Penktadienį Markas Zuckerbergas mygtuko paspaudimu pradėjo prekybą biržoje, kurioje pirmą kartą pasirodė ir jo įmonės akcijos. Jo labai gudrūs inžinieriai taip pat pakeitė M. Zuckerbrgo „Facebook“ statusą į „listingavo kompaniją „Nasdaq“, rašo BBC.
Po nedidelio sutrikimo „Nasdaq“ sistemoje, akcijų kaina pradėjo kilti nuo 38 iki 42 JAV dolerių. O tada ji pradėjo kristi. Prekybos dienos pabaigoje akcijų vertė buvo vos didesnė už pradinę kainą. Prognozės, kad pirmą dieną „Facebook“ akcijų vertė iššoks buvo sužlugdytos.
Buvo tikimasi, kad maži investuotojai, užkrėsti viso IPO supančio jaudulio, skubės tapti veiksmo dalimi ir „Facebook“ vertė pasieks aukštumas.
Vietoj to, investuotojai pasirodė mąstantys blaiviau.
“Mes savo investuotojams siūlome susilaikyti, - sakė Oliver Pursche, niujorkietis finansų patarėjas. - Mes norime palaukti, kol suprasime verslą prieš investuodami į jį.”
Tai yra svarbi žinia, kuri burbulų laikais yra užmirštama – investuojant į įmonę reikia gerai suprasti, ką ji daro dabar ir kur ji bus ateityje. O jei jūs investuojate į verslą, kurio vertė 100 kartų didesnė už gaunamas pajamas, reikia būti užtikrintam, kad jis turi planą, kaip padidinti tas pajamas daug kartų.
Ir dar vienas įspėjimas, kodėl smulkūs investuotojai turėtų būti atsargūs.
Šeštadienį Markas Zuckerbergas pakeitė savo statusą į „vedęs“ ir susituokė su Priscilla Chan. Žinoma, susituokti nėra blogai. Tačiau kodėl M. Zuckerbergas nenorėjo pasidalinti savo planais su visais kitais? Jei jis būtų iš anksto paskelbęs apie renginį, būtų sulaukęs daugybės reklamos užsakovų iš tortų gamintojų, dizainerių, floristų ir kitų vestuvių verslų, kurie pradėjo reklamuotis socialiniuose tinkluose.
Žinoma, jis to neketino daryti. Net jeigu jis būtų sukūręs „Facebook“ įvykį, kuris būtų matomas tik artimiausiems draugams, informacija vis tiek būtų nutekėjusi. Tačiau M. Zuckerbrgo visa filosfija, ir būsimos verslo pajamos, sukasi aplink begalinio dalinimosi mūsų kiekviena gyvenimo detale idėją. O jei daugiau žmonių nuspręs pasielgti slaptai kaip M. Zuckerbergas, tada uždarbis iš reklamos gali pradėti augti šiek tiek lėčiau, nei tikimasi iš 104 mlrd. JAV dolerių vertos įmonės.
Kitos technologijų firmos tikisi pasekti „Facebook“ keliu ir susikrauti turtus iš IPO. Tad jas gąsdina burbulo sprogimo ženklai. Praeitą savaitę pasirodė dar vienas burbulo ženklas. Japonų „Rakuten“ investavo į „Pinterest“ 500 mln. JAV dolerių. Dabar socialinio tinklo vertė – 1,5 mlrd. JAV dolerių. Apie pajamas duomenų nėra.
Po „Facebook“ IPO, „Pinterest“, „Spotify“ ir kitos karštos technologijų firmos, besimėgaujančios aukštais įvertinimais, atsargiai žiūrės, kas artimiausiomis dienomis vyks su „Facebook“ akcijomis.
Kol kas Markas Zuckerbrgas ir jo kolegos neturi dėl ko jaudintis. Kad ir kas dabar atsitiktų su akcijų kainomis, jie jau surinko 16 mlrd. JAV dolerių. Tačiau galbūt vėliau mes žvelgsime į 2012 metų gegužę, kaip į mėnesį, kai iš technologijų burbulo pradėjo leistis oras.
Burbulas bliūkšta
Socialinio tinklapio „Facebook“, kuris praėjusį penktadienį įžengė į akcijų biržą, akcijų vertė antrąją prekybos dieną krito daugiau kaip 13 proc. ir buvo parduodamos už 33,51 JAV dolerius už akciją, skelbia naujienų portalas CNBC.
17.13 val. Lietuvos laiku „Facebook“ akcijos kainavo apie 34 JAV dolerius.
„Facebook“ akcijų nuosmukis atsiliepė ir kitoms interneto kompanijoms. Penktadienį krito tokių kompanijų kaip „Zynga“, „LinkedIn“, „Groupon“ ir „Pandora Media“ akcijų vertė.
Dabartinė socialinio tinklo vertė siekia 104 mlrd. JAV dolerių.