Hibridinė sistema, paremta „Porsche 918 Spyder“ technologijomis
Įspūdingas naujojo „Panamera 4 E-Hybrid“ važiavimo charakteristikas lemia pirmą kartą sedano modelyje pritaikytos superautomobilyje „Porsche 918 Spyder“ naudojamos hibridinės technologijos. „Porsche 918 Spyder“ – tai greičiausias serijinės gamybos automobilis, per rekordinį 6 min. ir 57 sek. laiką įveikęs žymiąją Niurburgringo trasą. Jame panaudotos dvi elektrinės pavaros, pagerinančios automobilio dinamines ypatybes ir, kartu su benzininiu varikliu, padedančios išvystyti 652 kW/887 AG galią.
„Panamera 4 E-Hybrid“ naudojamas naujas 2,9 litro darbinio tūrio V6 variklis su dviem turbinomis, išvystantis 243 kW/330 AG galią ir 450 Nm sukimo momentą. Šiame hibridiniame sedane sumontuotos elektrinės pavaros galia siekia 100 kW/136 AG, jos išvystomas sukimo momentas – 400 Nm. Elektrinė pavara įsijungia vos spustelėjus akceleratoriaus pedalą. Tuo metu ankstesniajame „Panamera“ modelyje elektrinė pavara buvo naudojama rezervinei galiai, ji įsijungdavo tuomet, kai akceleratoriaus pedalas buvo įspaustas bent 80 proc. lygio.
Be to, „Panamera 4 E-Hybrid“ elektrinės pavaros galia naudojama ir maksimaliam greičiui išvystyti. Ši nauja „E-Performance“ koncepcija, užtikrinanti didesnę galią, mažesnes degalų sąnaudas ir daugiau malonumo vairuoti, taps ateities sportinių automobilių skiriamąja ypatybe.
Naujas hibridinis modulis ir sparti aštuonių laipsnių PDK dėžė
Variklis ir elektrinė pavara naujajame „Panamera 4 E-Hybrid“ sujungti naujos kartos hibridiniu moduliu. Ankstesniame modelyje naudotas hidraulinis sprendimas yra pakeistas elektromechaniniu principu veikiančiu įtaisu, kuris dar sklandžiau sinchronizuoja variklio ir hibridinės pavaros darbą.
„Panamera 4 E-Hybrid“, kaip ir kituose naujuosiuose „Panamera“ modeliuose, panaudota nauja, itin sparčiai ir efektyviai veikianti 8 laipsnių PDK automatinė pavarų dėžė ir nauja transmisija, perduodanti hibridinės sistemos galią į visus keturis ratus.
Elektros energija kaupiama skysčiu aušinamoje ličio jonų baterijoje, kuri integruota galinėje automobilio dalyje po bagažinės skyriumi. Nors naujos baterijos talpa padidėjo nuo 9,4 iki 14,1 kWh, jos svoris išliko nepakitęs. Ši aukštos įtampos baterija gali būti įkraunama naudojant standartinę 230 V 10 A elektros tinklo jungtį, pilnas baterijos įkrovimas trunka apie 6 valandas. Iš papildomos įrangos sąrašo pasirinkus į automobilį integruotą 7,2 kW galios įkroviklį ir naudojant 230 V 32 A parametrų elektros jungtį, baterijos įkrovimas sutrumpėja iki pusketvirtos valandos.
Beje, baterijos įkrovimo procesas gali būti pradėtas naudojantis „Porsche Communication Management“ sistemos laikmačiu ar nuotolinio valdymo programėle „Porsche Car Connect“. „Panamera 4 E-Hybrid“ modelis yra aprūpintas papildoma klimato kontrolės sistema, galinčia atvėsinti ar pašildyti saloną tuo metu, kai automobilis yra įkraunamas.
„Porsche Advanced Cockpit“ su trimis informaciniais ekranais
Išskirtinė antrosios kartos „Panamera“ modelių ypatybė – novatoriška prietaisų skydelio ir programuojamų valdymo mygtukų koncepcija. Prieš vairuotojo akis esantį prietaisų skydelį sudaro du 7 colių įstrižainės informaciniai ekranai ir analoginis tachometras, įmontuotas pačiame prietaisų skydelio centre. Be to, „Panamera 4 E-Hybrid“ turi specialų hibridinės energijos indikatorių, kuris veikia panašiu principu kaip ir superautomobilyje „Porsche 918 Spyder“. Šis indikatorius vairuotojui padeda stebėti, kiek hibridinės sistemos galios yra naudojama kiekvieną akimirką ir kiek energijos yra regeneruojama.
Tuo metu centrinėje konsolėje esantis 12,3 colio įstrižainės ekranas leidžia matyti ir naudotis visomis „Porsche Communication Management“ sistemos funkcijomis. Informaciją apie hibridinės sistemos darbą galima matyti tiek šiame ekrane, tiek prietaisų skydelyje. Pavyzdžiui, rezervinės galios indikatorius parodo, kiek energijos sukaupta automobilio pagreitėjimui, o hibridinės sistemos indikatorius rodo įvairius elektrinės pavaros parametrus.
Itin efektyvus naujasis „Hybrid Auto“ režimas
Standartiniame „Panamera 4 E-Hybrid“ įrangos sąraše – „Sport Chrono Package“ paketas ir specialus mygtukas ant vairo važiavimo režimui pasirinkti. Pasinaudojus šiuo mygtuku ir informacine sistema galima pasirinkti ir konfigūruoti įvairius važiavimo režimus. Šis automobilis, kaip ir kiti „Panamera“ modeliai, turi įprastus „Sport“ ir „Sport Plus“ režimus ir net keturias hibridinio važiavimo parinktis „E-Power“, „Hybrid Auto“, „E-Hold“ ir „E-Charge“.
„Panamera 4 E-Hybrid“ kelionė visada pradedama „E-Power“ režime, kuriame naudojama tik elektrinė pavara. Naujai sukurtas „Hybrid Auto“ režimas suderina benzininio variklio ir elektrinės pavaros darbą taip, kad automobilis važiuotų itin efektyviai. Tuo metu pasirinkus „E-Hold“ režimą elektrinė pavara išjungiama. Tai leidžia taupyti baterijos energiją ir įjungti elektrinį važiavimo režimą tose miestų zonose, kur galioja nulinės emisijos reikalavimas. „E-Charge“ režime benzininio variklio galia naudojama ne tik sukti ratus, bet ir įkrauti baterijai.
Aukščiausios dinaminės automobilio galimybės išvystomos pasirinkus „Sport“ ar „Sport Plus“ režimą, kuriame nuolatos veikia benzininis variklis. „Sport“ režime palaikomas baterijos lygis, kurio pakaktų pasinaudoti momentinės galios padidinimo funkcija. O „Sport Plus“ režimo paskirtis – iki maksimumo išnaudoti automobilio dinamines galimybes. Šiame režime „Panamera 4 E-Hybrid“ gali išvystyti maksimalų 278 km/val. greitį, automobilio baterija įkraunama per trumpą laiką, tai leidžia bet kuriuo metu panaudoti momentinės galios padidinimo funkciją.
Naujojo „Panamera 4 E-Hybrid“ kaina prasideda nuo 109 123 eurų įskaitant mokesčius. Planuojama, kad Europos šalyse pirmieji hibridiniai „Panamera 4 E-Hybrid“ sedanai pasirodys kitų metų balandžio mėnesį.
Hibridinis „Panamera 4 E-Hybrid“ yra ketvirtasis naujos kartos prabangių sportinių sedanų „Panamera“ modelis. Šią seriją taip pat sudaro anksčiau pristatyti keturiais ratais varomi „Panamera Turbo“, „Panamera 4S“ ir „Panamera 4S Diesel“ modeliai.