etape ir teigia, kad jie visiškai normalūs.
„Formulė-1“ visada buvo komandinis sportas. Komandinės taktikos naudojamos labai seniai, tai vyksta ir šį sezoną – tik kartais jos būna paslėptos, o kartais labiau atviros. Kitas dalykas, kad paprastas lenktynių žiūrovas girdi tikrai ne viską, kas komandų yra pasakoma lenktynininkams. Informaciją, kuri pateikiama, atrenka transliacijos režisierius. Jis ja gali manipuliuoti, todėl aš susilaikau nuo vienareiškmiško šio epizodo vertinimo.
Šiame „Ferrari“ veiksme tikrai nematau jokio kriminalo ar nusikaltimo sudėties. Taip, Tarptautinė automobilių federacija (FIA) oficialiai draudžia naudoti komandinius veiksmus ir turi reaguoti į tuos, kas tai daro, bet tos baudos neturi prasmės. Tai absurdas. Kokiu naiviu reikia būti, kad tikėtumeisi, jog vienos komandos nariai iš paskutiniųjų lenktyniaus tarpusavyje?“, – stebisi ekspertas.
Čempionatas – super
A. Volungevičius džiaugiasi, kad šis „Formulės-1“ čempionatas yra toks atkaklus ir tikina, jog iki jo pabaigos likus 7-iems etapams prognozuoti nugalėtoją beveik neįmanoma.
„Kaip vertinu šį sezoną? Super. Čempionatas labai lygus, o nugalėtoju tapti realiai pretenduoja net penki pilotai – L. Hamiltonas, J. Buttonas, M. Webberis, S. Vettelis bei F. Alonso. Tai, jog vyksta tokia įtempta ir atkakli kova iš dalies ir lemia tą dalyką, jog dėl lenktynininkų veiksmų keliamas didelis triukšmas. Juk jei F. Alonso nebūtų tarp čempionato lyderių, tam jo lenkimui nebūtų skiriamas toks dėmesys.
Šiemet greičio persvarą turi „Red Bull“ komanda, ją ir toliau laikyčiau sezono favorite, bet tos persvaros „Red Bull“ pilotai kol kas nesugeba tinkamai realizuoti, todėl gali ir pralaimėti. Jiems nesiseka dėl viso komplekso priežasčių, bet turbūt pagrindinė yra ta, kad komanda dar neturi patirties kovoje dėl čempionės titulo, o varžovai tikrai stiprūs, todėl ne viską ir ne visada lemia tik greitas bolidas.
S. Vettelio ir S. Webberio santykius vertinu normaliai. Jų santykiai yra tokie, kokie ir turi būti tarp lenktynininkų, – konkurencingi. O tie jų tarpusavio pykčiai – tai labiau komandos geros vadybos trūkumo rezultatas“, – sako A. Volungevičius.
Šio „Formulės-1“ čempionato lyderiai:
1. Markas Webberis („Red Bull“) 161 taškas
2. Lewisas Hamiltonas („McLaren“) 151
3. Sebastinas Vettelis („Red Bull“) 151
4. Jensonas Buttonas („McLaren“) 147
5. Fernando Alonso („Ferrari“) 141.
Likusių „Formulės-1“ lenktynių tvarkaraštis:
2010-08-29 Belgija, Spa trasa
2010-09-12 Italija, Monzos trasa
2010-09-26 Singapūras, Singapūro trasa
2010-10-10 Japonija, Suzukos trasa
2010-10-24 Pietų Korėja, Yeongamo trasa
2010-11-07 Brazilija, San Paulo trasa
2010-11-14 Abu Dabis, Yas Marino trasa.
Scanpix nuotr.