• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Suklusote? Paminėjus seniausiąją profesiją, daugeliui galvoje pirmiausia gimsta poetų plačiai apdainuotas vaizdinys. Tačiau gerokai anksčiau, dar prieš atsirandant prekybai meile, atsirado tiesiog prekyba - žmonės nuo pat pradžių mainėsi gėrybėmis ir produktais. Ko per tiek metų sugebėjome pasiekti?

Suklusote? Paminėjus seniausiąją profesiją, daugeliui galvoje pirmiausia gimsta poetų plačiai apdainuotas vaizdinys. Tačiau gerokai anksčiau, dar prieš atsirandant prekybai meile, atsirado tiesiog prekyba - žmonės nuo pat pradžių mainėsi gėrybėmis ir produktais. Ko per tiek metų sugebėjome pasiekti?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos poreikis bėgant metams tik augo ir šiandien tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje tai - viena populiariausių profesijų. Darbdaviai nuolat dairosi gerų pardavimų vadybininkų, specialistų bei pardavėjų, o radę dėl jų konkuruoja. Ir vis dėlto kaskart seminaruose ar mokymuose paklausęs pardavėjų, kiek iš jų džiaugiasi savo darbu, matau vos kas trečią ar net kas ketvirtą pakeltą ranką. Kodėl taip yra? Kodėl paklausiausioje, itin pelningoje ir svarbioje srityje dirbantys žmonės nesijaučia laimingi?

REKLAMA

Esu tikras, jog Lietuvoje taip yra todėl, kad mes neretai vis dar vadovaujamės pasenusiais, pažangiose valstybėse jau senokai pamirštais pardavimų metodais. Norint parduoti, mums vis dar yra būtina parsiduoti.

Parduoti sąžiningai – apsimoka

Bet ar tikrai sėkmingi ir pelningi pardavimai įmanomi tik tuomet, kai pardavėjo profesija taip supanašėja su ta kita, vadinama seniausiąja? Ar tikrai vertingą sandorį sudaryti pavyksta tik pamynus savo vertybes ir principus, įtikinant pirkėją, kad jūsų parduodama prekė jam yra būtinai reikalinga, nors išleistų pinigų jis gailėsis, vos tik juos sumokėjęs? Ar tikrai greiti pardavimai įmanomi tik tuomet, kai pirkėjas įspaudžiamas į kampą ir jam nepaliekama erdvės abejonėms? Ar tikrai klientą turime persekioti tol, kol jis nusipirks mūsų prekę tiesiog iš nevilties?

REKLAMA
REKLAMA

Mano ir daugybės kitų savo darbą mylinčių pardavėjų patirtis įrodo, kad tikrai ne. Atėjo laikas Lietuvos darbdaviams ir pardavėjams keisti požiūrį į savo darbą - atėjo laikas sąžiningiems, atviriems, bičiuliškiems ir abipusiai naudingiems santykiams su klientais. Pardavėjas, kuris visą dėmesį skiria pirkėjo poreikiams, o matydamas, kad negalės jų patenkinti, pataria, kur kitus klientas galėtų rasti tai, ko jam reikia, šiandien galėtų kaip reikiant užrūstinti neretą darbdavį Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau toks darbdavys netruks pastebėti, jog ilgainiui šis pardavėjas sulaukia vis daugiau sugrįžtančių klientų bei jų draugų, apsipirkti atėjusių pagal rekomendacijas. Parduoti sąžiningai ir nuoširdžiai apsimoka. Nesavanaudiškai rūpintis klientų poreikiais apsimoka. Nemokamai patarti, padėti taip pat apsimoka.

Apsimoka ne tik todėl, kad taip ilgainiui tikrai parduosite daugiau ir greičiau, bet ir todėl, kad jūsų įmonėje dirbantys specialistai mėgausis savo veikla ir jausis reikalingi bei naudingi. Kol viena iš seniausiųjų profesijų nesikeičia per amžius, kita nuolatos žengia į priekį. Linkiu ir mums žengti koja kojon su ja. Arnas Markevičius – finansų konsultacijų įmonės „M Capital“ direktorius, finansų ir pardavimų specialistas, lektorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų