• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš tris mėnesius „Apple“ kainavo 1,2 trilijonų dolerių. Naujuosius metus amerikiečių bendrovė pasitiko atpigusi iki 750 mlrd. ir turėjo pripažinti, kad reikalai vystosi ne taip gerai, kaip buvo tikimasi anksčiau.

17

Prieš tris mėnesius „Apple“ kainavo 1,2 trilijonų dolerių. Naujuosius metus amerikiečių bendrovė pasitiko atpigusi iki 750 mlrd. ir turėjo pripažinti, kad reikalai vystosi ne taip gerai, kaip buvo tikimasi anksčiau.

REKLAMA

„Apple“ dėl visko kaltina sumenkusią rinką Kinijoje, su kuria JAV prezidentas Donaldas Trumpas pradėjo prekybos karą. Ekspertai tvirtina, kad problema yra daug gilesnė, ir perspėja, kad jeigu bendrovės strategijoje ir vartotojų įpročiuose niekas nesikeis, „iPhone“ imperijai gresia saulėlydis.

Pirmą sykį per 15 metų tenka koreguoti prognozes

Netikėtas „Apple“ perspėjimas apie tai, kad bendrovės pelnas pagrindiniame metų, kalėdiniame ketvirtyje bus mažesnis, negu jie patys prognozavo dar prieš kelis mėnesius, šokiravo investuotojus, ir be viso to nusivylusius rekordiniu akcijų nuvertėjimu gruodį.

„Apple“ – pirmoji bendrovė, kurios vertė viršijo trilijono dolerių ribą. Daugelis ekspertų baiminasi, kad dešimtmetį kilusi rinka priėjo pabaigą, ir su ypatingu kruopštumu bando įžvelgi didžiojo penketo augimo (FAANG: Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google) nuokalnės požymius.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmieji nervus investuotojams pernai pakuteno „Facebook“. Vėliau atėjo „Apple“ eilė. Bendrovės akcijos pradėjo kristi netrukus po tradicinio rugsėjį vykdomo naujienų pristatymo: šįkart buvo apsieita be radikalių permainų, skirtingai nuo ankstesnių metų, kuomet buvo pristatytas „iPhone X“.

REKLAMA

Netrukus po to bendrovė paskelbė, kad jie nuo Naujųjų metų nustos dalinęsi informacija apie išmaniųjų telefonų pardavimus su investuotojais, tuo tik dar labiau apsunkinę prekybą kalėdiniu laikotarpiu.

Eiliniu smūgiu tapo ketvirčio pardavimų prognozės, kurios sudarė 89 mlrd. dolerių – visi tikėjosi daug didesnių skaičių.

Nepaisant to, realybė pasirodė dar beveik 5 mlrd. dolerių sunkesnė. Kalėdinė prekyba „Apple“ produkcija pasirodė daug sudėtingesnė, negu tikėtasi.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės vadovas Timas Cookas užsiminė apie JAV ir Kinijos prekybinį karą, užsiminęs, kad „problemos su Kinija palietė visų „Apple“ produktų prekybą“.

Per paskutinius 15 metų „Apple“ pirmą sykį bus priversti koreguoti savo prognozes ateičiai.

„Atėjo nauji laikai“

Analitikų neįtikino T. Cooko pasiaiškinimas, nes „Apple“ reikalai Kinijoje jau ir anksčiau nebuvo patys geriausi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš nenorėčiau sieti šių problemų su Amerikos ar Kinijos ekonominiais nesutarimais, ar prekybos karu, – pasakojo leidiniui BBC technologijų ekspertas Samas Raynoldsas. – Paprasčiausiai „Apple“ atėjo nauji laikai“.

JAV bendrovė jau eilę metų užleidžia pozicijas Kinijoje vietos gamintojams „Oppo“, „Huawei“ ir „Xiaomi“. D. Trumpo mokesčiai ir „Huawei“ įkūrėjo dukros suėmimas pareikalavus Vašingtonui tik paskatino kinų patriotizmą, pasakojo IDC analitikas Willas Wongas.

REKLAMA

Jis taip pat pažymi, kad „Apple“ strategija – kelti kainas taip kompensuojant susitraukusius pardavimus – puikiai veikė ekonomikos augimo ir vartotojų pajamų augimo laikotarpiu, o Kinijoje dabar su tuo kaip tik ir yra problemų, įskaitant ir dėl to paties D. Trumpo politikos.

Vartotojai pradėjo labiau kreipti dėmesį į kainą ir čia kinų gamintojai turi privalumų.

Ir ne tik Kinijoje. T. Cookas laiške investuotojams pripažino, kad ir išsivysčiusiose Vakarų šalyse realybė nepateisino vilčių: žmonės vis rečiau perka telefonus, ir daugelis senųjų „iPhone“ savininkų pasinaudojo neseniai skelbtomis „Apple“ akcijomis pasikeisti maitinimo elementą, tuo tik dar labiau atitolinant naujo įrenginio įsigijimą.

REKLAMA

„Po iPhone 8 pristatymo technologinio proveržio kreivė išsitiesino, ir pas vartotojus lieka vis mažiau priežasčių keisti „iPhone“ į naują“, – aiškina S. Raynoldsas.

Ekspertai laikosi nuomonės, kad tolimesnis „Apple“ likimas priklauso ne tiek nuo išorės faktorių, tokių kaip Kinijos ir JAV prekybos karas, kiek bendrovės galimybė taisyti klaidas, prisitaikyti prie naujų sąlygų ir įgyvendinti naują technologinį proveržį.

O investuotojai šiuo metu bandys suvokti, kiek „Apple“ bandymas kompensuoti savo pardavimų kritimus didesnėmis kainomis paveikė jo realią vertę ir kiek ilgai jas dar bus galima laikyti, aiškina ekspertai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų