Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) atkeliavo ilgai lauktos naujienos. 2017 metų pradžioje Lietuvos keliuose bus įrengta 10 naujų elektros įkrovimo stotelių.
Skaičius galbūt ir nėra toks, apie kokį svajoja Estijos pavyzdį žinantys vairuotojai, tačiau giliau slypi viena labai svarbi detalė – baterijų įkrovimų punktai atsiras šalies greitkeliuose A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) ir A2 (Vilnius-Panevėžys). Tai reiškia, kad elektromobilių vairuotojai galės planuoti ilgesnes keliones.
Lietuvos elektromobilių rinka nėra didelė – šalyje yra apie 300 elektra varomų automobilių. Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, elektromobilių rinka per pastaruosius kelis metus smarkiai paaugo, o į šalį įvežama vis daugiau naudotų elektrinių automobilių.
Didžiausio šalies transporto skelbimų portalo duomenimis, per pirmuosius tris 2012 metų ketvirčius Lietuvoje buvo parduodami 208 elektromobiliai, o per tą patį laikotarpį šiemet – 284 vnt. – 36,5 proc.
„Tai rodo, kad didėja žmonių susidomėjimas elektromobiliais. Nors ir šalyje dominuoja „Nissan Leaf“ modeliai, Lietuvos krantą pasiekia ir „Tesla“ markės automobiliai, atkeliavę iš JAV. Jų kiekis beveik toks pats, kaip elektrinių „BMW i3“, – tvirtina M.Buzelis.
Verta pažymėti, kad elektromobilių rinkos augimas ir jiems skirtos infrastruktūros plėtra yra glaudžiai susiję. Tai vištos ir kiaušinio klausimas – vienas be kito yra neįmanomi dalykai.
Specialistas priduria, jog dalis vairuotojų svajoja apie tokius automobilius, tačiau jų atsisako dėl sąlyginai nedidelio su pilnai įkrauta baterija įveikiamo atstumo.
„Paprastas, vidutinės klasės elektromobilis su pilnai įkrautomis baterijomis gali įveikti apie 100-150 kilometrų. Visi esame girdėję apie nuostabias „Tesla“ modelių galimybes, tačiau tokių automobilių verčia atsisakyti dėl labai stačios kainos. Bet kuriuo atveju, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos žengė labai svarbų žingsnį, kuris pagaliau leis iš sostinės į pajūrį nuvykti nenaudojant iškastinio kuro. Kai kuriems potencialiems elektromobilių pirkėjams tai bus kritinis argumentas, renkantis transporto priemonę, todėl tokių automobilių rinkos dalis Lietuvoje plėsis, tačiau tikrai ne elektriniu tempu“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas.
Anot M.Buzelio, elektromobilių technologijos vystomos labai sparčiai ir rugsėjį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytos stipriai patobulintos jų galimybės. „Gamintojai atstumą, kurį elektra varomi automobiliai gali įveikti su įkrautomis baterijomis – net ir naujausi ekonominiai masinės gamybos automobiliai po kelių metų turėtų pajėgti įveikti 400 ar daugiau kilometrų“, – tvirtina ekspertas.
2015 metų duomenimis, šalyje veikė 17 elektromobilių įkrovimo prieigų. Planuojama, kad iki 2022 metų Lietuvoje bus įrengta ne mažiau 28 didelė galios įkrovimo stotelių.
Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) atkeliavo ilgai lauktos naujienos. 2017 metų pradžioje Lietuvos keliuose bus įrengta 10 naujų elektros įkrovimo stotelių.
Skaičius galbūt ir nėra toks, apie kokį svajoja Estijos pavyzdį žinantys vairuotojai, tačiau giliau slypi viena labai svarbi detalė – baterijų įkrovimų punktai atsiras šalies greitkeliuose A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) ir A2 (Vilnius-Panevėžys). Tai reiškia, kad elektromobilių vairuotojai galės planuoti ilgesnes keliones.
Lietuvos elektromobilių rinka nėra didelė – šalyje yra apie 300 elektra varomų automobilių. Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, elektromobilių rinka per pastaruosius kelis metus smarkiai paaugo, o į šalį įvežama vis daugiau naudotų elektrinių automobilių.
Didžiausio šalies transporto skelbimų portalo duomenimis, per pirmuosius tris 2012 metų ketvirčius Lietuvoje buvo parduodami 208 elektromobiliai, o per tą patį laikotarpį šiemet – 284 vnt. – 36,5 proc.
„Tai rodo, kad didėja žmonių susidomėjimas elektromobiliais. Nors ir šalyje dominuoja „Nissan Leaf“ modeliai, Lietuvos krantą pasiekia ir „Tesla“ markės automobiliai, atkeliavę iš JAV. Jų kiekis beveik toks pats, kaip elektrinių „BMW i3“, – tvirtina M.Buzelis.
Verta pažymėti, kad elektromobilių rinkos augimas ir jiems skirtos infrastruktūros plėtra yra glaudžiai susiję. Tai vištos ir kiaušinio klausimas – vienas be kito yra neįmanomi dalykai.
Specialistas priduria, jog dalis vairuotojų svajoja apie tokius automobilius, tačiau jų atsisako dėl sąlyginai nedidelio su pilnai įkrauta baterija įveikiamo atstumo.
„Paprastas, vidutinės klasės elektromobilis su pilnai įkrautomis baterijomis gali įveikti apie 100-150 kilometrų. Visi esame girdėję apie nuostabias „Tesla“ modelių galimybes, tačiau tokių automobilių verčia atsisakyti dėl labai stačios kainos. Bet kuriuo atveju, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos žengė labai svarbų žingsnį, kuris pagaliau leis iš sostinės į pajūrį nuvykti nenaudojant iškastinio kuro. Kai kuriems potencialiems elektromobilių pirkėjams tai bus kritinis argumentas, renkantis transporto priemonę, todėl tokių automobilių rinkos dalis Lietuvoje plėsis, tačiau tikrai ne elektriniu tempu“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas.
Anot M.Buzelio, elektromobilių technologijos vystomos labai sparčiai ir rugsėjį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytos stipriai patobulintos jų galimybės. „Gamintojai atstumą, kurį elektra varomi automobiliai gali įveikti su įkrautomis baterijomis – net ir naujausi ekonominiai masinės gamybos automobiliai po kelių metų turėtų pajėgti įveikti 400 ar daugiau kilometrų“, – tvirtina ekspertas.
2015 metų duomenimis, šalyje veikė 17 elektromobilių įkrovimo prieigų. Planuojama, kad iki 2022 metų Lietuvoje bus įrengta ne mažiau 28 didelė galios įkrovimo stotelių.