• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Viešai apie savižudybes reikia kalbėti labai atsakingai, todėl socialinių projektų savižudybės temomis kūrėjai laikosi specialių moksliniais tyrimais paremtų rekomendacijų. Taip tikina Jaunimo linijos vadovas, psichologas Paulius Skruibis.

 Viešai apie savižudybes reikia kalbėti labai atsakingai, todėl socialinių projektų savižudybės temomis kūrėjai laikosi specialių moksliniais tyrimais paremtų rekomendacijų. Taip tikina Jaunimo linijos vadovas, psichologas Paulius Skruibis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nemažai nuomonių bei pastebėjimų LRT Radijo klausytojai išsako dėl eteryje skambančio jaunimo linijos projekto. Šioje socialinėje reklamoje atkreipiamas dėmesys, kad kasmet iš gyvenimo pasitraukia visa gimnazijos laida. Toks problemos eskalavimas LRT Radijo klausytojams atrodo netinkamas.

REKLAMA

„Mano supratimu, psichologiškai tai pati blogiausia reklama, tiesiog įduodamas ginklas jaunuoliui, kai jam sunku. Juk, jei tiek daug jaunuolių šitaip išsprendžia problemas, tai gal ir man taip tinka? Pamąstykime ir, jei čia yra nors lašas racionalumo, taisykime padėtį“, – ragina LRT Radijo klausytoja Elena K.

REKLAMA
REKLAMA

Su tokiu pastebėjimu sutinka ir Genė iš Plungės. „Per LRT Radiją kartojama ir kartojama, kad kasmet nusižudo klasė. Rodos, sakoma – ir jūs vaikai taip darykit. Labai liūdna klausyti savižudybių propagavimo“, – sako LRT Radijo klausytoja.

Pasak Jaunimo linijos vadovo, psichologo P. Skruibio, savižudybių tema yra sudėtinga, ir suprantama, kad ji jaudina žmones. Pašnekovas tikina, kad į viešą kalbėjimą apie savižudybes iš tiesų reikia žiūrėti labai atsakingai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kalbėti apie savižudybių problemą yra būtina. Kai kūrėme šią reklamą, atsižvelgėme į moksliniais tyrimais paremtas rekomendacijas, kaip kalbėti savižudybių tema ir ko nereikėtų daryti“, – tvirtina P. Skruibis.

Jaunimo linijos vadovo žodžiais, kalbant apie šią opią temą, reikia nepamiršti tam tikrų taisyklių. „Pvz., vengti savižudybių būdų detalių aprašymų. Jokio būdo šioje reklamoje nepateikiame. Taip pat reikia vengti supaprastintų savižudybės paaiškinimų. Dėl ko įvyko savižudybė čia nekalbama“, – aiškina psichologas.

REKLAMA

Jo teigimu, būtina neromantizuoti savižudybių. Šiame socialiniame projekte savižudybės nėra romantizuojamos. Priešingai, tvirtinama, kad šią problemą būtina spręsti, o žmonės aktyviai kviečiami prie to prisidėti, t. y. savanoriauti arba susipažinti su savižudybių rizikos ženklais ir žinoti, kaip galima padėti.

„Šios problemos mastas iš tikrųjų šokiruoja, o minėta reklama yra grįsta mokslininkų rekomendacijomis, dėl to nemanome, kad tai yra savižudybių propagavimas, priešingu atveju tokios reklamos tikrai nekurtume“, – tvirtina Jaunimo linijos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų