Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Šių metų „Aurum 1006 km“ lenktynės ne vieną automobilių sporto mėgėją nustebino itin aukštu savo lygiu. Lyderiaujančios komandos viena po kitos gerino trasos rekordus, lenktynių metu važiavo greičiau, nei bet kada anksčiau kvalifikacijoje, o tarpusavyje kovojo agresyviai, tačiau tvarkingai. Šiemet dominavo „Audi“, o „Porsche“ negarantavo vietos dešimtuke. Kaip tokio aukšto lygio dalyvių sąraše atrodė „Lamborghini“?
Kas „Lamborghini“ trukdo pasiekti pergalę?
Nors „Lamborghini“ automobilių sporto istorijoje nėra pasižymėjęs taip, kaip „Porsche“ ar „Ferrari“, dėl beprotiško dizaino, išskirtinių automobilių ir milžiniškų, rėkiančių variklių jis turi daug gerbėjų. O ir paskutiniu metu jis sėkmingai braunasi į lenktynių trasas. Net ir Lietuvoje, „Aurum 1006 km“ lenktynėse savo brutalumu jie pavergia nemažą dalį aistruolių dėmesio.
Rezultatų prasme „Huracan Super Trofeo“ – taip pat stiprūs automobiliai, tačiau jiems niekada nepavyko išplėšti pereinamosios nugalėtojų taurės Palangoje. 2019-aisiais komandos, važiavusios su „Lamborghini“ buvo arčiausiai to. 3 ekipos pasidalino 2-3 vietas. Nuo to laiko atsirado naujos „Huracan ST“ modelių modifikacijos, tačiau iki bendros įskaitos podiumo šiems itališkiems galiūnams užlipti nepavykdavo.
„Su tokiomis „Ballance of Performance“ taisyklėmis „Lamborghini“ neįmanoma kovoti prieš naujausius „Porsche“ nepažeidžiant taisyklių“, - žodžių į vatą nevyniojo „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komandos pilotas Mantas Matukaitis.
Rodos, kelis metus trukęs nesėkmių šleifas nuo šios komandos nusisuko. Sėdusi į „Lamborghini Huracan ST EVO“ automobilį „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ „Aurum 1006 km“ lenktynėse dirbo kaip laikrodis: visi vairuotojai palaikė itin aukštą tempą, technika negedo, o meistrai sustojimų metu sukosi dar greičiau nei „Formulės-1“ mechanikai. Tačiau išsvajoto TOP3 rezultato ekipai pasiekti nepavyko, ji lenktynes baigė 5-oje bendros įskaitos pozicijoje ir 3-ioje vietoje gausiausioje „GT Open“ klasėje.
„Blogas karys, kuris nenori būti generolu. Norėjosi geresnio rezultato, bet ir šis mus džiugina, nes matant, kaip pasitempė bendras automobilių parkas ir pačios komandos, jis – itin stiprus“, - sakė komandos vadovas Mindaugas Valiūnas.
Koją pakišo dažni apsilankymai degalinėje
Mantas Matukaitis pridėjo, kad šiemet 5-ta vieta yra didesnis pasiekimas, nei podiumas pernai, ar antra vieta užpernai. Nei viena lyderių komanda šiemet neklydo, visos pasižymėjo itin stipriu vairuotojų sąstatu.
„Labai dėkojame organizatoriui, už kaip visuomet, aukščiausio lygio lenktynes. Aišku, lenktynės nepriklauso vien nuo organizatoriaus, tad panašu, kad labai smarkiai pasistengė ir komandos, kurių lygis šiemet buvo itin aukštas. Daug itin greitų gamyklinių automobilių, o ir tie, kurie sukonstruoti garaže, negedo, ir važiavo greitai. Be to, kova buvo aštri, tačiau graži. Nebuvo sudaužytų automobilių, o maži pabrozdinimai tik puošia kovinę techniką“, - kalbėjo M. Matukaitis.
Lenktynių metu „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda demonstravo kone identiškus laikus lyderiams, pirmoje lenktynių pusėje netgi laikėsi podiumo vietose, tačiau antroje nukrito į penktą poziciją, ten ir pasiliko. Keturių ratų deficitas atsirado degalinėje.
„Mes komentavome, kad su tokiu „Ballance of Performance“ reglamentu „Lamborghini“ automobiliui laimėti lenktynių trasoje tiesiog neįmanoma, ir buvome 100 proc. teisūs. „Audi“ buvo pranašesni, nes GT3 automobiliai tiesiog yra greitesni, o „Porsche“ pralaimėjome dėl to, kad jie ekonomiškesni“, - sakė M. Matukaitis.
Kada pasibaigė „Lamborghini“ šlovė?
„Lamborghini“ automobiliai iš podiumo „Aurum 1006 km“ lenktynėse pasitraukė tuomet, kai buvo pristatytas „Ballance of Performance“ techninis reglamentas, sulyginantis automobilius. Itališkus superautomobilius jis pakirto bene labiausiai. Palangoje jie važiuoja su maždaug 80-100 AG mažesniu pajėgumu, nei variklis galėtų išvystyti, didesniu svoriu ir mažesne panaudojama degalų bako talpa. Be to, „Hankook“, oficialus padangų tiekėjas Palangos lenktynėms neturi reikiamo dydžio padangų „Lamborghini“ automobiliui, dėl to komandos važiuoja siauresnėmis, nei turėtų.
Automobiliai iš tiesų tampa labiau lygiaverčiai. „Lamborghini“ tampa lėtesnis, jo tempas prilygsta „Porsche“. Tai turėtų užtikrinti gerą kovą žiūrovams trumpose sprinto lenktynėse. Tai buvo matyti lenktynių pradžioje, kai visi automobiliai važiavo panašiu tempu. Tačiau tas lygiavertiškumas dingo itališkiems superautomobiliams pasukus į degalinę. 5,2 litro V10 varikliai – rajūs. Gerokai rajesni nei „Porsche“, dėl to per visas 8 valandas „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda stojo degalinėje du kartus daugiau, nei, pavyzdžiui, „Porsche Baltic“ komanda, o tai lėmė 4 ratų deficitą ties finišo linija.
Nori išlaisvinti bulių
„BoP idėja yra išties graži. Visi norime gerų lenktynių iki pat finišo linijos. Ir tos taisyklės iš tiesų sulygina automobilių pajėgumą. Tik „Lamborghini“ dėl to nukenčia ilgoje distancijoje. Be BoP mes būtume greitesni trasoje, tačiau vis vien stotumėme daugiau kartų degalų. Tuo metu galėtumėme žaisti su strategija ir išlaikyti įdomią kovą iki pat finišo. Su tokiais stipriais varžovais, kokius turime dabar, tai būtų itin įdomios lenktynes“, - komentavo Mindaugas Valiūnas.
Vis tik kone kaip šveicariškas laikrodis dirbusi „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda prieš save praleido tik naujesnės kartos automobilius: du „Audi R8 GT3“, ir du moderniausius „Porsche 911 GT3 Cup“ modelius.
„Tai greiti automobiliai, kuriuos naudoja itin patyrusios ir puikiai susidirbusios komandos, tikra garbė kautis su jais. Vis tik jie turi daugiau privalumų už mus. Pavyzdžiui – stabdžiai. Tų mašinų stabdžių kaladėlės gali atlaikyti visą distanciją, o mums reikėjo jas keisti. Tačiau „GSR Motorsport“ tą padaryti sugebėjo per minutę! Tad to nenurašau į jokį nuostolį“, - komandos darbu toliau džiaugėsi M. Valiūnas.
Lenktynes stebėjo ir „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ vairuotojo Roko Steponavičiaus tėtis Dalius, kurio komanda lenktyniauja Europos ilgų nuotolių lenktynių čempionate. Specialistas įvertino visas lenktynes, ir paskelbė, kad net idealiai sudėliojus taktiką, su „Lamborghini“ nebuvo galimybių užlipti ant podiumo. Geriausiu atveju – 4 vieta.
Tad ar gali „Lamborghini“ kovoti dėl pergalės „Aurum 1006 km“ lenktynėse, jei jose nenutinka jokių nenumatytų įvykių?
„Tikrai gali. Tik nenorėtumėme, kad būtų ribojamas tokio automobilio potencialas. Mums patinka agresyvus itališkas dizainas, variklio garsas ir paties automobilio brutalumas. Jis itin charakteringas, ir žinome, kad galėtume distanciją pravažiuoti greičiau. Tikimės, kad kitais metais į tai bus atsižvelgta“, - sakė M. Matukaitis.
Šių metų „Aurum 1006 km“ lenktynės ne vieną automobilių sporto mėgėją nustebino itin aukštu savo lygiu. Lyderiaujančios komandos viena po kitos gerino trasos rekordus, lenktynių metu važiavo greičiau, nei bet kada anksčiau kvalifikacijoje, o tarpusavyje kovojo agresyviai, tačiau tvarkingai. Šiemet dominavo „Audi“, o „Porsche“ negarantavo vietos dešimtuke. Kaip tokio aukšto lygio dalyvių sąraše atrodė „Lamborghini“?
Kas „Lamborghini“ trukdo pasiekti pergalę?
Nors „Lamborghini“ automobilių sporto istorijoje nėra pasižymėjęs taip, kaip „Porsche“ ar „Ferrari“, dėl beprotiško dizaino, išskirtinių automobilių ir milžiniškų, rėkiančių variklių jis turi daug gerbėjų. O ir paskutiniu metu jis sėkmingai braunasi į lenktynių trasas. Net ir Lietuvoje, „Aurum 1006 km“ lenktynėse savo brutalumu jie pavergia nemažą dalį aistruolių dėmesio.
Rezultatų prasme „Huracan Super Trofeo“ – taip pat stiprūs automobiliai, tačiau jiems niekada nepavyko išplėšti pereinamosios nugalėtojų taurės Palangoje. 2019-aisiais komandos, važiavusios su „Lamborghini“ buvo arčiausiai to. 3 ekipos pasidalino 2-3 vietas. Nuo to laiko atsirado naujos „Huracan ST“ modelių modifikacijos, tačiau iki bendros įskaitos podiumo šiems itališkiems galiūnams užlipti nepavykdavo.
„Su tokiomis „Ballance of Performance“ taisyklėmis „Lamborghini“ neįmanoma kovoti prieš naujausius „Porsche“ nepažeidžiant taisyklių“, - žodžių į vatą nevyniojo „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komandos pilotas Mantas Matukaitis.
Rodos, kelis metus trukęs nesėkmių šleifas nuo šios komandos nusisuko. Sėdusi į „Lamborghini Huracan ST EVO“ automobilį „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ „Aurum 1006 km“ lenktynėse dirbo kaip laikrodis: visi vairuotojai palaikė itin aukštą tempą, technika negedo, o meistrai sustojimų metu sukosi dar greičiau nei „Formulės-1“ mechanikai. Tačiau išsvajoto TOP3 rezultato ekipai pasiekti nepavyko, ji lenktynes baigė 5-oje bendros įskaitos pozicijoje ir 3-ioje vietoje gausiausioje „GT Open“ klasėje.
„Blogas karys, kuris nenori būti generolu. Norėjosi geresnio rezultato, bet ir šis mus džiugina, nes matant, kaip pasitempė bendras automobilių parkas ir pačios komandos, jis – itin stiprus“, - sakė komandos vadovas Mindaugas Valiūnas.
Koją pakišo dažni apsilankymai degalinėje
Mantas Matukaitis pridėjo, kad šiemet 5-ta vieta yra didesnis pasiekimas, nei podiumas pernai, ar antra vieta užpernai. Nei viena lyderių komanda šiemet neklydo, visos pasižymėjo itin stipriu vairuotojų sąstatu.
„Labai dėkojame organizatoriui, už kaip visuomet, aukščiausio lygio lenktynes. Aišku, lenktynės nepriklauso vien nuo organizatoriaus, tad panašu, kad labai smarkiai pasistengė ir komandos, kurių lygis šiemet buvo itin aukštas. Daug itin greitų gamyklinių automobilių, o ir tie, kurie sukonstruoti garaže, negedo, ir važiavo greitai. Be to, kova buvo aštri, tačiau graži. Nebuvo sudaužytų automobilių, o maži pabrozdinimai tik puošia kovinę techniką“, - kalbėjo M. Matukaitis.
Lenktynių metu „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda demonstravo kone identiškus laikus lyderiams, pirmoje lenktynių pusėje netgi laikėsi podiumo vietose, tačiau antroje nukrito į penktą poziciją, ten ir pasiliko. Keturių ratų deficitas atsirado degalinėje.
„Mes komentavome, kad su tokiu „Ballance of Performance“ reglamentu „Lamborghini“ automobiliui laimėti lenktynių trasoje tiesiog neįmanoma, ir buvome 100 proc. teisūs. „Audi“ buvo pranašesni, nes GT3 automobiliai tiesiog yra greitesni, o „Porsche“ pralaimėjome dėl to, kad jie ekonomiškesni“, - sakė M. Matukaitis.
Kada pasibaigė „Lamborghini“ šlovė?
„Lamborghini“ automobiliai iš podiumo „Aurum 1006 km“ lenktynėse pasitraukė tuomet, kai buvo pristatytas „Ballance of Performance“ techninis reglamentas, sulyginantis automobilius. Itališkus superautomobilius jis pakirto bene labiausiai. Palangoje jie važiuoja su maždaug 80-100 AG mažesniu pajėgumu, nei variklis galėtų išvystyti, didesniu svoriu ir mažesne panaudojama degalų bako talpa. Be to, „Hankook“, oficialus padangų tiekėjas Palangos lenktynėms neturi reikiamo dydžio padangų „Lamborghini“ automobiliui, dėl to komandos važiuoja siauresnėmis, nei turėtų.
Automobiliai iš tiesų tampa labiau lygiaverčiai. „Lamborghini“ tampa lėtesnis, jo tempas prilygsta „Porsche“. Tai turėtų užtikrinti gerą kovą žiūrovams trumpose sprinto lenktynėse. Tai buvo matyti lenktynių pradžioje, kai visi automobiliai važiavo panašiu tempu. Tačiau tas lygiavertiškumas dingo itališkiems superautomobiliams pasukus į degalinę. 5,2 litro V10 varikliai – rajūs. Gerokai rajesni nei „Porsche“, dėl to per visas 8 valandas „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda stojo degalinėje du kartus daugiau, nei, pavyzdžiui, „Porsche Baltic“ komanda, o tai lėmė 4 ratų deficitą ties finišo linija.
Nori išlaisvinti bulių
„BoP idėja yra išties graži. Visi norime gerų lenktynių iki pat finišo linijos. Ir tos taisyklės iš tiesų sulygina automobilių pajėgumą. Tik „Lamborghini“ dėl to nukenčia ilgoje distancijoje. Be BoP mes būtume greitesni trasoje, tačiau vis vien stotumėme daugiau kartų degalų. Tuo metu galėtumėme žaisti su strategija ir išlaikyti įdomią kovą iki pat finišo. Su tokiais stipriais varžovais, kokius turime dabar, tai būtų itin įdomios lenktynes“, - komentavo Mindaugas Valiūnas.
Vis tik kone kaip šveicariškas laikrodis dirbusi „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda prieš save praleido tik naujesnės kartos automobilius: du „Audi R8 GT3“, ir du moderniausius „Porsche 911 GT3 Cup“ modelius.
„Tai greiti automobiliai, kuriuos naudoja itin patyrusios ir puikiai susidirbusios komandos, tikra garbė kautis su jais. Vis tik jie turi daugiau privalumų už mus. Pavyzdžiui – stabdžiai. Tų mašinų stabdžių kaladėlės gali atlaikyti visą distanciją, o mums reikėjo jas keisti. Tačiau „GSR Motorsport“ tą padaryti sugebėjo per minutę! Tad to nenurašau į jokį nuostolį“, - komandos darbu toliau džiaugėsi M. Valiūnas.
Lenktynes stebėjo ir „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ vairuotojo Roko Steponavičiaus tėtis Dalius, kurio komanda lenktyniauja Europos ilgų nuotolių lenktynių čempionate. Specialistas įvertino visas lenktynes, ir paskelbė, kad net idealiai sudėliojus taktiką, su „Lamborghini“ nebuvo galimybių užlipti ant podiumo. Geriausiu atveju – 4 vieta.
Tad ar gali „Lamborghini“ kovoti dėl pergalės „Aurum 1006 km“ lenktynėse, jei jose nenutinka jokių nenumatytų įvykių?
„Tikrai gali. Tik nenorėtumėme, kad būtų ribojamas tokio automobilio potencialas. Mums patinka agresyvus itališkas dizainas, variklio garsas ir paties automobilio brutalumas. Jis itin charakteringas, ir žinome, kad galėtume distanciją pravažiuoti greičiau. Tikimės, kad kitais metais į tai bus atsižvelgta“, - sakė M. Matukaitis.