• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Beveik trečdaliui šalies vairuotojų yra tekę žiemą važiuoti su vasarinėmis padangomis, beveik pusė jų dėl to patyrė sunkumų kelyje. Užfiksuota, kad automobilius su vasarinėmis padangomis žiemą dažniausiai vairuoja bedarbiai ir tarnautojai. Tokie duomenys gauti atlikus Lietuvos gyventojų vairavimo įpročių tyrimą, kurį užsakė didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“.

REKLAMA
REKLAMA

Reprezentatyvios apklausos duomenimis, kurią atliko „Spinter tyrimai“, 57,5 proc. šalies vairuotojų visada laiku pakeičia vasarines padangas į žiemines. Tarp vėluojančių tai padaryti (daugiau kaip 10 proc.) daugiau vyrų bei miesto gyventojų.

REKLAMA

„Lietuvos draudimo“ Kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas primena, kad padangas pakeisti reikėtų ne lapkričio 1-ąją, kaip vis dar galvoja daugelis vairuotojų, o tuomet, kai oro sąlygos tampa nebetinkamos važinėti su vasarinėmis padangomis. „Šią savaitę sinoptikai jau prognozuoja pirmąsias šalnas ir net snaigių ar šlapdribos. Tikiu, kad vairuotojai bus pasirengę šiam pirmajam žiemos išbandymui ir nelaimingų atsitikimų kelyje nebus užfiksuojama daugiau“, - pastebi G. Matiukas.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvišką“ požiūrį į vairavimą su netinkamomis padangomis atskleidė respondentams užduotas klausimas apie tai, ar teko žiemą vairuoti su vasarinėmis padangomis. Net 28 proc. šalies vairuotojų prisipažino, kad jiems yra tekę žiemą važiuoti su vasaros keliams tinkamomis padangomis. Net 41 proc. iš jų pripažino dėl to patyrę sunkumų kelyje. Su vasarinėmis padangomis žiemą dažniau vairavo kaimiškose vietovėse (27,5 proc.) bei rajono centruose (30 proc.) gyvenantys vairuotojai. Su vasarinėmis padangomis automobilius vairavusios apklaustos moterys dažniau sakėsi patyrusios eismo nelaimes, o vyrai – patekę į rizikingą situaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Praktika rodo, kad būtent spalio pabaigoje - lapkričio pradžioje, kai kelius padengia pirmasis plikledis, o važiuojama automobiliu vasarinėmis padangomis, avarijų skaičius išauga ketvirtadaliu. Dažniausiai tai – techninės avarijos, kai vairuotojais po nakties slidesniuose kelio ruožuose nesuvaldo automobilio, nesugeba laiku sustabdyti ir atsitrenkia į priešais važiuojantį automobilį, tokių autoįvykių vidutinis nuostolis siekia 1500 litų. Vairuotojai neįvertina slidaus kelio pavojaus ir tinkamai neparuošę automobilio žiemai, kelia grėsmę ne tik sau, bet ir aplinkiniams“, - sako „Lietuvos draudimo“ Kompleksinių žalų direktorius.

REKLAMA

Nelaimingus atsitikimus kelyje dėl laiku nepakeistų padangų dažniau už kitus patyrė patys jauniausi (32 proc.) ir vidutinio amžiaus (21 proc.) vairuotojai, o taip pat su aukštuoju išsilavinimu (25 proc.) ir aukštas pajamas turintys (35 proc.) vairuotojai – kitaip sakant tie, kurie labiau linkę rizikuoti ir žiemą vairuoti su vasarinėmis padangomis. Įdomu tai, kad rajonų gyventojai, kurie dažniau „pamiršdavo“ pakeisti padangas, į avarijas teigė beveik nepakliūnantys (tik 5 proc.).

REKLAMA

Tarp skirtingą užsiėmimą turinčių vairuotojų „drąsa“ žiemą vairuoti su vasarinėmis padangomis pasižymėjo specialistai ir tarnautojai (31,5 proc.) bei bedarbiai (35 proc.). Drausmingiau elgiasi vadovai, verslo savininkai ir namų šeimininkės.

Automobilių priežiūros specialistai prieš žiemos sezoną rekomenduoja atkreipti dėmesį ne tik į tinkamas padangas, bet ir  į jų priežiūrą. Kad kelionės būtų saugios, ne mažiau svarbu patikrinti automobilio variklio stovį, tepalus, sureguliuoti šviesas, įpilti neužšąlančio langų plovimo bei aušinimo skysčio, sutepti durų spyneles, patikrinti salono šildymo sistemą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų