Tai nėra tuščias klausimas, nes naktį ir rytą dar šalta. Eismo taisyklės nedviprasmiškai nurodo, kad su dygliuotomis padangomis galima važinėti iki balandžio 10 dienos (pradedame važinėti lapkričio 1 d.), o vasarines padangas draudžiama naudoti nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos (277 ir 278 punktai). Apie žiemines nedygliuotas padangas taisyklėse neužsimenama. Tačiau, net ir vieną dieną pavėlavus “perauti” automobilio žiemines padangas į vasarines, vairuotojui gali brangiai kainuoti.
Kadangi apie nedygliuotas žiemines padangas eismo taisyklėse nieko nesakoma, nereikia mokėti baudos policijai. Pavojus vairuotojų tyko iš kitos pusės. Jį kelia draudimo įstatymo reikalavimai. Bendrovės “Baltikums draudimas” Klaipėdos filialo direktoriaus pavaduotojas Linas Gecas, komentuodamas situaciją, priminė Transporto priemonės savininkų civilinės atsakomybės draudimo (TPSCAD) įstatymo teiginius.
“Pagal įstatymą draudimo kompanijos atlygina žalą tretiesiems asmenims už avariją, kurią padarė jų klientas - avarijos kaltininkas, žiemą važinėjęs su vasarinėmis, o vasarą – su žieminėmis padangomis. - sakė L. Gecas – Bet vėliau kompanijos regreso tvarka išsireikalauja iš kliento – avarijos kaltininko šiuos pinigus. Jeigu policija nustatys ir savo pažymoje mums nurodys, kad nedygliuotų žieminių padangų eksploatacija vasarą nebuvo avarijos priežastis, nors klientas ir buvo kaltininkas, mes žalą atlyginsime be išlygų ir iš savo kliento pinigų nereikalausime.”
Kodėl kai kurie vairuotojai vasarą važinėja nedygliuotomis žieminėmis padangomis? Pasak gumos savybių specialistų, žieminės padangos vasarą suminkštėja, intensyviau trinasi, labai greitai tampa netinkamos. Tačiau stabdymo savybėms tai neturi įtakos. Kitaip “elgiasi” vasarinės padangos žiemą – temperatūrai nukritus žemiau penkių laipsnių šilumos, padanga “sumedėja”, išnyksta savybė sukibti su kelio paviršiumi, todėl stabdymas tampa neefektyvus.
“Klaipėda” (www.klaipeda.daily.lt)