Įsivaizduokite, kad ryte, pakeliui į darbą, įlipate į metro Londone, o vos po 45 minučių išlipate netoli savo biuro Niujorke.
Jei revoliucinę viešojo transporto idėją pateikę dizaineriai iš tiesų teisūs, vieną dieną tai gali tapti realybe, rašo britų „Daily Mail“.
Išsiurbto oro tunelio transportas (angl. Evacuated Tube Transport – ETT) – transporto rūšis be oro ir trinties, kuri, kūrėjų teigimu, yra saugesnė, pigesnė ir kelianti mažiau triukšmo nei lėktuvai ar traukiniai.
Naudojant beorius vakuuminius tunelius, šešiavietės, 183 kilogramų svorį galinčios gabenti kapsulės sukurtos taip, kad pasiektų iki 6,5 tūkst. kilometrų per valandą greitį. Be to, jos sunaudoja daug mažiau energijos nei įprastos transporto priemonės.
Tokia transporto rūšis leistų iš Niujorko į Los Andželą nukeliauti per vos 45 minutes, iš Niujorko į Kiniją – per 2 valandas, o aplink pasaulį – per 6 valandas.
ETT kūrėjai mano, kad jų sistema gali pasiekti 50 kartų didesnį pernešimą per kWh nei elektriniai automobiliai ar traukiniai panaikinus oro ar šoninį pasipriešinimą.
Jie įsivaizduoja, kad sistema sudarys į greitkelius panašų tinklą su mašinų dydžio kapsulėmis. Anot jų, tokiai sistemai sukurti užteks ketvirtadalio greitkeliams rėkiamos sumos arba dešimtadalio to, ko reikia greitajam geležinkeliui nutiesti.
Be to, anot ETT kūrėjų, nepaisant neįtikėtino šios transporto priemonės pasiekiamo greičio, keleivius veiks tik minimali traukos jėga, nors kokia fizika šie tvirtinimai remiasi – neaišku.
Prekės ženklą „Evacuated Tube Transport“ dar aštuntajame dešimtmetyje užregistravo mašinų inžinierius Darylas Osteris, o 1997 metais jis gavo technologijos patentą.
Nuo to laiko jis sugebėjo sukurti visą licencijų konsorciumą, padedantį jam sistemą vystyti.
Tačiau nepaisant bandymų technologiją pasiūlyti keletui viešosios infrastruktūros projektų, paskutinį kartą – Korėjoje, ji vis dar toliau nepajudėjo.